Na železnici mezi Olomoucí a Uničovem již několik výluk od začátku oprav bylo. Nejprve byl omezen provoz mezi Uničovem a Šternberkem, v první půlce ledna přestaly jezdit vlaky přes den na trati Olomouc - Šternberk.
Právě na tomto úseku se od pondělí 3. března zcela zastaví vlaková doprava. Soupravy se na trať vrátí až v polovině prosince.
„Po dobu výluk budou všechny vlaky ve vyloučených úsecích nahrazeny autobusovou dopravou. Ta je organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Informace k výlukám najdou cestující na webu Českých drah zde. Případné dotazy zodpoví i operátoři zákaznické linky 221 111 122.
Výluka souvisí s loni zahájenou modernizací železniční trati z Olomouce přes Šternberk do Uničova.
Z lokálky bude koridor
Elektrifikace a velká modernizace trati za zhruba 3,9 miliardy korun má být dokončena v polovině roku 2022. Po ní bude mít železnice řadu parametrů srovnatelných s hlavními koridory.
Zvýší se maximální rychlost na 160 kilometrů za hodinu, dojde k odstranění většiny propadů traťové rychlosti a zvýšení bezpečnosti železničního provozu i cestujících.
Výlukové jízdní řády
|
Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se díky tomu zkrátí ze 40 na 28 či 26 minut a v pracovní dny budou ve špičce jezdit i spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi za 17 minut.
Na trati se pracuje již řadu měsíců. „Během uplynulých měsíců se pracovalo zejména na rekonstrukci železniční stanice Uničov a úseku Újezd u Uničova – Uničov,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
„Na počátku letošního roku začaly v rámci denních výluk betonáže patek pro trolejové vedení. Ve stanici Uničov se pak osazovaly sloupy pro toto vedení. V příštích týdnech začnou práce na železničním spodku a svršku mezi Olomoucí a Bohuňovicemi. Samotná stanice Bohuňovice projde zásadní přestavbou včetně dvou nových nástupišť o délce 110 metrů,“ říká Friebová.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Práce na modernizaci tratě budou pokračovat i v úseku Bohuňovice – Šternberk.
„Vedle samotných kolejí se opraví i mostní objekty a propustky. Na zastávce Štarnov se odstraní stávající nástupiště a zřídí nové dlouhé 90 metrů. Během letošního roku také začne modernizace stanice Šternberk,“ dodává mluvčí.
Spojení Olomouce a Uničova patří mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v Česku. V úseku před Olomoucí se po ní přepraví takřka čtyři tisíce lidí denně a na trase Šumperk – Olomouc jde celkem o více než sedm tisíc cestujících.