Diskuse k článku

Šéf Nokie je fajn chlap, ale na špatné cestě. Investoři jsou neklidní

Pozice Stephena Elopa v čele Nokie není neotřesitelná. Během pravidelné výroční valné hromady mu akcionáři sdělili, že jim dochází trpělivost s jeho snahou o přerod společnosti. Dokonce mu doporučili přehodnotit současný postoj, kdy u smartphonů sází výhradně na operační systém Windows Phone.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I91g30o59r 64J15a74n27í28č27e48k 5313647239203

Aneb Hloupý Honza Nokii doporučuje Android, to je fakt sranda. Přitom nastupující BB10 hoooodně připomíná meeGo, které kdosi, ehm, v Nokii zařízl.

+3/−1
14.5.2013 23:31
Foto

M45a43r20e70k 87B37a56š10i13s96t27a 7413892393660

Nokii s androidem bych si neváhal koupit, kvalitní hardware s vyladěnou romkou proč ne? Ale současné modely to je ubohost. WP táhne Nokii na samé dno.

+5/−1
14.5.2013 13:48

M58a47r81o44š 78D19o45b11r83í34k 3493471933970

Pre mna, Nokia ano, Win nie. Symbian mi vyhovoval, ale asi budem musiet prejst bud na BB alebo android.

+5/−2
13.5.2013 15:19

P71a78t97r44i95k 97O76u26ř46e42d56n47í53k 1113716985621

Symbian vyhovoval tak před 6 lety

+7/−5
13.5.2013 16:29

L30u16d51ě48k 72P31o74k43o58r85n30ý 7493425583287

To může říct jen někdo kdo Symbian nezná nebo někdo kdo je úplně hloupý :-P

+2/−3
14.5.2013 2:18

J27a29r96o93s41l88a41v 11K48o87v40á64ř43í39k 4848703380270

Symbian jsem měl a je to tak, nešlo na tom přehrát skoro žádnej film a apek bylo taky málo.

+1/−3
14.5.2013 10:24

J87a56r42o97s57l33a10v 47B21r56ü75m13m83e38r 7164363806

Tak na filmy nebyl tehdy HW. A aplikace nebyly tolik podporovány Nokií.

+1/0
15.5.2013 17:17

P74e15t31r 32P87e15t12r 8591418658402

WP by vyhovoval tak před 20 lety.

+3/0
14.5.2013 10:15
Foto

P14e72t25r 90K32r54e12n84ž42e69l95o95k 5569297

Asi budu docela kontroverzní, ale myslím si, že Elopa měli vyrazit už dávno, a zbytek managementu Nokie, co mu jeho plány schválil, by si měl pomalu začít sypat popel na hlavu. Ten výsledek je prostě hodně upocený, podle mě lidi Nokii a Microsoftu tu spolupráci nevěří, když budu mluvit za sebe, používal jsem Nokii přes 10 let, teď děkuji, nechci.

Tady nejde o WP, co umí či neumí, ale o podcenění ekosystému Nokie - to byli vývojáři, komunita uživatelů. Jak vysvětlit, že N9, i s oznámeným koncem podpory dříve než šel na trh, měl takové prodeje? Toto všechno Elop zazdil - nejdříve MeeGo, poté pryč se Symbianem.

Vidím tady lidi, kteří vidí to, co vidět chtějí - a sice, že Nokia nestíhá vyrábět a že se Lumiím daří. Skutečnost je taková, že v širším kontextu se Nokia meziročně v kategorii SmartPhone propadla o téměř 50%. Prostě přírůstek nově prodaných Lumií nedokáže nahradit propad Symbianu. Tady je více - http://www.osnews.com/story/26959/Nokia_s_quarterly_results_paint_a_dreary_picture_for_Windows_Phone

+10/−5
13.5.2013 15:07

J26a25r86o54s11l13a96v 62B61r58ü64m63m83e92r 7194543676

Přesně. Nokia prý nestíhá vyrábět. Že před nějakými dvěma roky vyráběla skoro 4 násobné množství smartphonů jim asi nevadí.

+5/−2
13.5.2013 15:38

J58o82s69e85f 51J76u43r47á89k 4156440500

Ano bohužel Nokia nestíhá vyrábět, klíčové modely se na některé trhy dostávají s více než půlročním spožděním.

Ano kdysi Nokia vyráběla 4násobné množství mobilů. Ale jednak to byly hloupé mobily, které jsou výrobně jednoduší (technicky vzato Nokia nemá až tak problémy s kapacitou montážních linek, brzdí ji hlavně výroba jednotlivých komponent).

Druhý důvod je že Nokia zavřela většinu zaběhlých ale drahých evropských továren. Sice otevřela několik nových v asii a jižní americe, ale výroba chvilku trvá než  najede na 100%.

Třetím důvodem je že Nokia mění strategii, Už se jí prostě nevyplatí být masovým výrobce, tady prostě žádná evropská firma nemůže soupeřit s masovou asijskou výrobou. Spíše se snaží transformovat do firmy podobné Apple, ale se širším portfoliem, Tedy mít i menší část trhu, ale tu zajímavější.

+2/−3
14.5.2013 8:51

J46a46r43o66s30l58a35v 98B57r67ü38m50m48e92r 7844503786

To jsou zase bláboly. Psal jsem, že vyráběla 4 násobné množství smartphonů, ne mobilů! 

Zavřít staré továrny tak, že nové nejsou schopny je zastoupit, když je třeba vyrábět a hlavně prodávat, je známkou diletantství

Apple vyrábí několikanásobek počtu smartů, než Nokia a to má jen dražší typy. Navíc Apple má svůj ekosystém, na který se Nokia vykašlala.

+1/−1
15.5.2013 17:22
Foto

K57a89r39e47l 44H63r80u62š77k85a 2911321128887

Nejsi kontroverzní. Máš pravdu.

+3/−2
13.5.2013 15:40

V23á49c80l52a16v 35P75o27u47s47t38k11a 3560781772

To není o Elopovi. Nokia totálně zaspala, nebyla schopná nijak reagovat na raketový vzestup zařízení s Androidem, potažmo rychlý rozmach dotykových zařízení. Právě proto angažovali Elopa, který celkem pochopitelně odpískal Symbyan i MeeGo a bohužel pro Noki vsadil pouze na WP.

+5/−4
13.5.2013 17:16

J97o62s79e48f 48J12u41r80á90k 4406300310

Nokia zaspala, ale nikoliv až s nástupem Androidu (to zjistila že už je pozdě cokoliv dělat s vlastním systémem), Nokia zaspala již s nástupem Apple iPhone.

Jinak management (resp o těchto věcech rozhoduje představenstvo) rozhodlo vsadit hned na tři systémy. S30 pro hloupé mobily, S40 pro levné smartphony, a WP pro střední a vyšší třídu smartphonů.

+1/−3
14.5.2013 8:54

P93a92v15e37l 55S51v16r15č39i26n72a 1798671904517

Hlavne ne an-Droid. X

+2/−10
13.5.2013 14:39

M39a55r43t17i85n 85Z31e96l67e86n89k12a 8413507484542

A proč ne? Pokud bude Nokia chtít zacílit na masy, měla ba jako OS použít Android. Přinejmenším jako alternativu. Masy Android zkrátka chtějí i když si většinou jen komplikují život (třeba moje švagrová).

+6/−2
13.5.2013 15:53

P83a85v75e83l 84S40v62r38č93i93n49a 1168671614167

Protoze kdo chce BMW tak si ho nekoupi s motorem 1.2 FSI.

+2/−5
13.5.2013 17:41

L69u41d90ě48k 64P51o18k79o96r34n28ý 7463535193657

Asi tak. Proto jen blázen si koupí Nokii s WP. Drtivá většina chce pořádnej motor ! :-P:-P

+4/−1
13.5.2013 19:31

P65a83v58e87l 92S91v17r66č98i92n14a 1228911464247

Nebudu se vam vysmivat, ale jen smat. Nokia  s androidem je krok zpet a tak doufam, ze pokud bude jina alternativa os tak WP zustanou, vy si klidne vychutnejte preplnovanou 1.2 alias an-Droid.

+2/−3
13.5.2013 21:10

L74u68d97ě13k 42P96o43k51o59r71n65ý 7673295473277

Jen  se smějte a dál si jezděte tím 1,2 HTP prdítkem se třemi dýchavičnými válci ;-D;-D:-P Já si užívám třílitrových šestiválců různé provenience ;-)

0/−1
14.5.2013 2:22

M67a63r81e80k 98M83a13z51u51c28h 2226493403

Já to proč ne vidím tak,že když chci Android,tak si ho přeci můžu koupit kdekoliv.Vždyť tady je takové množství výrobců a modelů na výběr,že další už by nepřinesl žádnou přidanou hodnotu.

+1/−1
13.5.2013 21:49

L83u81d55ě95k 63P45o81k25o37r53n66ý 7423525863477

Ale přinesl. Spousta lidí by si z nejrůznějších důvodů Nokii ráda koupila, kdyby v ní nebyl ten zoufalej WP paskvil :-P

+3/0
14.5.2013 2:20

M31a31r27e29k 12M83a19z55u38c90h 2436703273

Ano používám WP telefon sice ne Nokii a nemyslím si,že je to paskvil.Vše co já osobně požaduju vykoná a navíc bez remcání.Tak v čem je problém?Samozřejmě pár věcí pro správu telefonu si dokážu představit i jinak,ale v současné podobě sem nenarazil na nic závažného.

0/0
14.5.2013 12:46

L83u29d56ě13k 66P76o25k68o13r82n64ý 7113555243957

No jo, ale že vy jste divnej neznamená, že jsou divný taky všichni ostatní ;-D;-D:-P

0/0
15.5.2013 15:28

M48a37r22e46k 81M29a34z98u19c65h 2316383523

Mně nevadí být divnej.:-).Stejně ve WP využívám stejné věci jako mí kolegové na Droidu.Akorát je fakt,že sem víc v pohodě.Protože oni na nich furt něco laděj.Řešej procesory,a co nejvíc ubírá výkon a potom spotřebu energie.Furt se v takových věcech šťouraj.To já ho o to více využiju jako telefon a kancelář což mu jde v pohodě.

+1/−1
15.5.2013 22:06

J64o62s92e28f 35J41u18r95á63k 4756740710

Jeden akcionář možná neklidný je, nicméně všichni akcionáři již podruhé na valné hromadě, která se koná každý rok, znovu zvolili současné představenstvo včetně Elopa, a tím potvrdili souhlas se současnou strategii. Navíc počty prodejů Lumii stoupají, poptávka po Lumiich je větší než Nokia zvládá vyrábět, a hodnota akcii jde poslední dobou nahorů. Co víc si přát. Prostě Nokia provádí nutnou transformaci, a už to nebude masový výrobce telefonů s tím je nutné počítat, tady žádná evropská firma nemůže soupeřit s asijskou velkovýrobou. To ale neznamená že Nokia je špatná.

Jinak kdyby Nokia vsadila na Android, nikdo nedokáže říci co by to znamenalo. Osobně myslím, že žádný velký úspěch (podobně jako v případě HTC či Sony, které taktéž na Android vsadilo a teď zápasí s existencí). Že má úspech Samsung? Za to ale nemůže Android, ale především dobrý marketing Samsungu a to že design kopírovala od iPhone, jak bylo prokázáno. Navíc Nokia má WP zadarmo, za Android by musela platit (za patenty MS a dalším firmám), a peníze z reklamy by šly ke Googlu. Tedy z finančního hlediska je Android jednoznačně horší volbou. Další nutností je schopnost odlišit se od konkurence, především od Samsungu, to by ale s Androidem šlo dost těžko, zvláště když má Samsung s Androidem několik let náskok.

+6/−7
13.5.2013 13:20

R27a48d61e27k 56B69ě22h16a11v78ý 4968875963314

At mi nekdo ukaze jedineho hnupa, co si kdy koupil Samsung proto, ze vypadal podobne jako nejake Apple zarizeni. I Apple potvrdil jakousi studii, ze proto si lide Samsungy nekupuji... Mozna si to poridila nekdy nejaka redakce jen proto, aby dva modely porovnala.

+6/−2
13.5.2013 13:32

J84o19s90e80f 37J33u59r15á20k 4636380690

Kopírování iPhone Samsungem bylo prokázáno a soudem potvrzeno, což já respektuji.

Kolik lidí si kvůli tomu telefon koupilo nevím, ale dle vyměřené pokuty to asi nebylo málo. Jinak by asi Samsung nic nekopíroval a soud by mu nevyměřil takovou pokutu.

+1/−6
13.5.2013 13:49

L46e27o42š 72N61a49v66r63á80t72i80l 9623940195315

se probud...   a zabehni k ocnimu...

taky bylo prokazano ze ta "soudkyne" byla zainteresovana eplem...

+6/−4
13.5.2013 14:08

J51o85s65e14f 30J14u56r98á15k 4826470510

to byl pokud vím zcela jiný soud...

+2/−4
13.5.2013 14:45

M21a72r17t83i32n 57C19i51n79g43e48l 5385392344254

That's what I'm talking about.;-)

+1/−1
13.5.2013 13:33

M57i13c56h94a71l 16R81i72m49b16a43u34e23r 4479225583357

"Za Android se musí plati" - pravda, nicméně stroje s Androidem jsou stále mnohem, MNOHEM levnější. Dobrý start pro prodeje Lumií by bylo vydělení jejich ceny alespoň dvěma.

+4/−2
13.5.2013 14:13

J20o38s93e56f 96J49u32r52á53k 4396860130

Opravdu? Nokia např Lumia 820 se prodává kolem 7tis s CZ zárukou, prosím ukažtemi mi jeden aktuální Android se s lepší výbavou za podobnou cenu.

+2/−4
13.5.2013 14:44

S57v35a78t14o55p52l51u19k 21S40i68l47n32ý 4102496979448

Asi tak každý druhý?

+1/−2
13.5.2013 19:20

J70o38s30e18f 38J10u45r76á28k 4186800130

Zkuste aspoň jeden :D

Zatím jste nic neuvedl.

+2/0
14.5.2013 8:55

J50o41s28e77f 25J23u36r38á77k 4696940120

Dobře tak vám trochu pomůžu :D

Nejblíž může být např Huawei Honor 2, je to sice čína, ale nic lepšího jsem nenašel. Ten je ale jednak o pul tisíce dražší, ale celkově lepší výbavu nemá. Má sice výkonější procesor, ale ve výsledku je pomalejší, a pak nemá NFC, LTE, nemá bezdrátové dobéjení, nemá ovládání v rukavicích či nehty, nemá plnohodnotnou navigaci zdarma, o kvalitě provedení a fotoaparátu ani nemluvě, ....

+2/0
14.5.2013 9:56

J47o93s50e89f 70J55u56r51á87k 4806250180

Pokud opustíme čínu, tak se nabízí srovnat třeba populární Samsung Galaxy S III mini, tady je cena podobná, ale je ve všech ohledech výrazně horší. Má horší display, je výrazně pomalejší, nemá NFC, LTE, nemá bezdrátové dobíjení, nemá ovládání v rukavicích či nehty, nemá plnohodnotnou navigaci zdarma, výrazně horší fotoaparát, horší kvalita provedení...

+2/−1
14.5.2013 10:05

J78a74r57o89s12l85a47v 71B48r67ü78m21m90e32r 7184733216

S III mini má NFC, právě jsem jej kupoval kolegovi.

0/−1
15.5.2013 17:24

V29l73a74d35i81m23i86r 20S73o30u70k66a91l 4320351321496

Android je dneska to co byly Windows. Tj standard. A přes všechny chyby se ho chttějí zákazníci držet a nexperimentují, nedivím se...Nikdo nemá náladu čekat kdy Vámi potřebná aplikace dorazí na vaší minoritní platformu. Od Nokie je to hloupost, měli by se uvědomit že už dávno nedefinujít trh jako dřív a začít bojovat o přežití.

+6/−10
13.5.2013 12:04

R13a67d33i34m 52Z40a97t56o44p68e82k 3596672615819

Asi takto: Kdyby NOKIA delala nektere modely i ve verzi s Androidem a naportovala na nej i sve aplikace z Lumii, hned bych se postavil do fronty. Uz tak posilhavam po L820 ale porad se mi do tech WP nechce. S androidem by to byla jasna volba, pac zpracovanim a designem se mi libi ze vsech smartfounu na trhu nejvice.

+7/−6
13.5.2013 11:07

V45á31c23l15a88v 36P65a86v46e25l80e24k 1800786256414

Ono vyladit další SW tak, aby běžel spolehlivě a svižně při tak nízkých HW nárocích, jako má WP, by asi nebylo nejlevnější...

+5/−2
13.5.2013 11:20

G55a71b86r63i84e48l 68H88o74r28t90e23n 9401379513224

U Androidu to prakticky nejde - je svým konceptem (tj. univerzálností) natolik podobný desktopovým OS, že by musel výrobce telefonu možnosti Androidu velmi osekat, aby mohl garantovat svižnost zbytku. Na druhou stranu je minimální konfiugurace hardware pro pohodový běh dnes už velmi levná a než by Nokia pustila na trh první modely, tj. tak za rok, tak už by to nikdo neřešil.

+2/−1
13.5.2013 11:38

P48a35t44r78i27k 46Z95a83b26r30a17n53s37k58y 1291419125223

Doporučuji se podivat na svižnost WP s nadhledem.Multitasking - nemultitasking.Pády  - ironie osudu že když je to vyčitany křump androidům za 3000 a ma s tim problem i lumia za 15000,uzavřeny system ktery neumí řadu kličovych věci pro smartphone,bavim se o smartphonu ne o uživatelce s nalakovanymi nehty co stejně jenom leze na FB a prohliži galerii+vola,sms a občas foto.Takže SIP VOIP s možností šifrovaní,copy paste napřič systemem,vyhledavaní a nikoliv parodie na vyhledavani v podobě bingu,možnost zvolit browser - v našich podminkach kvuli fup opera mini a dalšich 1000 problémů.Takže tady mame system co je total uzavřeny s řadou problemů a přesto zvlaštním řizením osudu ho par lidí považuje za dobrý.

BTW připada vam konfigurace jednojadro na frekvenci 800 s 512 RAM jako dělo?Mně ne a android na tom běži vklidku pokud nebyl obštastněn nadstavbou od vyrobce.A to neni minimalni konfig na němž běží - takže opět urban legend o naročnosti androidu a nenaročnosti WP.Navic jednojadra to maji spočitaný už na všech platformach,neni třeba na takovy konfigy brat vůbec zřetel.

+8/−10
13.5.2013 11:49

J20a71n 13H75l42a76v41a48t86ý 7969222347598

Pane Zábranský. Prosím neztrapňujte se přispíváním nekvalifikovaných komentářů s výmysly nepotvrzenými praxí.

Co se WP8 týče:

Pády - co to je? U WP8 s Portico aktualizací toto neexistuje. A že padají některé aplikace je na těch, kdo aplikaci vyvinuli a týká se to všech platforem.

Copy Paste - funguje všude a bezchybně, nemám problém.

Vyhledávání - Bing se zlepšuje, ale Googlisti jistě ocení: jeden klik na Explorer - zadat vyhledáváný výraz do adresního řádku, enter a voila - Google najde (lze nastavit vyhledávač)

Možnost zvolit browser - Nokia Xpress, AVG Family Safety, UC browser a další. Ale máte pravdu - Opera chybí i mě. SIP, VOIP, šifrované volání - toto používají a ocení opravdu jenom geekové, rozhodně ne obyčejní uživatelé, pro které je WP8 určen a kterých je stonásobně víc, než geeků. A těch dalších 1000 problémů bych vám s radostí taktéž vyvrátil, jen kdyby jste byl schopen je vyjmenovat. A jednojádro na frekvenci 800 s 512 RAM jsem měl tu neblahou zkušenost vlastnit, jakožto mobil služební. I bez instalace aplikací to byla prostě sekající se plečka, no urban legend, no doubt. A čistý android bez nástavby - možná tak Nexusy a tím to hasne. Každý z výrobců se přidává svůj TouchWiz, či Sense, které sekají i 4jádra. To se opravdu na WP8 nestane. Btw. co jsou klíčové věci pro uživatele smartphone?

+8/−5
13.5.2013 12:11

P32a11t69r97i47k 45Z11a91b10r18a22n14s93k55y 1671369405413

takže u WP8 bez aktualizace to existovalo?Zvlaštní - někteři tvrdili že to neexistovalo ani u WP7.5...Tak si to už ujasněte ktera bude ta verze kde se to dit nebude.

Ach jo copy paste - vidím že nemate tucha o čem mluvím...Takže v připadě WP vám funguje pouze toto ;-D a takto

Works in messaging, documents, emails, web browser as Cjlim has said. You simply longpress on the back button and the multi-tasking view appears.

Vyhledávání - dělate si legraci?Ja zmačknu tlačitko hledat na telefonu a hadejte co se děje - vyhledavani napřič telefonem s nadefinovanyma požadavkama, - zahrn kontakty,aplikace XYZ a zaroven google vyhledavaní...Nemyslim proboha obdobu že měnim search engine v browseru.Možnost zvolit browser - tady jsem přestřelil.Upravim to  - můžete si zvolit browser ale je to uplně jedno.prašt jak uhod protože kličovou věc kterou umi Opera mini z nich nevymačknete.

VOIP a geeekové - no to bylo dobrý.Tak ja to shrnu - WP je zcela dostačujici pro lidi co by si mohli klidně koupit hloupej mobil jenom kdyby měl velkou barevnou obrazovku a ukazoval statusy na FB.

čisty android bez nadstavby - chlape víš vůbec co mluvíš?6e to jsou jenom nexusy?Vystrčit nos z česke republiky - přesněji z prodejen O2,T-mobile,Vodafone a heleme se to je překvapko že? Co se tyče nekvalifikovanych přispěvků tak jste pobavil - copy paste napřič systemem neni to co je v WP a sam Microsoft to koneckonců poisuje.No nicmeně diskuter z IDNES s microsftem nesouhlasí.Dost dobry. K vašemu sloužebnimu mobilu se vyjadřovat nebudu.Zkusim vas nakoupnout na logickou uvahu i když to bude moooc těžký.Můj přispěvek - bez nadstavby a s alternativni rom idealně - rovna se že i plečka lita bez problémů.Co je na ni za system ano pure android  defakto,co z toho vyplyva?Android běha na slabejch zařizenich bez problemů.A ted vaše reakce - můj služební telefon.Logicka konstrukce hodná  titána.

+3/−7
13.5.2013 12:52

P69a67t55r74i38k 13Z17a73b83r91a26n35s53k81y 1461969625773

A jinak kličovy věci pro mně - VOIP,profily podle umistněni - přichazim někam automaticky se přehazuji z dat na wifi+připojuji napřiklad.

Profily podle udalostí - automaticke akce ktere děla telefon podle mnou nadefinovanych podminek třeba pokud je baterie pod 25 procent automaticky se přepne procesor na powersave a nastavi se určitej způsob podsvětleni displaye.Změna wifi scaninterval.

Přiřazovaní rozdilnych zvuků udalostem ktere sam zvolím a kontaktům a rozdilne notifikace notifikační diody - barva,interval.

Multitasking ale opravdu multitasking.

SSH a monitoring vzdalenych počitačů - uznavam nepřiliš obvyklé.A dalšich cca milion věcí ktere WP většinou neumí a mimochodem uměly už WM ktery jsem kdysi měl.Naštěstí už momentalně nejsou velky problemy s VPN a certifikatama - mega ostuda v prvnich verzich protože někteři uvěřili že to bude idealni stoj do firemniho prostředí - rychle se WP tehdy zbavovali,obrovska chyba takovej nedodělek vypustit.

Plusy ktery ma o nich vím - není jich malo ale ne dost aby vyvažili krpy typu klavesnice a přepinaní,nutnost alternativní klavesnice pokud opravdu to mate jako pracovni stroj,drbky typu doručenky atd ani nezminuji.

+1/−3
13.5.2013 13:07

V46á66c22l11a47v 39P39a70v53e71l78e45k 1820176816594

Já si dovolím také reagovat. Mám WP8 a od telefonu očekávám toto: volá, odesílá sms, pořizuje kvalitní foto, má dobrý zvukový výstup, použitelnou navigaci, MS office, pevnou konstrukci, svižný chod a aspoň nějakou výdrž baterie. Nepotřebuji VOIP, nepotřebuji milion různých aplikací na počasí, chatování, nepotřebuji hry. Na vše mám jiné přístroje, které naštěstí nenosím sebou a tak nejsem závislý na jedné krabičce, ale užívám si i život okolo...

+2/−2
13.5.2013 13:13

P74a60t87r93i97k 62Z34a62b52r84a66n56s36k74y 1171419775303

Myslite reportovany problem s drain baterry u WP8?Naštěsti už je faq co s tím...No nicmeně co se tyče vydrže pochybuji že předči můj mobil s 3500 baterkou a vydrži několik dní.Foti mizerně - na můj fotak nemá,Nokia foti lip než jakakoliv zrcadlovka to je mně jasný,Officy mam,aplikaci na počasi nepotřebuji taky milion,stači jedna nebo žadna a pohled z okna,chatovat nepotřebuju ale poslat přes im připojenymu čolověkovi zpravu jo.VOIP - tady cesta mimo nevede - volani do zahraniči se zachovanim mobilniho čisla - ukazuje se adresatovi moje mobilní čislo a stoji to absolutni šušně at už ven nebo doma,popřipadě obraceně z venku dom.Kdo cestuje ocení a když nema setsakra chybí.

Myslim to mimochodem uplně jinak celou diskuzi - žadnej zazarak WP8 navíc neumí nic oproti statnim platformam,na tom se shodnem a řada věci chybí.Subjektivni zaležitosti vydrž,vzhled jsou uplně marginalní - ty jdou docilit i na jinych systemech - mobil s ultra vydrží,kevral jako material,sklo jako material,jak je každemu libo a peněženka unese ale to co chybí systemu tam nenacpete i kdyby jste se na hlavu stavěli.

+2/−2
13.5.2013 14:21

J69o27s39e31f 38J25u14r83á41k 4376370100

Copy & Paste ve WP pochopitelně funguje napříč celým systémem i všemi aplikacemi. Multitásking je velmi dobře vyřešen (umožňuje aplikací dělat na pozadí co potřebuje (třeba hlasově i navigovat), ale znemožní náročné využívání zdrojů (=pokles výkonosti a výdrže).

Vyhledávání by mohlo býl lepší, ale nijak mi to nevadí. Kontextové hledání ve WP mi naopak vyhovuje více.

Z prohlížeče pochopitelně vytáhnete mnohem více než z osekaného opera mini, který není moc použitelný pro velmi interaktivní stránky, protože obsah renderuje již na serverech Opery. Kompresi přenosu má IE ve WP lepší než opera mini (opera totiž renderuje a komprimuje někde na serverech opery, to přináší změnšení objemu ale taky větší zpoždění, funkčně je tak srovnatelná s prohlížečem Nokia Xpress, která funguje úplně stejně jako Opera mini. IE to ale umí lépe, obsahu komprimuje na serverch operátora, a tak zmenšuje a zrychluje přenosy bez zpoždění, a navíc přináší plnou funkčnost do prohlížeče (nevýhodou je že je nutná implementace na straně operátora, na té se u nás ale pracuje)).

VoIP přenosy jsou od WP8 podporovány.

Android rozhodně neběhá na slabých zařízení v pohodě.

+1/−3
13.5.2013 13:33

Najdete na iDNES.cz