„Harmonogram prací u několika mostních objektů byl v letošních jarních měsících ovlivněn úvodní vlnou koronaviru, zhotoviteli se však daří nečekané zpoždění postupně eliminovat,“ přiblížil současnou situaci na stavbě obchvatu Miroslav Mazal z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
„Snahou o minimální zdržení je i neustálé pokračování v činnosti, během zimního období se bude nadále stavět, především se nepoleví na rozlehlých mostech,“ doplnil Miroslav Mazal.
Stavby jsou rozdělené na dvě etapy. U první etapy je uvedení do provozu zatím plánováno na leden roku 2022, u druhé etapy pak na červen 2022. Termín ale není definitivní, může se ještě změnit.
„Stále jednáme se zhotovitelem, aby se alespoň první etapa a s ní i napojení na silnici D56 uvedly do provozu ještě na podzim roku 2021. Pro druhou etapu pak platí zprovoznění v létě roku 2022,“ komentoval průběh stavby Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.
Stavba druhé etapy obchvatu se prodloužila jak kvůli protestům ekologů, kterým vadilo, že plánovaná trasa obchvatu vede přes chráněné území okolo řeky Morávky, tak kvůli chybám v přípravě.
Jedinou překážkou příliš nevhodné počasí
Snaha ekologů o přeložení trasy obchvatu ale vyzněla naprázdno, ve výsledku jen prodloužila přípravné práce.
Právě přechod přes řeku Morávku má být největší stavební akcí plánovanou pro tuto zimu.
„V rozpisu prací je na sklonku zimy vkládání nosné ocelové konstrukce do mostního otvoru přes řeku Morávku. S přerušením zemních prací se nepočítá, jedinou překážkou může být příliš nevhodné počasí,“ doplnil informace ke stavbě obchvatu Mazal.
Za první etapu stavby obchvatu Frýdku-Místku zaplatí stát 2,16 miliardy korun, za druhou pak 1,97 miliardy.
Příprava na stavbu mostu přes Olši
Podstatně kratší, necelé tři kilometry dlouhý obchvat Karviné se bude stavět ještě dva roky. Začal se stavět později, letos na jaře.
I tam mohli stavbaři využít příznivého počasí. „Kompletně je již dokončena přeložka plynového vedení v hlavní trase. Práce se nezastavily ani v procesu tvorby dokumentace stavby a odborníci se rovněž připravují na vybudování mostu přes řeku Olši,“ přiblížil Mazal.
Dodal, že během posledních týdnů stavba pokračovala díky příznivému počasí. „Stavební práce postupují také na konci plánované přeložky silnice I/67, kde zhotovitel zahájil stavbu násypu do jezera,“ zakončil.
Video mapující trasu obchvatu Karviné:
10. února 2020 |