Záběr ze zkoušek kusu Jak zabít komika

Záběr ze zkoušek kusu Jak zabít komika | foto: Jan Malíř

RECENZE: Jak zabít dobrého komika? Předvídatelným dějem a přestávkou

  • 0
Prázdné jeviště, zářivý nápis Show Must Go On, mikrofon. Pražské Divadlo Ungelt překvapilo uvedením hry Owena McCaffertyho Jak zabít komika, kde klasickou činohru přerušují čtyři čistokrevné stand-upy.

Roli komika, který se snaží prorazit jen s vtipy a svou vyřídilkou, ztvárnil Marek Daniel. Na herci je znát, že má s žánrem velké zkušenosti: dobře pracuje s publikem, nebojí se improvizovat a hlavně dovede přesně podle scénáře odehrát dobrý i špatný stand-up. Všechna tato vystoupení jeviště Ungeltu rozzáří a dopřejí divákům něco nového.

Těžištěm McCaffertyho hry je však děj v zákulisí, kde se o komikovu přízeň přetahuje jeho přítelkyně (Kristýna Frejová) a agilní agent (Václav Vašák v alternaci s Ladislavem Hamplem). V těchto pasážích úroveň představení klesá. Těžko říci, zda je to slabou předlohou (nejspíš) či nenápadnou režií Martiny Krátké. Divákům je bohužel předkládána plytká vztahovka s nezáživným a hlavně absolutně předvídatelným dějem.

Jak zabít komika

50 %

Divadlo Ungelt

premiéra 18. prosince 2018

režie: Martina Krátká

hrají: Marek Daniel, Kristýna Frejová, Václav Vašák / Ladislav Hampl

Žoviální Vašákův agent sice na scénu nastoupí ve velkém stylu, ovšem jeho mefistofelská postava se rychle okouká, protože podobně jako Frejová nemá moc co hrát. Předvádí pouhou figurku. Veškerý prostor tak po právu patří krev potícímu Danielovi. Inscenace naštěstí překvapí příjemně nejednoznačným a velice dobře zrežírovaným finále.

Ungeltu patří plus za to, že se opět nebál experimentovat a dal prostor Danielovi i Krátké, hříčce Jak zabít komika by však bohatě stačila hodina bez přestávky.