VIDEO: Nokia nenechá na iPhonu nit suchou. Prý mění lidi v zombie

  • 133
Nedávno představená Lumia 925 si žádá vlastní reklamní kampaň. Bylo by již překvapením, kdyby si při té příležitosti Nokia opět neutahovala z konkurenčního Applu. Nová reklama vyzdvihuje technologii PureView, fotoaparát iPhonu mění lidi v pomatené zombie.

Tmavá ulice, nikde ani živáčka, pět minut po půlnoci a k tomu dramatická hudba. Scéna jako vystřižená z hororového snímku. Tmu záhy prořízne oslnivý záblesk a zpoza rohu se vypotácí první pomateně se kymácející zombie.

Netrvá dlouho a objevují se další a další zombie s nepřítomným pohledem červených očí. Opatrné nahlédnutí za roh záhy napoví, ubránit se nákaze je v tu chvíli již nemožné. Osoby v zombie totiž proměňuje po stisknutí spouště fotoaparátu blesk smartphonu. V něm lze poměrně snadno rozpoznat šestou generaci iPhonu.

Nokia ve své nové reklamě zajímavým příměrem poukazuje na nepříznivý dopad blesků smartphonů na osoby focené při nedostatku světla. Záblesky jsou totiž za takových podmínek silně oslňující. Vyzdvihuje tak vlastní technologii PureView, díky níž lze s novou Lumií 925 pořizovat snímky bez použití blesku i za horších světelných podmínek.

Uznejte sami, bavily by vás reklamy na nové nokie, v nichž by si finský výrobce utahoval například z jihokorejského Samsungu? Zesměšňování iPhonu prostě plní přesně ten účel, kterého chce Nokia dosáhnout. Právě díky takovým reklamám se bude o jejích výrobcích mezi mobilními uživateli mluvit.

Nejedná se přitom o první reklamu, v níž si Nokia střílí z iPhonů. Zprvu využila jejich barevné uniformity, kdy jsou stále k dispozici v černé či bílé barvě, přičemž finský výrobce vnáší Lumií 920 do městské šedi zářivě živé barvy.

V další reklamě pak ve smyšlené laboratoři IRIS (pozpátku Siri, hlasová asistentka v iPhonu) podrobuje smartphone, v němž lze opět snadno rozpoznat iPhone, náročným testům. V nich propadá, přičemž telefon laborantky, Lumie 820, přežívá během testů různé nehody zcela bez úhony.

Prestižní agentura Gartner již dříve poukázala, že nejsilnější stránkou Nokie, která ji může zachránit před absolutním krachem, je marketing (více zde). Zda se jí to daří, posuďte sami.