V šumperské střední škole učí dočasně angličtinu i Rachel Drewová z Bostonu.

V šumperské střední škole učí dočasně angličtinu i Rachel Drewová z Bostonu. | foto: archiv SOŠ Šumperk

V Šumperku pomáhá s angličtinou učitelka z Bostonu, sama čte české pohádky

  • 0
Rodilá mluvčí pomáhá už půl roku s vylepšením angličtiny studentům Střední odborné školy v Šumperku. Čtyřiadvacetiletá Rachel Drewová, učitelka z Bostonu, je jednou ze třiceti stipendistů ze Spojených států, kteří byli vysláni přes oceán v rámci Fulbrightova programu. Na severu Olomouckého kraje bude působit do konce nynějšího školního roku.

„Chtěla jsem se zlepšit ve výuce a metodice jazyků pro žáky, kteří nemají angličtinu jako mateřský jazyk. Zároveň jsem se chtěla dozvědět něco o jiné zemi, její kultuře a zvycích,“ vysvětluje motivaci k dočasnému přesunu do českého okresního města Drewová.

Ta si v Česku oblíbila svíčkovou, také si pochvaluje srdečnost místních lidí a zamilovala si pěší procházky městem. Snaží se proniknout i do tajů češtiny.

„Loni v září jsem uměla jen pár frází. Teď už mám za sebou online kurz českého jazyka a čtu české pohádky. Čeština je ale náročný jazyk, stále mám problémy s komunikací,“ svěřuje se.

Mladou učitelku při kontaktu s českými studenty mimo jiné překvapilo, že se bojí vyjádřit svůj názor.

„U nás jsou žáci vedeni k diskusi nejen ve škole, ale i v rodině,“ říká americká učitelka, která se chce nicméně po návratu do Bostonu inspirovat stylem české výuky.

„Líbí se mi, že se žáci v hodinách zaměřují na konverzaci, výslovnost, gramatiku, a tak více proniknou do problematiky cizího jazyka. Ve Spojených státech se metodika zaměřuje spíše na přirozené vstřebávání jazyka a vysvětlování do hloubky se někdy opomíjí,“ srovnává středoevropský a americký přístup.

Zahraniční výpomoc si chválí žáci i učitelé

Podle ředitelky Střední odborné školy Šumperk Evy Kostecké je každodenní kontakt s rodilou mluvčí pro studenty velkým přínosem.

„Rachel kromě výuky v běžných hodinách ještě vede v rámci mimoškolní činnosti English Club, kde se žáci mohou dále zdokonalovat,“ podotkla Kostecká.

„Máme obrovské štěstí, že Rachel ve škole máme, je přátelská a mezi žáky i učiteli velmi oblíbená pro svoji otevřenost, vstřícnost, pozitivní přístup a neustálý úsměv na tváři,“ dodala ředitelka.