Diskuze

Drahé řešení z nouze. Olomoucký kraj dal regionální vlaky ČD a čelí kritice

Téměř žádné vyjednávání ani velké průzkumy alternativ. A vše na poslední chvíli. Tak popisují zdroje MF DNES způsob, jakým se v Olomouckém kraji vybíral dopravce, který má dalších deset let přepravovat cestující na regionálních železnicích. Kontrakt, který uzavřel kraj a České dráhy, provází řada pochybností a je terčem kritiky opozice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Leo express to je ten dopravce, kterému když se rozbije vozidlo pošle cestující ke konkurenci protože nemá čím jet? A ti se to dozví klidně až na nástupišti? Nebo v jižních čechách chtěli vlaky vyměnit za autobusy.;-D. Chtěl bych vidět jak by se popasovali s mimořádnou situací. A sehnali třeba do půl hodiny náhradní autobusovou dopravu. ČD to umí.

3 0
možnosti

LE jezdí na vlastní riziko, tak je to jeho věc (je na zvážení každého, zda s ním ještě po případné špatné zkušenosti znovu pojede). Pokud by jezdil v závazku veřejné služby, pak by zajištění náhrady bylo jistě předmětem smlouvy s objednavatelem.

Ostatně předmětem smlouvy, o níž článek pojednává, je, aspoň doufám, jasně dán standard kvality, a pokud šly ČD do nabídky s jistými vozidly, pak si jejich nenasazení (a to je opravdu jen a jen jejich průšvih) pěkně vyžerou. A věc druhá - kolik asi vychází vlakolikometr na takové trati 273, kde jezdí sólo 810? Kapacita autobusu, motor emisní normy, který už v busu nenajdete (ostatně i Regionova má jen E3, které už v busech pomalu mizí) a cena za vkm oproti busu nejméně dvojnásobná. Takže ono se sice pláče nad cenou, ale politická odvaha někde takovou lokálku zrušit, chybí...

0 0
možnosti

J39i61ř20í 90J49o46z45a

24. 9. 2019 5:48

A na opačném konci republiky v Ústeckém kraji na zo šli jinak a tam nastoupí od prosince tohoto roku nový železniční dopravci: AŽD na linku U4 Most - Lovosice; Die LanderBahn na linky: U12 Osek město - Most - Louny - Rakovník, U14 Jirkov - Chomutov - Žatec - Lužná u Rakovníka a T7 Chomutov - Vejprty. A společnost RegioJet na linky: U5 Bílina - Úpořiny - Ústí nad Labem hl.n., U7 Ústí nad Labem Střekov - Děčín hl.n. a U13 Most - Žatec.

Zbytek obslouží České Dráhy a společnost GW train, která provozuje rychlíky v závazku Ministerstva dopravy (objednává je) na lince R25 máme v Ústeckém kraji celkem pět různých dopravců přičemž všichni zmíněný se budou setkávat, resp. jejich vlaky se budou potkávat ve stanici Most. Ve všech vlacích budou platit jednotlivé a předplatné jízdenky integrovaného dopravního systému Doprava Ústeckého kraje (DÚK).

Vydělá na tim cestující?

1 0
možnosti