Stavba obchvatu Frýdku-Místku ve stavu na konci května.

Stavba obchvatu Frýdku-Místku ve stavu na konci května. | foto: Ředitelství silnic a dálnic

Výstavba obchvatu Frýdku-Místku se protáhne, kvůli covidu i sesuvu půdy

  • 17
Nedostatek stavbařů i nepříznivé přírodní podmínky zřejmě prodlouží dobu výstavby obchvatu Frýdku-Místku. Předpoklad, že alespoň první část komunikace by mohla být zprovozněna ještě letos, se tak nejspíše nenaplní.

„První část obchvatu měla být hotová do konce letošního roku, termín se však asi začne posunovat. Ale nic ještě není oficiálně rozhodnuto,“ komentoval situaci Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku pro dopravu. „Případné zdržení dokončení obchvatu nám radost nedělá, pro město je doprava velkou zátěží.“

„Na jedné části obchvatu měl největší vliv na zpoždění podle našich informací covid, na druhé pak nečekaný sesuv půdy,“ přidal se Jakub Míček, náměstek primátora zodpovědný za koordinaci při stavbě.

I on zmínil, že jakýkoli posun v dokončení vnímají na magistrátu velmi negativně. „Byť už má ŘSD podepsaný dodatek o prodloužení stavby, tak věříme, že vše bude hotovo co nejdříve,“ potvrdil.

U obou etap obchvatu Frýdku-Místku má Ředitelství silnic a dálnic nyní ve svých informačních materiálech uveden jako termín uvedení do provozu rok 2022. Bez uvedení konkrétního měsíce, jak tomu v jiných případech obvykle bývá.

„Věc je totiž stále řešena na úrovni celostátního vedení ŘSD a dodavatele stavby, kdy se zúčastněné strany snaží o urychlení výstavby na podstatné části staveniště tak, aby byl dodržen nebo přiblížen původní lednový termín zprovoznění hlavní trasy, a to minimálně po mimoúrovňové křížení se silnicí I/56,“ přiblížil aktuální situaci na stavbě Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.

Město se chce zbavit tranzitní dopravy

Přiblížil, že zprovoznění celé první etapy by mělo proběhnout nejpozději do první poloviny září 2022, v případě druhé etapy je termín otevření obchvatu stanoven na červenec 2022.

Pro Frýdek-Místek je stěžejní dokončení celého obchvatu, tedy od napojení na stávající D48 u Zelinkovic až po opětovné spojení u Dobré. Jen tak bude z města odvedena podstatná část tranzitní dopravy. Ta totiž zatím využívá výhradně průtahu městem, který byl postaven před desítkami let.

Zprovoznění první etapy obchvatu odvádí z města hlavně dopravu z málo obydlené Beskydské ulice ze silnice mezi Ostravou a Frýdlantem nad Ostravicí.

I to však bude, společně s dokončením propojení mezi D48 a D56, velkou pomocí.

„Zprovoznění etap nastane v podobném období. Termínový rozdíl nebude výrazný, protože práce na první etapě se mírně protáhnou z důvodů pandemie covidu-19 a dočasné nepřístupnosti části staveniště v oblasti řeky Ostravice,“ upřesnil možné zprovoznění Mazal.

Nyní nejvíce prací na mostech

Že bude při zprovoznění obchvatu jistější počítat spíše s pozdějším termínem, vyplývá také z dodatku, který ŘSD před několika dny podepsalo se zhotovitelem stavby – sdružením firem Porr, Berger Bau, Habau a Berger Bohemia.

Místo lednového termínu se v dodatku, na který upozornil server zdopravy.cz, hovoří o začátku září 2022.

„Na první etapě stavby obchvatu se dokončují mosty, po některých už se dokonce jezdí. Na samotné trase obchvatu byly položeny veškeré vrstvy, které předchází vnějšímu cementobetonovému krytu. V rámci druhé etapy nyní probíhá nejvíce prací na mostech a dalších objektech,“ upřesnil Miroslav Mazal pokračování stavby.

Trasa obchvatu na videu Ředitelství silnic a dálnic

23. května 2018