- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vizualizace vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe | foto: Ministerstvo dopravy ČR
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
„Je potřeba územní rezervu pro DOL odstranit z celostátního územního plánu, což musí provést ministerstvo pro místní rozvoj. My to potom implementujeme do Zásad územního rozvoje Olomouckého kraje a změny zapracují obce do svých územních plánů. Počítám, že do konce roku by to v řadě obcí už mohlo být vyřízené,“ sdělil náměstek hejtmana Jan Šafařík.
Připomněl, že Olomoucký kraj byl od začátku proti stavbě kanálu. „Dal jasné zamítavé stanovisko proti kanálu, protože to byl od začátku ekonomický a ekologický nesmysl, který by působil problémy po celé ploše, kudy měl vést,“ doplnil.
V podstatě by to byla jen extrémně předražená další možnost dopravy, která už dnes nemá opodstatnění. Pro ekonomiku kraje by neznamenala vůbec žádný přínos. Je dobře, že je ten nesmysl pryč.
Připojte se ještě dnes a získejte: