Diskuze

Turismus proti ochraně přírody. Začal boj o úsek Baťova kanálu k Olomouci

Plánované prodloužení Baťova kanálu do Olomouckého kraje bude znamenat zásadní střet propagátorů cestovního ruchu s ekology. Ve sporu půjde především o podobu Mlýnského náhonu a také řek Moravy a Bečvy, jejichž koryta mají být spojnicemi Olomouce a Přerova s populární atrakcí ve Zlínském kraji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ekonomicky úplný nesmysl, na turistice se to nemůže vrátit. Byla by to taková divná "hladová zeď", na které by se napakovaly stavební firmy a která by se pak předala k udržování státnímu podniku Povodí Moravy.

Ekologicky je špatně regulovat řeky víc, než by bylo nutné. Každý kousek přírody se počítá, stejně jako každá plocha, kde se může vodní tok v případě povodní vylít do nezastavěné krajiny. Není to katastrofa, jaká by to byla severně od Olomouce, ale škoda by to byla.

3 0
možnosti

ekonomický nesmysl. tato forma turistiky má smysl tam, kde už kanál, plavební komory existují. Budovat za miliardy další infrastrukturu kvůli pár lodičkám je na hospitalizaci v kroměřížské psychiatrii.

6 0
možnosti

J92i98r11i 87F10i30n79k

4. 10. 2018 7:20

On ten úsek moravy od Olomouce na jih už zas tak cenný není, nachází se v intenzivní zemědělské krajině, má řadu dnes už zarůstajících náhonů atd. Moravu jsem sjížděl pře pár lety na kánoi od Postřelmova až do Kroměříže a ta část cesty za Olomoucí už tak záživná nebyla. Jak bych byl tvrdě proti zásahům v Litovelském pomoraví, tak ve zmíněném úseku bych tak zásadně nebyl. Ekologické organizace - které vnímám jako společensky potřebné - si svými konzervativními postoji často jenom škodí. Ta stanoviska jsou jak přes kopírák u každého zásahu do krajiny - jenom ne, ne a stokrát ne. Prostě vše zakonzervovat a nepohnout niky ničím.

Ekonomická stránka je druhá věc, návratnost je asi v nedohlednu, respektive je reálný klasický průběh - stát to zaplatí, podnikatelský sektor se napakuje..

Můžeme se utěšovat že velká část by asi šla z evropských peněz, ale myslím že i těmto penězům bychom se měli chovat odpovědně a ne je využívat za každou cenu a z čerpání dotací si dělat náboženství..

3 1
možnosti

Vyjímečne musím dát ekologům za pravdu. Jako turista - svezu se kus lodí, fajn, ale abych zabil den plavbou o trochu rychlejší než chůze (a řešil, jak zpět), to už není masová (tedy jakž takž náklady pokrývající) záležitost. Takže když nabídnout nové pohledy, pak v atraktivních místech krátké trasy bez zásadních (a drahých) zásahů do toku, případný fajnšmekr si mezi nimi popojede či celou řeku sjede individuálně nebo s nějakou vodáckou agenturou (raft, kanoe).

2 1
možnosti

J41i62r54i 37F82i64n35k

4. 10. 2018 7:23

Mě je tahle forma turismu cizí, ale pro spoustu lidí jediná. Můžeme tomu říkat lenost či pohodlnost, ale to je tak jediné co můžeme dělat.

Ale pořád lepší než trávit víkendy v nákupních centrech a třeba se část potomků těchto rodin k přírodě sama dostane..

1 3
možnosti

Na komoru do Kroměříže se čeká již 15let . Takže uvedený plán je pravděpodobně výplodem nějakého sjetého zastupitele který nezná mapu . Víc k tomu nemá smysl psát .

1 0
možnosti