- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ešte dnes ráno som bol v Číne, konkrétne Hongkong a okolie. Každý druhý tam v ruke drží iPhone alebo jeho napodobeninu. Ostatní mne absolutne neznáme značky plus pár Huawei, OPPO. Chcel som si tam kúpiť tlf, ale nič extremne zaujímavé za dobru cenu som nenasiel.
Apropo, kto si myslí že Čína je levná krajina, tak neni. Verte mi. A Európa zaspala tak cca 50 rokov. To čo sa rozbieha v Číne je neuveritelne, ako z filmu o roku 2100
Problém Číny je ten, že moderních je pár měst, jinak to je jak v Evropě v předminulém století. A ty skanzeny, které tam na dluh staví a nikdo je nevyužívá, to jednou Čínu stáhne dolů někam na úroveň Bangladéše.
mate to nejak spatne, podla tabulky najviac predala ta znacka Others nie
Pěkný vysledky. Otevrene přiznávám, že jsem fanoušek Huaweie, takže narozdil od autora mi přijde stále rostoucí prodej v tak obrovské konkurenci jako super výsledek. Jsme zvedavej na celosvětová čísla za rok 2016. Minule Huawei 108 milionů telefonu a přes 10% podíl trhu = 3.misto celosvetove
K čemu jsou firmě prodeje, když na každém telefonu vydělá dolar..
Xiaomi se už přes rok soustředí na indický trh. Uvádění produktů, specifické služby (identifikace tel, čísel, automatické zpracování potvrzujících SMS atd) a spousta dalších aktivit cílí na tamní zákazníky. Není tedy divu, že v číně poklesli. Celosvětová čísla budou jiná.
Takže Apple se může definitivně zařadit mezi firmy, které přišly "dobýt" obrovský čínský trh, ovšem ve skutečnosti jen naučil Číňany vyrábět nové zboží a udělal si z nich nebezpečnou konkurenci :-) Další na řadě bude celý Hollywood. Otevřeně přiznávají už i tvůrci, že ty jejich filmy jsou obvykle ziskové jen kvůli Číně.
To bylo minusu kdyz jsem to pred mesicem napsal ze XiaoMi prudce klesaji prodeje a v Cine o nej prestava byt zajem. Problemu XiaMi je nekolik...
1) orientace na pouze internetovy prodej. Ve mestech s tim neni problem, ale na vesnicich stale mnoho lidi pres internet nenakupuje, proto vitezi klasicky distribucni model. Prave tito potencialni zakaznici jsou ti, kteri jsou pro XiaMi cilova skupina. Mesta vyzaduji punc "vyjimecnosti" a "okazalosti luxusu", coz XiaoMi nepredstavuje.
2) z dlouhodobeho hlediska je jejich vize neudrzitelna. Harware prodavaji s minimalnim ziskem. Jejich vize je zisk tvorit prodejem sluzeb a obsahu. Bohuzel pro ne, Android je otevrena platforma a Cinane jsou vynalezavi. Za sluzby a software proste platit nebudou. Navic XiaoMi tvrde konkuruji platformy QQ, WeChat, ci Youku, kde je vetsina obsahu zdarma.
3) Pociny XiaoMi na poli audio, TV, a PC jsou spise vykrikem. XiaoMi TV nevydrzi fungovat dele jak nekolik mesicu, nez se rozbije, a navic jsou na to dostupne rooty, kde lze pak nainstalovat konkurecni TV s obsahem zdarma.
XiaoMi se musi zmenit, jinak zapadne po bok ostatnich malych vyrobcu telefonu. Soucasne soudni spory, ktere jsou proti XiaoMi vedeny ohledne porusovani patentovych prav jim navic dale poskozuji povest. Konkurecni Huawei s tim problemy nema, ceny ma obdobne jako XiaoMi a je dostupny na kazdem rohu po cele Cine.
Jednou XiaoMi, jindy XiaMi. Asi expert.
Pro Honzu a Káju - zkuste googlovat.
Chvalim autora za ten mezinarodni trascript misto ceskeho, ale preci jen bych doporucoval zminit v clanku vyslovnost (šaomi), aby to nejaky truhlik nevyslovoval s iks.