Diskuze
Ve Vlaku svobody ji napadlo dát ruce vzhůru, ale nechtěla být za blázna
Děkujeme za pochopení.
P49a66v55o40l 86K14r11u64p28k50a
Keď som o tej udalosti počul po prvýkrát (asi pred dvadsiatimi rokmi), nesmierne som sa potešil. Normálne mi to dvihlo náladu, že niekto dokázal utiecť na západ tak, že komunistom zobral celý vlak...
R73a47d17k82o 98K92ř16i87v69á17n73e40k
Velký dík paní za vzpomínky.
Traduje se ovšem jedna technická chyba. Nikdo nehlídal žádné záchranné brzdy. Rukojetí bylo v každém voze několik a neuhlídat jednu jedinou (třeba po potyčce) by znamenalo rychločinné zabrzdění vlaku bez možnosti strojvedoucího to ovlivnit.
Záchranné brzdy proto byly znefunkčněny (viz dále). Spoluorganizátoři hlídali pouze ruční brzdy, které běžně slouží k zajištění odstaveného vozu. Manipulace s kolem ruční brzdy by mechanicky zabrzdila jen ten jeden jediný vůz. Lokomotiva by vlak s takovým vozem utáhla, ale komplikace a riziko vykolejení vozu po delší jízdě smykem by to bylo. Proto to hlídání ručních brzd.
A záchranná brzda? V průběžném brzdovém potrubí vlaku je tlak, jehož ztrátou po stržení rukojeti vlak zastaví. Proto byla v Hazlově před Aší pro neinformované osoby (včetně uvědomnělého topiče) strojvedoucím předstírána porucha brzdy. Při "opravě" byl uzavřen kohout mezi lokomotivou a vozy a při "kontrole brzd soupravy" byly vozy ručním ventilem odbrzděny (jako při posunu, když žádný tlak v potrubí není). Topič nic netušil a strojvedoucí pokračoval s vlakem brzděným jen lokomotivou.
Vím, že je to pro podstatu příběhu nepodstatné, ale vyřešení technické stránky akce svědčí o její důkladné a promyšlené přípravě.
R90a92d57k82o 89K29ř96i36v54á82n19e11k
Předchozí příspěvek byl psán v rychlosti, proto se omlouvám za pravopisné i stylistické chyby. Mrzí mne to, náš jazyk mám v úctě.
P96e55t83r 28A67n58g98e60r
Vlak svody? Většina byla zavlečena do ciziny proti své vůli, což byl trestný čin, jestli se nemýlím. Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého.
P22a27v56e22l 21H76ř61í96b73a71l
A museli tam zůstat? Nemuseli. Takže jejich svoboda porušena nebyla.
K29a30r75e35l 64R47y39b31á21k
"Vlak svobody" nebyl tak uplne vlak svobody. Puvodne mela totiz byt odpojena lokomotiva a s ni chteli ty hranice prejet. Jenze je nastesti napadlo, ze nechat vagony na trati by znamenalo masakr. Tak si na cestu vzali i rukojmi. Za tu svobodu tech co tam zustali platil ten zbytek. Nu coz-tak to proste chodi
M45i30l24o51š 89F37. 16P85e52c19h87a30r
„Za tu svobodu tech co tam zustali platil ten zbytek.“
Jak za ni platil? Tak, že se všichni mohli bez problémů vrátit? Že vy jste si tak trochu zatrollil?
P72a46v45e70l 22R67o10h61á81č63e88k
Z Afghánistánu k nám dnes přilétají letadla svobody, po Středozemním moři připlouvají nafukovací čluny svobody. Ten strojvedoucí byl úplně stejný hrdina, jako jsou dnes Kulhánek a Babiš v případě importu muslimů, a kapitáni převaděčských plavidel z Afriky.
Myslím, že od té doby už se Němcům to přijímání uprchlíků dost přejedlo.
T35o70m89a46s 88C45o47u63f40a97l
Tak tohle je totální blbost. Nechcete tehdejší cestu vlakem srovnávat třeba se stěhováním národů? Třeba taky tenkrát utíkali hledat svobodný prostor..
M74a66r83c15e90l18a 87B85í51l18á
děkuji za článek a jsem zaražená z toho, že jsem o tom nikdy neslyšela. Perfektně připravená akce. Kdo chtěl, mohl se chytit příležitosti; kdo nechtěl, vrátil se. Pochopitelně si 15leté děvče netrouflo tam zůstat, ani lidi, co bez příprav nechali doma rodiny.
P23a62v17e91l 11R92o59h97á76č29e61k
Takové perfekně připravené akce s pašováním lidí jsou dnes na denním pořádku. Vrátit se také může každý - stačí se podívat, čím jsou oblepené nástěnky na imigračních úřadech, např. ve Vídni.
K35a48r80e25l 62R71y98b83á72k
Hm-76 lidi se rozhodlo vratit do socialistickeho raje. Divne :)
E52l81i30š97k78a 61A64n30n58a 22K75u39b55i75č71k62o97v45á
Měli zde rodiny a přátelé, které by vystavili perzekucím, jak je to zmíněno i v článku. A pokud byl člověk v něčem dobrý, dostal se na západ legálně, třeba sportovci, vědci, umělci. Staus emigranta nebylo jisté nic příjemného.
M94o84j48m85í20r 45S15k40á44l34a
Perfektní nápad a provedení celé akce
J74i55n25d86ř67i45c69h 80L86n92ě31n41i94č77k28a
Za mě byl možná ještě elegantnější koordinovaný „únos” tří Dakot, které při svých vnitrostátních letech poněkud neplánovaně přistály v Rakousku.
Vybral jsem si být chudý, ale šťastný, říká chovatel obrů s něžnou duší
Když se mu narodil syn s postižením, hledal Bohumil Stránský cestu, jak pomoci. A do rodiny pořídil...
Smrtelná nehoda uzavřela tah z Varů do Prahy, náklaďák „zaparkoval“ v poli
Smrtelná dopravní nehoda tří osobních vozidel a kamionu zcela uzavřela silnici u obce Andělská Hora...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos
Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...
Žena v podchodu napadla dívku i muže. Policie hledá svědka, který loupež překazil
Agresivní třiatřicetiletou ženu, která zaútočila na náhodně procházejícího muže jen proto, že jí...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Karlových Varech začala lázeňská sezona. Město se místo Rusů těší na Izraelce
Svěcení pramenů a průvod družiny císaře Karla IV.. Ani jeden z těchto tradičních atributů nechyběl...
Smrtelná nehoda uzavřela tah z Varů do Prahy, náklaďák „zaparkoval“ v poli
Smrtelná dopravní nehoda tří osobních vozidel a kamionu zcela uzavřela silnici u obce Andělská Hora...
Smrk shnil, cyklisté si zajedou. Lávku přes Ohři v Tašovicích opravují
Po devíti letech provozu se na čas zavírá lávka přes Ohři v karlovarských Tašovicích. Cyklisté a...
Opilý řidič dostal smyk a prorazil betonová svodidla, spolujezdec náraz nepřežil
Smrtí jednadvacetiletého spolujezdce skončila v pondělí v noci dopravní nehoda v Karlových Varech,...
V Chebu otevřeli hotovou křižovatku na Podhrad, doprava bude plynulejší
Lepší plynulost dopravy, bezpečnost a vyšší kapacita. To jsou důvody kompletní přestavby...