Pavel Šporcl sblížil pop s klasikou

  • 5
Nekonvenční přístup Pavla Šporcla ke klasice přináší výsledky. Ošátkovaný houslista, jehož nohavici zdobil velký nápis Paganini, ve středu poprvé vyprodal pražskou Lucernu. Ta byla součástí jeho Turné Paganini 2005.

Mezi dvaceti sály Šporclova turné je pražská Lucerna nejvíce prubířskou scénou české populární hudby, jež po desetiletí stvrzuje umělcovo viditelné postavení na scéně.

Pavel Šporcl si je vydobyl nespornou virtuozitou, jež jde ruku v ruce s prostředky, které používají interpreti populární hudby.

Houslista byl zároveň showmanem stojícím na skromnějším rockovém pódiu se světly, jehož gesta zesilovalo projekční plátno v detailních záběrech.

I výběr hostů, Evy Pilarové a Martiny Balogové, svědčil o Šporclově úmyslu přemostit světy klasiky a popu. Dokonalá hlasová technika, um i temperament obou dam souzněl s virtuózností, se kterou Šporcl předváděl Paganiniho krátké skladby neboli capriccia. 

Nakonec se do populární hudby opřel i sám Pavel Šporcl, když jeho housle zpívaly společně s Martinu Balogovou When I Need You. V tomto momentu však housle zevšedněly. Šporcla na chvíli opustilo jeho paganiniovské kouzlo, které si charizmatický umělec budoval i vtipným konferováním.

Klasika a populární hudba se jistě mohou doplňovat, ale hodně přitom záleží na citlivém hledání styčných bodů. Až na výjimky z nich Šporcl vystavěl přitažlivé, solidní představení.