Click Box Easy neinformuje o došlých e-mailech

  • 49
Alespoň šest dnů nefungovala hlavní část služby Click Box Easy. Lidé se v té době kvůli nefunkčním filtrům většinou ani nedozvěděli, že jim přišla nějaká zpráva. Výpadek byl zaviněn nefungující komunikací mezi komponenty systému, odstranění chyby zabralo technikům téměř týden. Kolik bolesti ještě zažijí uživatelé Clicku?

V polovině minulého týdne se objevily problémy ve fungování Click Boxu Easy. Nastavení uživatelských filtrů přestala fungovat, což v praxi znamenalo, že se uživatelé často nedozvěděli o došlých e-mailech. Výpadky se však zřejmě netýkaly jen filtrů, ale občas postihly i jiné sekce této služby, neboť se vyskytly i případy, kdy nebylo vůbec možné dotyčnému e-mail doručit. Podle vyjádření RadioMobilu šlo o nefungující komunikaci mezi jednotlivými komponenty systému.

Výpadky postihly a stále ještě postihují tu část Click Boxu Easy, která se mimo jiné stará o posílání upozornění na nové e-maily na telefon, případně přeposílá celý text elektronické zprávy na mobil. Takzvané Filtry, které se o to starají, někomu nefungují vůbec, jiní uživatelé se zas potýkají s občasným vypovězením jejich poslušnosti. Výsledkem bohužel je, že majitel telefonu se vůbec nedozví o poště, kterou mu někdo na jeho adresu text@click.cz pošle. A jak RadioMobil odpovídá na dotazy týkající se těchto výpadků? Toto je odpověď Clickmastera: „Během tohoto týdne se provádějí nezbytné technické úpravy na službě Click, které mohou způsobit dočasné omezení některých služeb. Omlouváme se za toto omezení. Celá situace byla řešena naším technickým oddělením a podle posledních informací by již toto omezení mělo být v pořádku. Je bohužel možné, že specifické projevy omezení budou ještě určitou dobu odeznívat.“

Upřesněné vysvětlení nám podal Jiří Hájek, tiskový mluvčí RadioMobilu: „Přeposílání e-mailů na mobilní telefony pomocí filtrů bylo dnes (pondělí 26.11.) v odpoledních hodinách zprovozněno. Problém byl způsoben narušenou komunikací mezi jednotlivými komponenty, které přeposílání zajišťují. Zároveň při odstraňování závady byly uskutečněny kroky, které předejdou opakování problému tohoto charakteru. Tímto se chceme omluvit všem našim zákazníkům.“

Podle našich zdrojů se však vyskytly problémy s některými databázemi Click Boxu. Napravení jejich funkcí zabralo technikům RadioMobilu několik dní. V každém případě, ať již šlo o databáze nebo spojení komponent, šestidenní nefunkčnost je závažným nedostatkem, který rozhořčil mnohé zákazníky, což dokazují i desítky e-mailů, které přišly do naší redakční pošty.

Click měl od svých počátků již dost problémů, takže technici RadioMobilu jistě trpí nočními můrami právě o Click Boxu. Bohužel tyto černé sny již postihují i uživatele, kteří si pomalu zvykli, že s Clickem zkrátka nic nejde snadno.

Co s tím?

Paegasu by se nejvíc vyplatilo zaměstnat vývojáře nikoliv tvorbou nových funkcí, ale především zajištěním co nejjistějšího chodu těch starých. Někdy je zkrátka lepší e-mail v hrsti než Click na střeše.