- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Redaktoři objevili moc a sílu tisku. Konečně !
A co takhle "východočeský diametr", který dramaticky zrychlí cestování nejen mezi Pardubicemi a Chrudimí, ale i Hradcem a Vysočinou. Jedná se stavebně jen o krátký úsek v napojení Pardubic, ostatní jsou stávající tratě. Plánoval se za první republiky i za komančů, po revoluci vznikly nejméně dvě proveditelné a ufinancovatelné varianty, ale nejmenovaná vesnička + nejmenované samosprávy to blokují. Zájmy pár desítek lidí proti zájmům desetitisíců. Tak se tam holt musíte mačkat v autobusech a stát s auty v kolonách.
Jet v současné době z Pardubic do Chrudimi vlakem je dopravní vražda. Vlak z Pardubic "couvá" rychlostí 30 km/h do Rosic nad Labem, tedy úplně opačným směrem, tam pár minut postojí kvůli změně směru a pokračuje do Chrudimi. Trať je jako podle pravítka, přesto pro svou zastaralost umožňuje poměrně nízkou rychlost a velké časové ztráty při křižování vlaků.
Ale zas ta romantika, kdyz je 40stupnu ve stinu a clovek v predinfarktovem stavu, zlitej potem, ceka v rozpalene neklimatizovane regionove nez pan strojvudce zmeni smer jizdy nebo jeste lepe, kdyz se ceka na spoj!