- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zaujimalo by ma, kto rebricek zoradil. Autor? A podla coho dal na uplny vrch Vanessu a na spodok Elan? Lebo sa ho odobne dotkla skladba mierena na bulvarnych novinarov? Nebudem ich nijak obhajovat, prestrelili, ale v porovnani s Vanessou, ktora je podla autora top? Kapela, ktora v skladbach ospevuje znasilnovanie a vrazdy dievcat (Vena s kudlou), ci teenagerov (Krev teenageru), alebo obhajuje vysinutych strelcov (Smutny pan)? A dalo by sa pokracovat. To je ten vzor “umeleckej” tvorby?
Elán není nic zvláštního, ale všechno je lepší, než směšná Vanessa - kapela tří zastydlých puberťáků. Čtvrtej nevybouřenej je autor tohoto článku, který se nestadí tuhle blbinu vynášet do nebes a ještě to nutit ostatním.
Ten článek je hodně na hlavu. Desky roku? To mě pos....! Proč tam jsou zoufalosti jako Star nebo Stomzy (O mandrage ani nemluvě),asi je má autor rád? a ne třeba dvojalbum Cavea, kterému dal sám autor 60%?
Proč má pan autor u kapely Elán uvozovky ve slově legenda? Je možné, že se jim poslední deska nepovedla, je možné, že se Ráž na stará kolena vyjadřuje velkohubě, ale ta skupina je legendou.
Jožo Ráž má na kontě řadu skvělých písní, je to samorostlý originál a nezaslouží si ten neurvalý tón. I pocit nelibosti lze vyjádřit přiměřeně a alespoň trochu taktně.
S tvrzením "Po albech Parachutes z roku 2000 a Rush Of Blood To The Head, které vyšlo o dva roky později, se Coldplay z celkem sympatické kytarovky přetranfsormovali v úděsně tupé těleso, jehož největší ambicí je vydělat co největší ranec peněz" nesouhlasím. Je to příliš paušalizující odsudek, ve stylu ode zdi ke zdi. Podle mě bombastičnost a přílišná tanečnost byla problém hlavně alb Mylo Xyloto a A Head Full Of Dreams, i když hlavně to druhé přineslo i pár výjimečných písní (speciálně Everglow). Mezi těmito alby navíc vyšlo Ghost Stories, které je dosti jiné, intimnější a melancholičtější, bližší prvním albům (přestože méně kytarové) i poslednímu albu. Odsudek autora je zbytečně tvrdý. Prostě některá alba odrážejí šťastnější období života Ch. Martina a touhu skupiny inovovat zvuk směrem, který se pro skupinu neukázal být dlouhodobě uspokojiný, přestože přilákal nové posluchače. Honba za penězi určitě nebyl hlavní motiv, jak autor urážlivě tvrdí. Nevěřím, že už si jakože dost vydělali, tak se vědomě vrátili k "upřímnosti".
Výběr dalších recenzovaných nabízí otázky (jak je vidět i níže), proč bylo do ročního BEST OF vybráno právě toto a ne něco jiného. Odpověď je asi jednoduchá, výběr jen ukazuje celý vkus a rozhled pana Götha. Nevypadá to, že by stejně jako předchůdce Hnátek, poslouchal hudbu ještě dál od mainstreamu, která by se nehodila do mainstreamového profilu IDNES. Přesto jsou některá tvrzení třeba u alba Vanessy diskutabilní. Nevím třeba, proč naprosto lacině srovnává s Luneticem (snad kvůli očekávanému rozhledu čtenářů?). Dále nevím, proč se lacině vymezuje k metalu. U hudby jako Vanessa bych spíše očekával srovnání jejich tvorby aspoň v rámci světové elektronické scény a rozebral aktuálnost jejich tvorby (o kteréžto lze třeba pochybovat), ale to se dá spíš čekat na radiu Wave, třeba v pořadu Echo Viktora Paláka. A tam se taky člověk něco dozví o různé třeba ještě více extrémní, experimentální a neznámé hudbě včetně metalu, který se jen "drsně netváří".
Hoši z vanessy se asi inspirovali u rammstein, ale nedosáhli oné úrovně.
Vanessa vznikla 4 roky před Rammstein...
Autor článku podle všeho neví, že muzikanti si vydělávají peníze hraním a ti lepší i prodejem svých nahrávek. Čím jsou lepší, tím se o nich více ví, z čehož plynou pochopitelně i vyšší příjmy. Jakmile taková kapela vystupuje celosvětově po stadionech, znamená to, že jsou v nejvyšší lize. Tam jsou i Coldplay, nejde o žádné tupé těleso, jen popularni skupinu, která dosáhla maximálně možného úspěchu. Podobně jsou na tom The Who, kterým zemřel bubeník Keith Moon už v 70. letech a oni pokračují dál, i když i basák zakalil také. Stále ji táhnou dva nejdůležitější členové. Co s AC/DC, kteří pokračovali velice úspěšně s novým zpěvákem? Nebo Vám Halen. A Kiss už také nejsou Kiss, když s nimi není první bubeník a kytarista? A copak náš Olympic aj.
Vůbec nechápu, co tady rozebíráte a proč sem taháte případy jiných, převážně pamětnických skupin, kterým odešel nějaký člen. Autor použil podle mě zbytečně tvrdé a paušalizující tvrzení (to rozeberu vedle), ale je snad jasné, že to myslel úplně jinak než vy. A to tak, že minulé desky Coldplay zněly příliš líbivě a proto byly tzv. komerčnější, což se rozhodně nedá kompletně odmítnout. S tím souvisí i vaše rovnice, která je též paušalizující. To, jaký má umělec úspěch a příjmy, nesouvisí jen s tím, jak je tzv. dobrý, ale taky právě s tím, jak líbivou a přístupnou hudbu produkuje. Kdyby to bylo čiště o úspěchu, tak by přece musely být automaticky kvalitní i jevy jako Lunetic (když už je autor vytahuje na světlo boží) nebo Eva a Vašek, Kabát atd.