Středa 19. února 2020, svátek má Patrik
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Diskuse k článku

Jak vyprchala česká euforie

(Od zvláštních zpravodajů MF DNES) - Zbývají už jen čtyři dny. Pak uhasne oheň XX. zimní olympiády. A Češi si možná řeknou: Čekali jsme víc. Vzpomínáte na odvážné prognózy na prahu her? Deset, osm, šest medailí. "Přál bych si tři," řekl tehdy Milan Jirásek, předseda Českého olympijského výboru, načež byl považován za antivlastence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr. Fe1

Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Nemám nic proti tomu, když země které neprovozují zimní sporty vyšlou na zimní OH několik svých zástupců, aby je tam symbolicky reprezentovali, přestože samozřejmě skončí hluboko v poli poražených. My ovšem nejsme Trinidad a Tobago, kde sníh ještě v životě neviděli a tak se domnívám že není v pořádku, aby polovina naší výpravy byla výkonostně na úrovni reprezentantů tohoto souostroví. U zemí s tradicí zimních sportů (jako jsme i my) by měla v národní nominaci existovat určitá selekce. Je sice pravdou že olympiáda je spojená s určitou ideou vyjádřenou slovy "důležité je zúčastnit se" ovšem nemůže to platit tak absolutně jako je tomu v případě naší výpravy, kde je řada sportovců vysloveně bez ambicí a výkonnosti na výletě v Itálii. To co je u Trinidadu jako úsměvné a milé zpestření je v našem případě pouhá trapnost. Náš olympijský výbor by měl nominace na příští OH přehodnotit a nedělat z OH rekreantské povyražení.
0/0
23.2.2006 13:41

Polárníliška

Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Nesmysl. Kdybys sprotoval (tím nemyslím jít si zakopat o zeď a v neděli si dát tenis s kolegou z firmy), je ti jasné, že je obrovský úspěch, vůbec nakouknout do reprezentace, natož se tam udržet a být stabilním členem. A víš jak je těžké (vezmu konkrétně třeba judo, které dělám), dostat se na olympijské hry? Takový člověk musí být nejen stabilním členem reprezentace, ale musí být tak dobrý, aby ho svaz začal posílat na prakticky všechny světové poháry, po celém světě, protože na olympiádu se dostane jen asi osm prvních ve světovém poháru v daném roce, plus lidé kolem madailových příček na ME a MS, takže již samotná účast tam je úspěch jako hrom a je úplně jedno, jak tam tomu člověku (mimochodem poslední dvě olympiády jsme tam v mužské kategorii bez zastoupení) vyjde onen konkrétní závod, protože to musí být skutečně třída, aby se tam vůbec mohl podívat...
0/0
23.2.2006 13:50

Dr. Fe1

Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Já vím jak to vnímají sportovci, ač žádný sport na vrcholové úrovni nedělám. Jeden z členů naší rodiny s OH taky kdysi zúčastnil a jiný co se nezúčastnil je dodbnes frustrován, že mu to těsně nevyšlo. Chápu proto že by se chtěl každý podívat na OH. Ovšem tenhle pohled je taky zkreslený, prostě 50 místo na OH není žádnej úspěch za 50 místa se medaile nedává .... Zúženým pohledem někoho kdo maká a touží se alespoň zúčastnit to pro něj osobně jako úspěch (a často nedosažitelný) vypadá, ale můžu ti říct že při pohledu "zvenku" to tak není .....  Opravdu nejsme Trinidad ani Tobago.
0/0
23.2.2006 13:57

Polárníliška

Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Ale olympiáda není o tom, že máš uspokojit medailové ambice pupkáčů v hospodě, kteří neberou nic jiného, než je minimálně předpokládané maximum onoho sportovce, ale právě o těch sportovcích, kteří se jí byť jen účastní. Pohled z venku není podstatný, já být čtyřicátý na světě, tak si lebedím, protože to už bych musel být sakra hvězda...sport není jen o olympijských medailých. Uvědom si, kolik sportovců, který sport na celém světě dělá a medaile jsou v každém jen tři, to by tam pak mohlo jezdit z každé disciplíny pět favortitů...
0/0
23.2.2006 14:08

Brundi

Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Jenomze olympiada neni o "pohledu z venku". Je o sportu. Jestli jsme nebo nejsme Trinidad nebo Tobago je uplne jedno.
0/0
23.2.2006 14:20

Woodward

Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
jak komu. já mám rád teplo a moře, mě by se líbilo bejt trinidad a tobago.  
0/0
23.2.2006 14:22

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Hodne stesti! ;-)
0/0
23.2.2006 14:24

Woodward

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
jaký štěstí? sedím tady a za oknem je sibérie sněhová
0/0
23.2.2006 14:28

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Tim vic ho potrebujes. :-)
0/0
23.2.2006 14:29

pedr64

Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
práve že ten pohled z venku udělal z OH to, co jsou. Vysílací práva, reklama, odměny sportovcům, doping. I ten Eagl Edie Edwards by byl bez OH obyčejný řemeslník, díky OH se v Británii stal ve své době celebritou.
0/0
23.2.2006 14:33

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
A?
0/0
23.2.2006 14:36

pedr64

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
asi musím vysvětlit: byl beznadějně poslední a na velkém můstku mu zakázali skákat, aby se nezabil. Bez toho "pohledu z venku" by nebyl vrcholový sport tam kde je. Když se daří, jsou za ten pohled sportovci vděční, přináší jim slávu, peníze, zajištění. Když se nedaří, nastoupí řeči o olympijském ideálu kamarádského soutěžení. 
0/0
23.2.2006 14:47

Polárníliška

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
Tohle bych byl ochoten přijmout o sportu obecně, ale na olympiádě opravdu vyhraje jen hrstka sportovců a ostatní se účastní...
0/0
23.2.2006 14:48

pedr64

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
právě OH jsou výkladní skříní vrcholového sportu, olympijské sporty mají největší podporu a vše je směřováno v cyklech s vrcholem právě na OH. Neolympijské sporty jsou na tom samozřejmě jinak. A vyhrát může vždy jen jeden, buď na OH nebo okresním přeboru.
0/0
23.2.2006 14:55

pedr64

Re: Re: Důležité je zúčastnit se a hlavně vyhrát :-)
pravdu máte oba: v některých sportech jsou nastaveny limity a tak se na vrcholnou akci dostanou jen ti nejlepší, a u jiných sportů se provozuje sportovní turistika. myslím že u sportů, ke kterým máme slušné podmínky a tradici (běžecké lyžování, biatlon...) jsou místa v páté desítce opravdu ostudou, když je počet startujících z každé země omezen.
0/0
23.2.2006 14:01

fan004

Zajímá ještě někoho OH
Koho OH na světě skutečně zajímají. Většinu medailí seberou seveřané a alpské země. Něco Rusko a Amerika a co zbude Korea. Tak deset zemí. Za pár měsíců začíná MS světa ve fotbale - to bude teprve svátek pro celou planetu. V tomto světle světle je ZOH skutečnou popelkou, jak se vyjádřil i Karl Franc.
0/0
23.2.2006 13:35

Brundi

Re: Zajímá ještě někoho OH
No ja nevim, me treba OH narozdil od MS ve fotbale zajima...
0/0
23.2.2006 13:50

VláďaK

Zatím
Zatím až na pár vyjímek je naše výprava sportovců spíš parta dost dobře placených turistů.
0/0
23.2.2006 13:29

IAMAD

Re: Zatím
0/0
23.2.2006 13:33

Polárníliška

Re: Zatím
A v kolika sportech jsi se ty probojoval na olympiádu? Nebo jinak, v čem jsi obecně nejlepší alespoň ve vaší ulici? Oni jsou svých sportech nejlepší alespoň v této zemi a to rozhodně není málo...
0/0
23.2.2006 13:40

Kykyr

Re: Re: Zatím
Naprostý souhlas ... Kdekdo tu kritizuje, to je to za průšvih, být 50. na OH. OK, rozhodně to má k ideálu daleko. Ale, vážení kritici, zkuste být ve svém oboru do 50. místa na světě ...
0/0
23.2.2006 23:08

pakous

.
Jestli nekdo trpel euforii, tak to byli snad jen novinari, aby vubec meli o cem psat. To, ze nekomu forma odejde v nejnevhodnejsi dobe at uz kvuli nemoci nebo jen tak sama od sebe je docela bezne. Kdo by treba v listopadu rekl, ze Bjoergenka nebude mit na klasice  zlato a jeste ke vsemu zhnoji Norkam stafetu?
0/0
23.2.2006 13:11

CrimbleCrumble

?
jak vyprcala česká euforie?
0/0
23.2.2006 13:09

siola-alois

vsechno je relativni
osobne vidim uspech nasich sportovcu jako primereny fandim vsem, preji jim uspechy a v pripade nezdaru bych je spis podporil, aby vydrzeli u sportu dal. Co povazuji za dost nefer je prave hodnoceni uspesnosti podle medaili. V podstate spravne, ale kdyz si clovek predstavi, ze kazda medaile se pocita stejne, tak me stve, ze je spousta disciplin, ktere si prosadily zeme co maji na to postavit nakladne ledove drahy. Tam jezdi omezeny pocet sportovcu a zeme pak sbiraji medaile za sane, boby atd. v nekolika kategoriich, coz je ve srovnani treba s hokejem skoro smesne.
0/0
23.2.2006 12:25

IAMAD

profesionálové
Co bych očekával od sportovců-profesionálů před OH? Jednoznačné vyjádření buď:
 
1. OH je pro mne něco vyjímečného a jedu tam a chci skončit do x-místa
anebo
 
2. OH je pro mne závod jako každý jiný, důležitější jsou pro mne kontinuálně dobré výsledky a konečné umístění ve světovém poháru apod.
 
 
Je na tom, milí čeští olympionici, něco tak složitého, říct svým fanouškům a sponzorům něco takového? Pak by se dalo o kritice vašich výkonů hovořit věcně, nedivte se, že díky vašemu alibismu jste tak často kritizováni.
0/0
23.2.2006 12:05

Polárníliška

Re: profesionálové
Jasně, kdyby si Janda před olympiádou zaškrtl jednu ze tvých možností, určitě by dopadl jinak...
0/0
23.2.2006 13:13

IAMAD

Re: Re: profesionálové
Ne, nedopadl, ale byl by buď právem kritizován, nebo oslavován.
0/0
23.2.2006 13:33

Polárníliška

Re: Re: Re: profesionálové
Čím přemejšlíš, zkrátka přijel na olympiádu, udělal co mohl, jako všichni se snažil vyhrát, ale nevyšlo to, co víc z toho chceš vydedukovat?
0/0
23.2.2006 13:38

carmelo_anthony

lidi a dost!
nas mohou reprezentovat an takovem podniku jakym jsou olympijske hry
0/0
23.2.2006 11:51

carmelo_anthony

lidi a dost!
nevim jakou reklamu nam udelali nasi sportovci, ale rekl bych ze zadnou. momentalne a pouze docasne ziju v recku a musim bohuzel rict, ze tu nikdo nejmensi poneti o tom kde nase republika lezi. prvni dny me to dost zralo a mel sem snahu poukazovat na nase sportovni uspechy. s trochou nelibosti v hlase sem nekolika rekum pripomnel jak nas porazili v seminifale me v portugalsku. prestoze si viztezstvi pamatovali, povazuji nasi republiku za nove vznikly stat byvale jugoslavie. pokud nekomu reknete ze ste from czechia, vystavite se jako ja nebezpeci ze vas bude povazovat za cecence (czecznia).
co se tyce velikosti nasi vypravy, tak nechapu proc by sportovci, kteri se sice neumisti nijak valne, nemeli mit pravo reprezentovat svoji zemi na oh. naopak sem moc rad, ze mame zastoupeni takrka v kazdem sportu, byt nejsme tak uspesni jako treba nemecko. musime si uvedomit ze jsme mala zeme a melo by nas tesit vedomi toho, ze i presto mame dost schopnych sportovcu, kteri n
0/0
23.2.2006 11:50

Kykyr

Re: lidi a dost!
To, že Řekové nemají ponětí o tom, kde je ČR, svědčí o jejich inteligenci mnohé ... Na druhou stranu jsem zažil OH v Athénách a zvládali to lépe než Italové.
A zbytek? Souhlasím s Tebou. Každý nemůže vyhrávat.
0/0
23.2.2006 23:13

Tache

snowboard
skoda, ze ta Elsnerova zadrbala prvni jizdu, uz se mohla tesit do play off, ale takhle to bohuzel nedopadne :-(
0/0
23.2.2006 11:49

chemik.ladin

zase ti novinari!!
Tak tenhle clanek me fakt pobavil. Neni nadto kdyz si novinar sam vytvori nejakou euforii ze ziskame 8 olym. medaili, padne rekord a budem slavit a pak pise jak nam ta euforie vyprchala... Sance tu byla, ale kdo trosku sleduje sport tak vi ze predem neni nic jiste a kdo sleduje sport trosku vic, zvlaste ten cesky, vi ze to bylo hodne odvazne tvrzeni. A navic na olym. se pocitaji jenom medaile a ne umisteni, coz zkresluje. Chapu ze se musi hledat senzace ale co takhle zamerit se nekdy i naty pozitivni veci, co?
0/0
23.2.2006 11:47

Obcasnykomentator

Re: zase ti novinari!!
CIT: "... kdyz si novinar sam vytvori nejakou euforii ze ziskame 8 olym. medaili, padne rekord a budem slavit a pak pise jak nam ta euforie vyprchala..."
Moc pěkně vystižené!!!
0/0
23.2.2006 13:28

Kykyr

Re: Re: zase ti novinari!!
Moc špatně vystřižené. Uznávám. Byl to maximalistický odhad. Ale podložený a oprávněný.
0/0
23.2.2006 23:15

ZdendaB

Re: Re: Re: zase ti novinari!!
Čím podložený? A proč oprávněný?
0/0
24.2.2006 8:54

IRC

short
jo ta byla fakt dobra.a je to pekne husta disciplina
0/0
23.2.2006 11:41

onegin

olympiada
vubec nechapu proc na olympiadu posilame sportovce kteri skonci  49 nebo 60 v poradi - to je snad lepsi aby sedeli doma  a neutraceli penize , ktere pak chybi treba na super pripravu Martiny Sáblíkové -  misto aby svaz podporoval  takove zavodniky, zbytecne tlaci penize do naprostych outsideru, kteri si toho ani nevazi akaslou na to.  proc misto uzasných biatlonistek , sjezdařek a dalsich neschopnych, svaz nenajde partu mladych kluku kteri skvele ovladaji snowboard a mohou se radit svym umenim k amerícanum .
0/0
23.2.2006 11:38

Brundi

Re: olympiada
Jzekovy voci, zase jeden takovej. Precti si prispevky nize. Mozna se dovis proc.
0/0
23.2.2006 11:45

Vasilanek

Re: Re: olympiada
naopak bych tam poslal víc mladejch sportovců a míň bafuňářů, co nejsou schopný ani vyplnit přihlášku do štafety
0/0
23.2.2006 11:47

Brundi

Re: Re: Re: olympiada
Jaky naopak? Ja jsem rpece taky rikala, ze vice sportovcu. O tech doprovodnejch funkcionarich jsem nemluvila. Radsi. ;-)
0/0
23.2.2006 11:51

carmelo_anthony

Re: olympiada
myslim ze je lepsi mit na olympiade vic sportovcu. je to jen muj osobni nazor. pokud sou ty snowboardisti vazne tak dobry a maj chut se olympiady zucastnit (treba takovej cernik me o tom moc nepresvedcil), myslim ze jim v tom nic nebrani. penize pokud jde o pripravu jim v pripade ze jsou to takovy borci urcite rad poskytne nejaky sponzor a svaz se muze venovat tomu k cemu tady je. podporovat vsechny sportovce... 
0/0
23.2.2006 11:54

pedr64

Re: Re: olympiada
myslím, že na OH panuje určitá schizofrenie. V některých odvětvích jsou stanoveny limity na účast dané umístěním na nějakém mistrovství nebo pořadím ve světovém žebříčku(případ i to snowbordu). V jiných sportech zase může startovat každý, kdo si sám pro sebe založí sportovní svaz a koupí licenci.
0/0
23.2.2006 13:13

Filzschuhe

Já si myslím
že tak 2/3 Čechů stejně sleduje na olympiádě jen hokej a podle toho jak dopadne hokej, budou lidé vnímat celou olympiádu. Když budou mít hokejisti zlato, bude řada lídí včetně mě už jen kvůli tomu považovat ZOH v Turíně za velmi úspěšné
0/0
23.2.2006 11:31

ZdendaB

Re: Já si myslím
Doufám, že to tak není a že omezených lidí v naší zemi není tak výrazná většina!!!
0/0
23.2.2006 11:34

rychloslimejs

Re: Re: Já si myslím
skutecne nechapu, proc mluvis o omezenosti. Spoustu lidi sport nezajima, maximalne se vybudi ke sledovani hokeje, ne nadarmo se o nem rika, ze je nasim narodnim sportem. Takze s prispevkem vyse se da souhlasit.
0/0
23.2.2006 11:40

Andee

Re: Já si myslím
Možná jich je míň, ale v zásadě máš pravdu, že určitou část lidí zajímá jen ten hokej.
0/0
23.2.2006 11:34

Brundi

Re: Já si myslím
Myslim, ze nemas pravdu. Cela olympiada ma velkou sledovanost, vzdyt je spousta sportu opravdu divacky velmi atraktivnich, i kdyz v nich nestartuji zrovna nasi - Treba takove veskere akrobaticke lyzovani, U-rampa. krasobrusleni (Sorry, Pluscenko me vzdycky dostane ;-))
0/0
23.2.2006 11:35

carmelo_anthony

Re: Re: Já si myslím
sorry, me teda spolehlive nikdy :)
0/0
23.2.2006 11:56

Brundi

Re: Re: Re: Já si myslím
;-D A z krasobruslarek si nevyberes? ;-)
0/0
23.2.2006 11:59

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...

Najdete na iDNES.cz