- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se po tom kanále Dunaj - Odra - Labe bude prohánět jachta s tou sympatickou copatou holkou, která umí vidět CO2, pak by to mohlo být takové ekologické s nulovou uhlíkovou stopou.
Zvlášť, když ji domů vezmou letadlem.
Kdysi dávno (cca 1840) jeden "osvícený" starosta Kokor zajistil, že budovaná železniční trať nepůjde přes kokorský katastr (odborné argumenty typu - krávy přijdou o mlíko). Díky tomu byla budovaná železnice posunuta o několik kilometrů jižněji do osady Brodek u Přerova.
Z bezvýznamného Brodku tak během několika desetiletí vzniká městys, kde díky zavedené železnici vzniká další infrastruktura - od zřízení četnické stanice, rolnické záložny, cukrovaru, mlékárny, nového kostela a samostatné farnosti, víceméně se zdvojnásobí dodneška počet obyvatel. I pokud se týče počtu a rozsahu budovaných škol, tak Brodek poměrně rychle sousední Kokory předčil.
Kokory se tímto starostenským rozhodnutím ocitají doslova na vedlejší koleji a dodnes stagnují.
Historie se někdy opakuje - z článku je vidět, že Kokory po letech opět mají starostku, která preferuje nepodstatné záležitosti před podstatnými a stejně jako její histoický předchůdce se úspěšně podílí na dalším zaostávání rozvoje Kokor.
Kokory mají starostku, která nepodporuje projekt, který by se hodil do časů pár set let zpátky.
Nemyslím si, že Kokory nutně potřebují cyklostezky, ale bez dopravní technologie dob předželezničních se určitě obejdou.
Krásný projekt , uvolnění silnic a doufám v povolení osobní lodní dopravy , po prohloubení koryta tam bude ryb a ryb (a doufám kaprů ) , ANO !
Nakladni lode u nas jezdi, kuli male hloubce v korytu, sotva z pulky nalozene, proto necekam ze po vybudovani kanalu pujde po vode prevazet nejake nadmerne nakladya velke objemy materialu, teda pokdu nema nekdo predstavu ze se tim kanalem zvedne prumerna hladina rek o 1.5 metru
Tu vodu budou přivážet právě ty nákladní lodě...
Já bych už o tom nesmyslu (kanál DOL) raději nepsal, nebo nakonec dojde k jeho realizaci...
Naopak si myslím, že je dobré, aby se o něm psalo a vznikaly reakce. Jinak si to politici v tichosti začnou stavět a lidé si toho všimnou, až jim začnou jezdit bagry za zahrádkou ...
V te vizualizaci je chyba. Uprostred te krizovatky prece musi byt velky umely ostrov a na nem mauzoleum Milose Zemana.
Průplav je moc rozumná věc bude méně kamionů ,budou se moc vozit nadměrný náklady, kanály v krajině zadrží více vody.Neslyšel jsem že by se kanály ekonomicky nevyplatily.
Tak si něco zjistěte o podobném kanálu v Německu. S odstupem času se naprosto nenaplnila očekávání a dokonce se mluví o malé ekologické katastrofě. Že se na lodě naloží zboží z kamionů je trochu neznalost reality.
ten kanál samozřejmě nikdy nebude... ale dost dlouho se na tom budou pakovat různá individua...
PS: zaměřte se prosím na dostavbu dálniční sítě a aby se dálnice po pár letech nemusela celá předělávat... chápu, že to není dost vizionářské, ale pro začátek je to docela velký cíl na naše poměry
Na to maji podobnou metodu, jako na ten kanal. Kdyz dalnice neni a stale se jen zasvecene resi, prislusne firmy vydelaji a pritom na te neexistujici dalnici nevznikaji dopravni problemy ani problemy s udrzbou.
Uvedomuje si vubec Prerov, jake pak bude mit problemy s obrimi vyletnimi lodemi, jako dnes Benatky?
A nebojte se, za takove penize i ta voda bude. Budou ji do toho Prerova vozit lodi a vlakem v recyklovanych PET lahvich z tajicich gronskych ledovcu a tam na te krizovatce ji budou vylevat do kanalu.