- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kapitaistická výstavba horší té socialistické.
...stavbaři tam silnici nepokryli asfaltem, ale cementobetonem - to je jako co? Stavbaři snad silnici pokryli tím, co bylo v projektu, nebo? Tloušťka cementobetonové vrstvy jen 22,2mm, nemají to být spíše centimetry? 2cm tlustý beton toho opravdu moc neunese :) Vypadá to, že si paní redaktorka nedala s článkem moc velkou práci
stačí pozorně číst...22,2 mm je tolerance a ne tloušťka celé vrstvy.
Jinak hlavní problém je nefungující odvodnění (obvodové drenáže) včetně odvodnění samotné konstrukce, to kdyby fungovalo, tak se voda pod konstrukcí nezdrží a odteče po spádu mimo komunikaci. Ten samý problém nastal i v zářezech na D11 mezi 65 a 76 km. Vlivem podzemní vody, kterou tam projektanti nečekali!!! tam došlo k degradaci zemní pláně (zvápněné slínovce, které obecně zvětrávají na jíl), která neposkytla dostatečně únosný podklad následným konstrukčním vrstvám, takže relativně brzy došlo přes vrstvu štěrkodrtě k rozlámání nadložní vrstvy KSC (kamenivo stmelené cementem), na kterou působila i voda shora. No a betonový kryt se začal hýbat, poněvadž jsou tam dilatační spáry. A potom se projektanti diví, kde se voda v zářezech bere, protože investor šetří na podrobném hydrogeologickém průzkumu....
Dali jsme jim pokutu 100 tisíc, by znělo opravdu směšně.
"ŘSD kvůli nedodržení těchto parametrů už tehdy nezaplatilo stavební firmě celou částku za výstavbu dálnice. Odborně řečeno – při přejímacím řízení uplatnilo srážky z ceny. O jak vysokou pokutu šlo, však vedení ŘSD neprozradilo. Prostřednictvím svého tiskového mluvčího připustilo, že dálnice nemohla sloužit dlouho."
Hm, to je hezký, že měli něco se slevou, ale to ten konečný produkt nevylepší, že... Nakonec se to za těžký peníze daňových poplatníků stejně musí celé předělávat, místo, aby se to hned na začátku hodilo té firmě na hlavu. Ale hlavně, že se jezdilo!
Vítejte v ČR...
Údržba komunikací je kontinuální proces, který nikdy nekončí, a ani dálnice D35 není výjimkou,“ uvedl mluvčí.
Bodejť by někdy končil, když se to hned na začátku udělá blbě a pak se to jenom imrvere záplatuje, dokud to jenom trochu jde...
Mě daňového poplatníka neustále štve, že diletanti ve státní správě kradou, nebo vyhazují oknem mé vybrané peníze. Policisté placené i z mých daní jsou lemry, kteří jednoduché případy neumí vyšetřit pro jejich "finanční náročnost na hledání důkazů". Takže tyto případy ani vyšetřovat pro jejich složitost nikdy nebudou. Toto trvá více než 25 let. A 1/4 zajímá jen kdo sedí na hradě, nebo v Kramářově vile aniž by řešili, že tento stav tu trvá takovou dobu. Díky volebnímu systému se změny jen tak nedočkám, jako dostavění celé dálnice D35 a to jsem celkem ještě mladý. Přesto jsem tu doma a emigrovat rozhodně nehodlám.
Tohle není jen o dálnicích ale i o ostatních stavebách. A je to spíše smutné. O to víc, když tyto firmy třeba v zahraničí na ápadě či na severu nemají problém dělat poctivě, byť tam je české vedení.
Taky je smutné, když stát pošle svůj dozor bez auta, ať využívá MHD. No a zhotovitel to ihned zjistí, a tak dozoru nabídne auto zadarmo i pro soukromé účely. To pak vše letí jako jedna báseň. Nebo jiná stavba, kde stavební dozor ani nejezdí, jen podepíše deník a dozor objednatele díla ani na stavbu není vpuštěn.
A mohlo by se pokračovat...
ale kde je problém? Možná morálka?
Kdo ví...
ne, je to o pravomocích a o kvalitě dozora investora. Ukažte mi stavbu, kde není dozor investora (objednatele) vpuštěn, to bych se tedy divil, poněvadž dozor investora je nejdůležitější osobou na stavbě, které se bude každý klanět. On má právo zastavit stavbu a klidně zhotovitele ze stavby za nedodržování kvality či harmonogramu vyhodit. Něco jiného je, když si nějakého dozora namaže na chleba kdejaký stavbyvedoucí. Jenže právě proto by dozor měl vykonávat někdo, kdo tomu rozumí i v praxi a ne jen papírům. A taky proto by na velkých liniových stavbách mělo být více odborníků, protože někdo rozumí víc zemním pracím a někdo jiný třeba stavebním konstrukcím. Když tam bude jeden člověk, tak tam bude jenom jako divák, kterému stavba předloží, co se jí zachce.
ŘSD jsou tajemni jak hrad v karpatech
takhle funguje celé stavebnictví...šmejdi "vysoutěží" zakázku a následně ošulí co se dá...zodpovědnost nese subdodavatel ...