- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to jasné, pokud se udělá taková oprava v začínající zimě, nejpozději za deset let se to může zase opravovat a zas bude prima kšeftík pro kámoše. Klíčem k trvanlivosti je kvalitní provedení, ale u nás jde pouze o to, jak vymámit z investora rezervy na vícepracích bez toho, aby někoho zajímala kvalita provedení :-(
Měl se udělat tunel a nahoře povolit jen turisty.
Problém je ten, že ŘSD nic neopravuje. ŘSD pouze udržuje ale na opravy najímá externí firmy. Ta firma vyhraje zakázku a přeprodá ji dalším 90-ti firmičkám, které opravu udělají pod hlavičkou té velké firmy.
Jelikož naše legislativa toto všechno umožňuje, nemůžeme se divit že nemáme stejně dobré opravy jako třeba v Německu. Protože proč?...
to je pro lyžaře dost podstatná zpráva, to chtějí dělat v zimě?
ŘSD - výmluvy a kecy!
Existují státy s dakeko extrémnějšími klimatickými podminkami (Saúdská Arabie, Norsko, Aljaška ...) s daleko kvalitnějšími silnicemi. Nebo kvalitněji provedenými.
Ovšem ČR vede v nákladech (jedny z nejvyšších v Evropě) a v neskutečné rychlosti výstavby = cca 1 km za rok.
Před 80 roky dokázalo Německo stavět dálnice rychlostí 1000 km ročně.
Tohle není jen věc ŘSD, stejné nebo i větší potíže mají krajské správy na silnicích 2. a 3. třídy.
Německo bych sem netahal. Jezdil jsem v létě německými linkovými autobusy po bavorských šumavských silnicích, kde zrovna bavorští silničáři teprve flikovali povrch po předchozí zimě a měl jste slyšet, jak ti autobusáci při debatě s místními cestujícímu nadávali. Je to tam úplně stejné.
Jojo,začít dělat rekonstrukci horské cesty když pomalu padají první vločky, to chce fištróna...
Nemusíme chodit daleko pro další příklady. Třeba most u Hořic, který nebyl v havarijním stavu, šel k zemi nedávno a staví se nový. Po trase 35 z Jičína do Hradce Králové se dělalo několik rekonstrukcí vozovky, které vůbec nedávaly smysl, protože předchozí vozovka byla naprosto v pořádku. Obecně je to nepochopitelné. Někde je peníze třeba prostavět, ať to stojí, co to stojí a někde se neinvestuje vůbec nic a silnice se nechává rozpadnout s výjimkou občasných oprav studenou balenou směsí.
Neznám konkrétní situaci, ale čekat se stavbou nového mostu na to, až bude starý v havarijním stavu mi moc moudré nepřijde...
No pokud se nejvýše položené silnice začnou asfaltovat v listopadu, je to dobrá zpráva pro stavební firmy. Nedávný nezávislý výzkum totiž prokázal, že povrchy asfaltované během sněžení, vydrží nejdéle. Takže další preventivní údržba, opět plánovaná na měsíc listopad, bude nezbytná.
Zkuste si ten článek přečíst až do konce.
Si někdo zřejmě plete část z Desné na sedlo a cestu ze sedla na Jeseník. No a ta je v dost bídném stavu. Vždyť je to napadený erozí už od pohledu.
To nic nemění na tom že to chtělo tunel.
Žádný tunel tam stát nikdy neplánoval. Pokud by si ji tam chtěla postavit soukromá firma a vybírat mýtné, má možnost, ale ani tak se do toho nikdo nehrne.