Při tragické nehodě na železničním přejezdu v Postřelmově zahynul řidič dodávky.

Při tragické nehodě na železničním přejezdu v Postřelmově zahynul řidič dodávky. | foto: Správa železnic

Při střetu s vlakem zemřel na Šumpersku řidič dodávky, lidi vozily autobusy

  • 13
Tragická nehoda se ráno stala v Postřelmově na Šumpersku. Osobní vlak jedoucí ze Šumperka do Zábřehu se na přejezdu bez závor srazil s dodávkou. Řidič auta na místě zemřel, ve vlaku se nikdo nezranil. Provoz na trati se podařilo obnovit před 11. hodinou.

Nehoda se stala před půl osmou ráno. „Na přejezdu došlo ke srážce dodávky s vlakem, při které zemřel řidič dodávky. 62letý řidič dodávkového vozidla zřejmě přehlédl signál a nedal přednost projíždějícímu osobnímu vlaku,“ sdělila policejní mluvčí Miluše Zajícová.

Následoval střet se soupravou, při kterém řidič utrpěl zranění neslučitelná se životem. „U strojvedoucího vlaku byla provedena dechová zkouška na alkohol s negativním výsledkem. Hmotná škoda byla předběžně vyčíslena na 650 tisíc korun.

Mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal uvedl, že se nehoda stala na železničním přejezdu bez závor, který je vybavený výstražnými kříži a světelnou a zvukovou signalizací.

Správa železnic spolu s policií na místě zjišťuje, zda světelná signalizace v době srážky fungovala.

V dotčeném úseku trati byla na několik hodin zastavená doprava, cestující vozily náhradní autobusy. „Provoz byl obnoven krátce před jedenáctou hodinou,“ sdělil mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Přejezd je místem častých nehod, ačkoli přes něj nejezdí tranzitní doprava. Už několikrát tam došlo ke srážkám se smrtelnými následky. Například v roce 2016 nebo 2019.

Právě častými nehodami obec argumentuje a snaží se dosáhnout toho, aby zde Správa železnic instalovala závory. Jednání však pro obec zatím nedopadlo dobře.

Místní usilují o závory marně

Postřelmovští chtěli závory už v roce 2009, kdy bylo možné takové úpravy udělat v rámci elektrifikace a modernizace trati Zábřeh – Šumperk.

Tenkrát se to ale nepodařilo a obec zatím nedokázala změnit stanoviska zainteresovaných stran. Téměř všechny dřívější nehody zavinili místní, kteří jezdí přes koleje nejvíce.

„Naše stanovisko ohledně zabezpečení tohoto přejezdu zůstává stejné, zabezpečení odpovídá normě a je tedy dostatečné. Pokud dojde k úpravám, bude to nad rámec toho, co norma v současné době vyžaduje,“ upozornil před časem Jiří Just, šéf olomouckého ředitelství Drážního úřadu.

Správa železnic uvedla, že při modernizaci trati v roce 2009 v Postřelmově nainstalovala zabezpečovací zařízení nejmodernějšího typu a po tragické nehodě výstražné kříže ještě zvýraznila.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz