ATR 42 v barvách Českých aerolinií

ATR 42 v barvách Českých aerolinií | foto: Oldřich Polák

Linka z Ostravy do Prahy v lednu skončí, ČSA pro ni nemají letadla

  • 51
České aerolinie v lednu příštího roku zruší letecké linky z Prahy do Ostravy a Bratislavy a také slovenskou vnitrostátní linku mezi Bratislavou a Košicemi. Důvodem je nedostatek vhodných letadel pro tyto lety po Novém roce. Pokračovat bude pouze přímá linka Praha - Košice.

Informaci ve středu přinesl server zdopravy.cz. Následně ji potvrdil mluvčí Českých aerolinií (ČSA) Daniel Šabík. 

ČSA dosud na linkách využívaly tři pronajaté letouny ATR 42, které však v následujících týdnech vrátí jejich majitelům, přičemž další prodloužení pronájmu už neplánují.

Větší stroje, které má dopravce ve své flotile, na linky nasazovat neplánuje.

„Nasazovat na obě linky proudová letadla s větší kapacitou z flotily koncernu nedává totiž z ekonomického hlediska smysl. Ani jedna z linek nemá pro toto využití obchodní potenciál ani předpoklad dalšího růstu poptávky,“ vysvětlil Šabík.

Provoz linek skončí 11. ledna příštího roku. Linku mezi Prahou a Ostravou přitom dopravce na jaře posiloval o nové frekvence a sliboval si od toho navýšení počtu cestujících. Nyní nabízí až čtyři lety týdně. 

Alternativu zatím letiště nemá

„Bylo to pro nás překvapení, i když jsme se o osudu linky už dříve mnohokrát bavili,“ řekl Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel společnosti Letiště Ostrava. „Jde o rozhodnutí nového vlastníka Českých aerolinií, které už asi nezvrátíme,“ dodal.

Z pohledu letiště je možné, že linka spojující Ostravu s Prahou, fungující od roku 1959, definitivně skončí.

„Zatím nevíme o alternativě, současný dopravce pokračovat nechce, jiní se zatím nepřihlásili,“ podotkl Stanislav Bujnovský. Možné ukončení linky avizovalo v uplynulém roce i opakované rušení některých letů, letadlo z Prahy několikrát vůbec nepřiletělo.

Linky z Prahy do Bratislavy v současnosti létají v obou směrech třikrát týdně. Spoje po příletu do Bratislavy následně pokračují až do Košic a zpět.

,