T- Mobile.

T- Mobile. | foto: AP

T-Mobile měl půldenní výpadek. Některé mobily je nutné restartovat

  • 234
V pondělí večer postihl síť T-Mobile celorepublikový výpadek služeb. Softwarový problém na síťové infrastruktuře se podle operátora již podařilo vyřešit, ale část zákazníků mělo problémy s přihlášením do sítě i v úterý dopoledne. Problémy se týkaly převážně chytrých mobilů.

Výpadek byl poměrně dlouhý, trval skoro celou noc z pondělí na úterý. Někteří zákazníci hlásili problémy dokonce již od pondělního odpoledne.

V úterý ráno se výpadek podařilo odstranit, ale někteří zákazníci mohou mít stále problémy dovolat se. Podle mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové jsou problémy s některými chytrými telefony.

"U některých smartphonů může však problém přetrvávat - telefony si uložily chybné nastavení. Pokud se tedy stále nemůžete přihlásit do sítě, doporučujeme telefon resetovat. Zákazníky prosíme o trpělivost, u některých telefonů budou muset tuto operaci opakovat," dodává mluvčí T-Mobile.

Redakci iDNES.cz se hlásí zákazníci T-Mobile, kterým se smartphone stále nechce do sítě přihlásit ani po několika znovuzapnutích. Někomu se pak nepřihlásí do sítě ani obyčejný mobil. Že pouhé restartování vždy nepomohlo, dokládalo i mnoho uživatelů T-Mobile na sociálních sítích, kterým byla služba ještě během úterního dopoledne nedostupná.

Restartování doporučujeme provést několikrát, případně na delší čas (15 minut) telefon vypnout.

Pokud se i váš mobil po restartech stále nedokáže do sítě T-Mobile přihlásit, doporučujeme vyzkoušet manuální hledání sítě. Položku najdete v menu nastavení u položky telefonování, respektive konkrétně u položky síťových služeb. V případě iPhonu je potřeba resetovat nastavení sítě: Nastavení - Obecné - Obnovit - Obnovit nastavení sítě.  

Z databáze vypadla část čísel

Výpadek se týkal desítek tisíc uživatelů T-Mobile po celé republice. Nikoliv ale celoplošně, nýbrž podle skupin čísel. Ze dvou telefonů vedle sebe tak jeden mohl bez problémů fungovat a druhý se nemohl připojit k síti, displej hlásil "omezené služby". Nešlo tak volat ani přijímat hovory a ani využívat datové přenosy nebo textové zprávy.

Podle operátora závadu způsobila softwarová chyba na jednom z autentifikačních serverů, která způsobila, že se část SIM karet nemohla přihlásit do sítě.

Infolinka operátora byla celý večer přetížená, na spojení s operátorem se čekalo desítky minut.

Na sociálních sítích zveřejnil operátor krátké vyjádření a omluvu: "Vážení zákazníci, moc se omlouváme, ale v současné chvíli řešíme problémy s přihlašováním čísel do sítě, může se proto stát, že se ve vašem telefonu bude síť hlásit jako nedostupná. Kolegové z technologického úseku řešení věnují maximální prioritu. Děkujeme za pochopení."

,