Diskuze

Vynálezce z Olomouce sestrojil první kajak s vestavěným pohonem na elektřinu

Zdolávání řek proti proudu a nezávislost na dvojí dopravě lodi. To jsou hlavní důvody, proč Lukáš Mogrovics z olomoucké místní části Lošov sestrojil kajak s integrovaným elektrickým pohonem, první svého druhu na světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

P28a90v44e95l 37S72u30r38a

2. 5. 2023 16:19

A CO na tom ten vynálezce asi tak vynalezl? Kajak? Elektromotor? Baterku? Sedátko?

0 0
možnosti
IF

I98v89a59n 36F83u76č55í72k

29. 4. 2023 14:49

Tak něco na tom je, ale u moře jsem viděl už dost turistů, kteří měli nejrůznější drobná plavidla s přídavným motorkem na baterii (náhradní si obvykle vezli sebou). Čili dobrá vychytávka, ale nic převratně nového.

0 0
možnosti
JZ

J77o78s24e28f 66Z36e30m59a56n

28. 4. 2023 17:31

Vynálezce? Vynalezl elektromotor nebo lodní šroub? Šikovný kutil ano. Vyrobil si miniaturní jednomužný motorový člun. Na WW1 se s tím sveze, když tam nebude jez, o který poškodí šroub. Na jezera a přehradní nádrže v pohodě. Kdyby byl náhon Z nebo jinak zcela odnímací, zvládl by i těžší vodu. Tam ale bude vadit nezanedbatelná váha akumulátorů. Ale proti gustu žádný dišputát ... šikovný je.

1 0
možnosti
VN

To je, jako bych šel do posilovny, dal si na činku 200kg a zvedal ji s pomocí motoru.

Tohle je sport a cílem sportu je vyvinut úsilí, překonat se.

0 0
možnosti
JL

J46a88n 22L49u10k14á68š

28. 4. 2023 10:55

Rekl bych, ze na poradne divoke vode by tam ta vycouhla vrtule dlouho nevydrzela.

Mozna tak pomucka pro morsky kajak, ale slana voda dokaze byt na elektrinu opravdu potvora. v USA se auta na baterky udajne naprosto vodotesna a vodeodolna po proplachnuti hurikanem Ian samozapalovala tempem, jak kdyz rostou houby po desti a testy v laboratorich NTSB potvrdili, ze slana voda prote veskera ta tesneni znicila, cimz se dostala dovnitr.

2 0
možnosti
DT

Možná by byl lepší zvedací princip vrtule než hřídel skrz loď. Při mělké vodě vytáhnete nad hladinu, průsak kolem hřídele žádný.

1 0
možnosti
JH

Hmm, já svého času vymýšlel a částečně realizoval oplachtění pro kanoi. Právě abych nemusel pádlovat, když mi fouká do zad. Bylo to ještě ekologičtější než baterka s elektromotorem, možná stejně použitelné, pořád to byla kanoe (a ne motorový člun) a nikdo o mě nepíše.

0 0
možnosti
DT

A zjistil jste taky, že v příčném směru vás nečekaný poryv snadno vykoupe? Pohoda pohoda, pak za ostrohem fííí...

0 0
možnosti
Foto

Vynálezce? A co konkrétně vynalezl? Kajak? Elektrický motorek? Nebo snad akumulátor?

5 0
možnosti
MM

Tak s tímhle ani Sázavu nedáš, kámo.

Lodička pro pádlovací votroky na dolním Labi a Vltavě.

2 0
možnosti
MU

Na Vltave to jsou zliti raftaci ... ;-D

2 0
možnosti
KH

Ale jo, hezky to provedl. Jen se trochu obavám, že při masovém rozšíření by to znamenalo mnohem vyšší úmrtnost na vodě. Přeci jen ta limitujicí kondička ve chvíli nebezpečí může hodně znamenat.

2 0
možnosti
JK

J50a20n 13K55r80p18e77c

28. 4. 2023 8:18

tak je to samozrejme ekologictejsi nez dieslova lokomotiva... no, pojdme dal. v tomhle stavu je to ok na nejake prehrady nebo treba na more. ale uplne bez sance to neni. jen to chce trochu dloadit ten pohon.

ja tomu rikam problem 90%. mate napad, postavite prototyp, a ono to nejak funguje. na tech 90%. jenze ve vysledku ten prototyp nema stejne vlastnosti jako puvodni (v tomto pripade manualni) verze + neco k tomu, ale do znacne miry zhorsene vlastnosti ktere castecne kompenzuje pridana hodnota vynalezu (spise modifikace)

dosazerni onech 90% je pomerne sndane, da se to vicemene zbastlit na kolene. ale aby byla v co njevetsi mire (u elektrokol si lidi taky uz zvykli ze jsou tezsi a hure ovladatelne) zachovana puvodni charakteristika vylepsovane veci. dosahnout tech zbyvajicich 10% je ovsem nasobne narocnejsi.

konkretne v tomto pripade jde o zcela ocividne nedostatecne zajisteni baterie jak proti pohybu, tak vlhkosti. pohon, je jeste vetsi problem. zasadne omzeuje pouziti na rekach. je to problem s prevozem a pri skladovani nebo byt jen parkovani na brehu. na videu je to navic dobastlene jeste nejakym plechcem, protoze zcela podle predpokladu te pevnost ulozeni hridele, a tim padem i tesnost proti pruniku vody (coz je zasadni problem u vsech hrideli pohanenych plavidel) je hodne na stiru. cili pohonne ustroji musi byt alespon zatahovaci do trupu.

ovladani na padle, kdy si to pri skutecnem padlovani budete porad nahodne prepinat, a jeho zavislost na bezdratovem pripojeni je dalsi pro me znepokojiva zalezitost. nevic nemate zadnou zpetnou vazbu od jedineho zarizeni.

doladeni tech zbyvajicich 10% zabere nasobne vice casu a financi nez tech prvotnich 90%. a samozrejme nasobne zvysi cenu vysledneho produktu. napad pekny, ale pouzitelnost minimalni. jako domaci kutilsky pocin dobre, ale cekat ze nekdo za tohle zaplati 140k asi moc nejde. nebo takhle, on se asi nekdo najde, ale pak prodela i trencle na tom, aby udrzel zaruku. rovnez se nikde nepise nic o nejake cetrifikaci

2 0
možnosti