Diskuze

Přerov chce být přístavem, menší obce ale kanál Dunaj-Odra-Labe odmítly

Jako ekonomicky nevýhodný a ekologicky víc než rizikový. Tak vidí stavbu kanálu Dunaj-Odra -Labe dvacítka obcí v Olomouckém kraji, jejichž starostové společným prohlášením vyzývají vládu, aby do projednání plánu s městy a vesnicemi ležícími na trase nepokračovala s přípravami. Přerov dal naopak megalomanskému vodnímu dílu zelenou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

Pokud se po tom kanále Dunaj - Odra - Labe bude prohánět jachta s tou sympatickou copatou holkou, která umí vidět CO2, pak by to mohlo být takové ekologické s nulovou uhlíkovou stopou.

Zvlášť, když ji domů vezmou letadlem.

2 0
možnosti
IH

I17v13o 90H91r46a17b74a36l

3. 9. 2019 12:53

Kdysi dávno (cca 1840) jeden "osvícený" starosta Kokor zajistil, že budovaná železniční trať nepůjde přes kokorský katastr (odborné argumenty typu - krávy přijdou o mlíko). Díky tomu byla budovaná železnice posunuta o několik kilometrů jižněji do osady Brodek u Přerova.

Z bezvýznamného Brodku tak během několika desetiletí vzniká městys, kde díky zavedené železnici vzniká další infrastruktura - od zřízení četnické stanice, rolnické záložny, cukrovaru, mlékárny, nového kostela a samostatné farnosti, víceméně se zdvojnásobí dodneška počet obyvatel. I pokud se týče počtu a rozsahu budovaných škol, tak Brodek poměrně rychle sousední Kokory předčil.

Kokory se tímto starostenským rozhodnutím ocitají doslova na vedlejší koleji a dodnes stagnují.

Historie se někdy opakuje - z článku je vidět, že Kokory po letech opět mají starostku, která preferuje nepodstatné záležitosti před podstatnými a stejně jako její histoický předchůdce se úspěšně podílí na dalším zaostávání rozvoje Kokor.

4 6
možnosti

Kokory mají starostku, která nepodporuje projekt, který by se hodil do časů pár set let zpátky.

Nemyslím si, že Kokory nutně potřebují cyklostezky, ale bez dopravní technologie dob předželezničních se určitě obejdou.

4 1
možnosti
PN

P74e34t50r 22N72o62v12e72k

3. 9. 2019 12:45

Krásný projekt , uvolnění silnic a doufám v povolení osobní lodní dopravy , po prohloubení koryta tam bude ryb a ryb (a doufám kaprů ) , ANO !

1 5
možnosti
VK

Nakladni lode u nas jezdi, kuli male hloubce v korytu, sotva z pulky nalozene, proto necekam ze po vybudovani kanalu pujde po vode prevazet nejake nadmerne nakladya velke objemy materialu, teda pokdu nema nekdo predstavu ze se tim kanalem zvedne prumerna hladina rek o 1.5 metru

4 1
možnosti
JR

Tu vodu budou přivážet právě ty nákladní lodě...

0 0
možnosti
AP

Já bych už o tom nesmyslu (kanál DOL) raději nepsal, nebo nakonec dojde k jeho realizaci...

2 1
možnosti
MH

Naopak si myslím, že je dobré, aby se o něm psalo a vznikaly reakce. Jinak si to politici v tichosti začnou stavět a lidé si toho všimnou, až jim začnou jezdit bagry za zahrádkou ...

0 0
možnosti
EL

V te vizualizaci je chyba. Uprostred te krizovatky prece musi byt velky umely ostrov a na nem mauzoleum Milose Zemana.

5 1
možnosti
KU

K66a74r58e55l 15U82h62e28r

3. 9. 2019 11:16

Průplav je moc rozumná věc bude méně kamionů ,budou se moc vozit nadměrný náklady, kanály v krajině zadrží více vody.Neslyšel jsem že by se kanály ekonomicky nevyplatily.

3 11
možnosti
MH

Tak si něco zjistěte o podobném kanálu v Německu. S odstupem času se naprosto nenaplnila očekávání a dokonce se mluví o malé ekologické katastrofě. Že se na lodě naloží zboží z kamionů je trochu neznalost reality.

7 2
možnosti
PJ

ten kanál samozřejmě nikdy nebude... ale dost dlouho se na tom budou pakovat různá individua...

PS: zaměřte se prosím na dostavbu dálniční sítě a aby se dálnice po pár letech nemusela celá předělávat... chápu, že to není dost vizionářské, ale pro začátek je to docela velký cíl na naše poměry

3 1
možnosti
EL

Na to maji podobnou metodu, jako na ten kanal. Kdyz dalnice neni a stale se jen zasvecene resi, prislusne firmy vydelaji a pritom na te neexistujici dalnici nevznikaji dopravni problemy ani problemy s udrzbou.

1 0
možnosti
EL

Uvedomuje si vubec Prerov, jake pak bude mit problemy s obrimi vyletnimi lodemi, jako dnes Benatky?

3 4
možnosti
EL

A nebojte se, za takove penize i ta voda bude. Budou ji do toho Prerova vozit lodi a vlakem v recyklovanych PET lahvich z tajicich gronskych ledovcu a tam na te krizovatce ji budou vylevat do kanalu.

1 0
možnosti