- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nyní kraj platí cca 30 až 35 Kč/km, po tomto výběrku se to bude pohybovat mezi 45 až 50 Kč/km. Co nechápu, je ten věk, udělal bych to podobně jako to mají na Jižní Moravě, tzn. nejstarší vozidlo 12 až 14 let a průměr okolo 7 až 8 let.
Nechápu, proč by na nějaké bezvýznamné lince, která najezdí denně do 200 km měl jezdit nový autobus za 3 až 4 miliony, to se nemůže nikdy vyplatit a tím pádem bude růst cena za km nebo se budou rušit spoje. Takže to zhorší již teď tak špatnou dostupnost spojů večer a o víkendech.
Chápu, že na obězích přes 400 km budou jezdit nové nízkopodlažní vozy, zde to má logiku, ale proč na lince typu Hlinsko - Vortová, Hlinsko - Horní Bradlo, Polička - Nedvězí - Bystré, Králíky - Hanušovice, Králíky - Lipka to mi vážně hlava nebere.
To zas na kraji někdo přemýšlel, možná kdyby zůstal stav, který byl po změnách v prosinci 2011, kdy bylo více spojů, ale za cenu i menšího počtu vozů, tak by to smysl dávalo, a mohl by se jezdit okolo 30 až 35 nadále, teď bude spojů o 1/4 méně ale za stejnou cenu.
Smlouva na deset let a autobusy nejvýš na devět, to je skutečně logika.
Já bych řekl, že logicky se tím myslí tak rychlá obměna vozového parku, aby věk žádného z těch autobusů nepřesáhl 9 let.
Je připraven kraj na vyšší příspěvek dopravcům za ujetý kilometr? Nic není zadarmo