Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Druhá výluka kvůli modernizaci trati. Nepojedou vlaky z Olomouce do Šternberka

  16:30aktualizováno  16:30
Provoz na železniční trati z Olomouce do Šternberka zkomplikuje od pátku plánovaná výluka. V úseku nebudou většinu dne jezdit vlaky. Zajištěna je náhradní autobusová doprava. Výluka souvisí s modernizací trati. Podobně nejezdily vlaky loni mezi Uničovem a Šternberkem.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Lukáš Urban

O plánované výluce dnes informovaly České dráhy v tiskové zprávě. Vlaky mezi Olomoucí a Šternberkem nepojedou od 10. ledna do 29. února 2020, denně vždy od 8:00 do 18:00 hodin.

Výlukový jízdní řád pro trať najdete zde

„ČD proto musí po dobu výluky všechny vlaky ve vyloučeném úseku nahradit autobusovou dopravou. S ohledem na delší jízdní doby po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava organizována dle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Informace o plánované výluce cestující najdou na internetových stránkách ČD. Případné dotazy zodpoví i operátoři zákaznické linky 221 111 122. 

Další komplikace na železnici lze očekávat i na jaře.

„Od 1. března budou následovat nepřetržité výluky,“ upozornila Rajnochová. Podrobnosti k nim ČD zveřejní v únoru.

Modernizace za skoro 4 miliardy

Plánovaná výluka souvisí s loni zahájenou modernizací železniční trati z Olomouce přes Šternberk do Uničova.

Elektrifikace a velká modernizace trati za zhruba 3,9 miliardy korun má být dokončena v polovině roku 2022. Po ní bude mít řadu parametrů srovnatelných s hlavními koridory.

„Cílem stavby je zvýšení kapacity této velmi vytížené trati i maximální rychlosti a to na 160 kilometrů za hodinu, odstranění většiny propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti železničního provozu i cestujících a v neposlední řadě také zajištění bezbariérového přístupu ve stanicích a na zastávkách“, shrnul již dříve generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se díky tomu zkrátí ze 40 na 28 či 26 minut a v pracovní dny budou ve špičce jezdit i spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut.

„Spojení Olomouce a Uničova patří mezi tři nejvytíženější neelektrizované tratě v Česku. V úseku před Olomoucí se po ní přepraví takřka čtyři tisíce lidí denně a na trase Šumperk – Olomouc jde celkem o více než sedm tisíc cestujících,“ vysvětlil v roce 2015 ředitel Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík obrovskou investici do lokální tratě.

Autor:
  • Nejčtenější

Dívka tajně odjela, rodina obvinila muže z vedlejší obce, že ji snědl

Vyhrocený konflikt se odehrál na Prostějovsku, kde rodina začala postrádat šestnáctiletou dceru. Její příbuzní došli k...

Po otevření nového úseku D1 ucpávají Přerov kamiony, zákaz nezabírá

Nedávné otevření nového čtrnáctikilometrového úseku dálnice D1 u Přerova dopravě ve městě nepomohlo. Spíše naopak....

Firma dostala pokutu za ochromení lázeňských pramenů, sanaci vrtů odmítá

Desítky tisíc korun musí zaplatit olomoucká firma, která před dvěma lety ve Skalce na Prostějovsku při průzkumných...

Premium

Dotované sportovní centrum bosse Černoška prodělává, půjčuje si na mzdy

Projekt sportovního bosse Miroslava Černoška, převážně z dotací vybudované prostějovské Národní sportovní centrum, je...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

(Ne)vítej zpátky, Venco. Pilařův návrat do áčka Olomouce provází mlčení

Fotbalistům Olomouce skončil dopolední trénink. Na umělé trávě na okraji města v Řepčíně zůstali už jen záložník Václav...

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

ČD nevyjely se slíbenými moderními vlaky, Olomoucký kraj bude žádat slevu

Hejtmanství chystá úpravu smluv s Českými drahami, neboť dopravce doposud nenasadil slíbené moderní soupravy Stadler v...

Vysoké ceny stoply plán na stavbu luxusní čtvrti, developer vrací zálohy

Vysokými cenami přehřátý trh s nemovitostmi v Olomouci si vybral první „oběť“, developeři kolem podnikatele Richarda...

Premium

Rozesmáli jsme i anglickou královnu, vzpomíná olympijský trenér šermu Földes

Nejdřív trénoval v Československu šerm, pak přivedl britské moderní pětibojaře k olympijskému zlatu. Díky tomu se...

Uniformy i kusy letadel. Výstava v Přerově připomíná vzdušnou bitvu o benzin

Trosky letadel, ale i originální oblečení letců či jejich osobní věci budou mimo jiné k vidění na výstavě, která začala...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz