Čtyřiašedesátiletý předseda Trabant klubu Frýdek-Místek Eduard Křenek nedá na někdejší východoněmecké vozy dopustit. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Geniální v jednoduchosti. Nadšenec opraví na trabantu v podstatě všechno

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Sedím v kabině trabantu a když jeho řidič Eduard Křenek nastartuje motor, s nezaměnitelným zvukem na mne padne mírná nostalgie. Doby, kdy „bakelitové“ vozy z východního Německa běžně brázdily české silnice, jsou však dávno pryč.

Letos na jaře navíc uplynulo třicet let od chvíle, kdy z továrních pásů v německém Cvikově sjela úplně poslední auta této značky. Stála však má početné příznivce. Patří k nim právě i Eduard Křenek z Frýdku-Místku, předseda místního Trabant klubu.

Plastová je jen karoserie, blatníky a kapota, zbytek je plech. Takže i trabanty ‚hnijí‘, ale není to tak vidět.

Eduard Křenek

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se