Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velcí výrobci kašlou na své zákazníky

Kdyby výrobci mobilních telefonů dostávali vysvědčení za kvalitu zákaznické podpory, řady z nich by neprošla. Na dotazy z kontaktních formulářů nereaguje Alcatel, LG, Motorola, Nokia ani Samsung.

Solidnost mobilního výrobce zákazník obvykle zjistí až ve chvíli, kdy musí řešit problémy se svým novým telefonem. Poruchy se samozřejmě objevit mohou, podstatné ale je, jak se k nim výrobce postaví.

Pomocí kontaktních formulářů na webových stránkách jsme obeslali deset předních výrobců s následujícím zkušebním dotazem. „Můj telefon prošel již třikrát servisem. Nyní opět nefunguje. Chtěl jsem jej vrátit v prodejně, kde jsem ho před asi rokem zakoupil, ale zjistil jsem, že prodejna je zrušena. Můžete poradit, jak mám postupovat?“

Dotaz jsme odesílali přes kontaktní formuláře na internetových stránkách. V případě, kdy formulář chyběl, použili jsme kontaktní emailovou adresu. Naším původním záměrem bylo vyhodnotit rychlost a kvalitu poskytnuté odpovědi. Někdy však nebylo co hodnotit.

Zákazníku, poraď si sám!

K velkému překvapení na náš dotaz vůbec neodpověděla celá polovina oslovených výrobců. V abecedním pořadí to byly Alcatel, LG, Motorola, Nokia a Samsung. Zatímco Alcatel z našeho trhu prakticky odchází a jeho lhostejnost lze chápat, u lídra trhu Nokie (a dalších v pořadí) je však toto selhání více než nepříjemným faktem. Po problémech, které finská společnost měla se svojí placenou infolinkou (psali jsme zde), bychom očekávali precizně fungující systém.

Namísto toho jsme se setkali s dalším nefunkčním komunikačním kanálem. „V systému infolinky jsme zjistili, že Vám byla odpověď odeslána operatorem již 17. 6., ale neodešla z obslužného systému,“ sdělil nám Petr Husička z Nokie. Podle jeho vyjádření odpověď v průměru odchází během jednoho až dvou dnů. Těžko posoudit, kolik z odeslaných odpovědí projde přes servery Nokie až k zákazníkovi.

Siemens a Sony Ericcson: U nás pomoc nehledejte

Druhá polovina oslovených operátorů své odpovědi tedy zaslala. První odezva přišla již po třiceti minutách, poslední dvě přišly následující den. Pomoc, kterou nám informační centra poskytla, lze rozdělit do dvou skupin.

Do méně reprezentativní množiny se řadí Siemens a Sony Ericcson. Německý Siemens nás odkázal na živnostenský úřad, který nám měl podat informaci o subjektu, který převzal závazky našeho zaniklého prodejce.

Druhý v řadě, Sony Ericsson, v odpovědi poskytl výčet případů, kdy je telefon možné vrátit (odstoupit od kupní smlouvy). V závěru mailu pak připojil doporučení obrátit se na Českou obchodní inspekci.

Třetí místo: Sagem

První oceněníhodný přístup zaujal výrobce Sagem. Odpověď od něj přišla sice až po 26 hodinách (mezitím dorazily dva maily potvrzující přijetí dotazu nejprve v angličtině a následně francouzštině). Padla však nabídka vrácení našeho poruchového telefonu přímo v zákaznickém servisu společnosti.

Druhé místo: Panasonic

Druhou příčku obsadil japonský Panasonic. Svoji odpověď zaslal již po třech hodinách a stejně jako Sagem i on nabídl možnost vrácení telefonu na zákaznickém centru.

Vítěz: Philips

Přestože výroba mobilních telefonů není pro tuto společnost ani zdaleka prioritou, vyřízení našeho dotazu bylo přímo vzorové. Již po třiceti minutách nás telefonicky kontaktovala pracovnice infolinky, která poskytla informaci o možnosti vrátit telefon na servisním centru PPI-ETC.

V následně zaslaném mailu jsme navíc obdrželi telefonický kontakt na pracovnici marketingového oddělení pro případ, že by s reklamací byly nějaké problémy.

Co vyplývá z přístupu výrobců ke svým zákazníkům?

Čím menší výrobce, tím více si svého zákazníka váží. U nadnárodních společností je také otázkou, jak je systém jejich webových formulářů propracovaný. Potvrzení o přijatí dotazu totiž často dorazilo v angličtině či francouzštině.

Autor:
  • Nejčtenější

Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce

21. dubna 2024  8:01

Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...

Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra

21. dubna 2024

Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se

20. dubna 2024

Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...

Xiaomi už se nebude držet zpátky. Pro řadu T chystá další prémiové funkce

26. dubna 2024

Smartphony řady T od Xiaomi mají vždy parádní výbavu, ale zároveň i pár kompromisů, aby trochu...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

Toto mohl být nevídaný smartphone. Myšlenku však nakonec poslali k vodě

25. dubna 2024

S takovým smartphonem bychom už nikdy nemuseli řešit, že se zpomaluje, nemá dostatek paměti či je...

Samsung má povedenou stylovku. Zkusí to s ní na trhu, kde se mu nedaří

24. dubna 2024

Samsung po velmi dlouhé době oprášil modelovou řadu Galaxy C a představil stylový smartphone se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...