Čekají se kolony, silnice je totiž i při běžném provozu přetížená. Obce a města podél ní dlouhodobě volají po obchvatu.
„Plánovaná rekonstrukce vychází z posouzení stavu komunikace. Pochůzky doplněné diagnostickým průzkumem potvrdily potřebu řešení provozních škod, nedostatky ovlivňují plynulost i bezpečnost provozu,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pro Moravskoslezský kraj Miroslav Mazal.
Opravovat se bude více než kilometr dlouhý úsek, v němž silničáři zjistili dutiny a hloubkovou korozi i příčné a podélné trhliny. Tento týden firma Silnice Morava zajistí vyčištění komunikace a okolních příkopů, což dopravu omezí jen místy a řidiče upozorní výstražné šipky.
Od přelomu týdne se pak počítá se svedením provozu do jednoho pruhu kvůli frézování a pak i kvůli pokládce nového povrchu.
„Opravu nelze uskutečnit bez svedení řidičů do jednoho pruhu pro oba směry. Střídavý kyvadlový režim průjezdu pohlídají semafory,“ nastínil Mazal. Práce za 13,5 milionu korun by měly trvat dva měsíce.
„Nicméně vlivem ročního období počítáme s možným přerušením drobných činností a dokončením po oteplení,“ upozornil Mazal.
ŘSD proto pro opravy předběžně vyčlenilo časové rozpětí od letošního listopadu do dubna příštího roku. „Hlavní práce ovlivňující dopravu budou provedeny ještě letos, zhotovení dokončovacích záležitostí se může uskutečnit na jaře,“ upřesnil mluvčí s tím, že opravovat se budou rovněž odbočovací a připojovací pruhy.
Pro provoz na dlouhodobě přetížené silnici, jíž denně projede na dvanáct tisíc aut, z toho přes patnáct set těžkých náklaďáků, to znamená velkou komplikaci.
„Frézovat a pokládat asfalt se bude ve čtyřech etapách. Při práci v částech blíž k Velkým Hošticím předpokládáme, že kolony budou stát až v obci,“ uvedl starosta Velkých Hoštic David Benek. Zároveň však podotkl, že silnice není v dobrém stavu a opravit se musí. „Bude to zátěž, velmi nám chybí obchvat,“ posteskl si.
Obchvaty asi ještě dlouho zůstanou na papíře
Místostarosta obce Michal Kaluža dodal, že provoz je už teď při běžném provozu velmi hustý. „Vytížení silnice je obrovské, nejhorší jsou odpoledne,“ popsal.
Podle místostarosty Kravař Martina Schwarze mohou lidé z Kravař do Opavy jet objížďkou přes Štítinu a silnici I/11 nebo přes Kobeřice. „Je ale otázka, kdo to využije. Kolony se dají čekat.“
Ty mohou řidiče zdržet desítky minut. Když se před dvěma týdny za částečné uzavírky opravovala srovnatelně vytížená silnice mezi Opavou a Hradcem nad Moravicí, stála tam auta v koloně ve špičce i více než třicet minut.
Obce na Hlučínsku doprava trápí dlouhodobě, volají po obchvatu, který by auta vyvedl mimo zástavbu. Přípravy obchvatu jsou v začátcích, řeší se mimo jiné posouzení jeho vlivů na životní prostředí. Termín zahájení stavby ještě ŘSD nezná.
24. července 2023 |