Narozdíl od ostatních kategorií ve Slavíku, v nichž rozhodují fanoušci hlasováním, je kategorie nejstreamovanější píseň na internetu součtem čísel ze služeb Google Play, Spotify a Deezer.
Jak hodnotíte letošní Slavíky?
Osobně? Byl to velký úspěch. Povedlo se mi čtyřikrát přeřeknout při děkovné řeči, všimnout si až v momentě, kdy jsme měl zpívat, že mám mikrofon někde u pasu. A když jsem ho začal zvedat, uvědomil jsem si - aha - že to je ten moment, kdy z celé kapely hraju jenom já. Pak jsem se musel vracet pro kytaru, kterou jsem zapomněl, pro boty, které jsem zapomněl. Takže já vlastně nevím, já jsem úplně mimo.
Fotogalerie |
Proč si myslíte, že lidé nejvíc poslouchali zrovna písničku V blbým věku?
Protože spousta lidí se cítí ze spousty různých důvodů V blbým věku. S nadsázkou za to vděčíme Miloši Zemanovi, protože ty pocity vyvolává i chování českých politiků. Zeman i zbytek politické reprezentace jsou pro lidi velkým rozčarováním. Dřív se mluvilo o blbý náladě, teď to může být právě o blbým věku. Je to pro posluchače rozhodně o další důvod víc, proč se s touhle písničkou identifikovat. Jakkoliv původně nebyla psána jako politická.
A jak tedy vznikla?
Když jsme se ve firmě Universal domluvili, že mi vydají desku, jejich manažer Marcel Vyšín si povzdechl, že to je celé pesimistické a mám tam samá smutná témata. Úplně na mě přenesl takovou chandru, že jsem šel domů v depresi a cestou mě napadla právě tahle písnička, říkal jsem si, jak je to všechno v háji, že mi ujel vlak i poslední metro. A to byla první slova. Ale i když jsem to začal psát jako smutnou písničku, tak z toho nakonec vyšla veselá věc. Není to o tom, že člověk nepasuje do společnosti, ale že si to všechno děláme sami.
Jak si připadáte v prostředí Slavíků, které není zrovna písničkářské?Divně. Na jednu stranu je hezké, že alespoň nějaký hudební program v televizi je a že kromě lidí, kteří vyhrávají několik desítek let, se v cenách objevují i nové tváře, o kterých by běžný divák nikdy neslyšel a nenapadlo ho se na ně podívat. To je mi sympatické. Ale kravaťácké akce mi nesedí. Stejně jako ty velké prvky estrády.
Jednou z těch nových tváří letos byla i kontroverzní kapela Ortel. Co si o nich myslíte?
Nic jsem od nich pořádně neslyšel, ale co jsem viděl, se mi moc nelíbí. Ale není to věc organizátorů, aby dělali cenzuru. Pokud porušují zákon, měla by se o to zajímat policie.