Oprava části mostu nad silničním průtahem je však podle radního Bursíka nezbytně nutná. Úzce totiž souvisí s kompletní rekonstrukcí dalších dvou úseků Chebského mostu. Ta je naplánovaná na roky 2025 a 2026.
Most přes průtah bude muset v době opravy zbylých částí přežít daleko větší dopravní zátěž, než dosud. Proto je nutné opravit povrch mostu, jeho římsy, uložení mostovky i část nosné konstrukce. „Tyto práce si vyžádají jen drobná omezení provozu,“ zdůraznil Bursík s tím, že skončit by měly na přelomu srpna a září. Začátek kompletní obnovy Chebského mostu I a II, tedy jeho částí vedoucích přes železniční trať a Ohři, je pak naplánovaný na rok 2025.
Hrubé odhady investice zatím počítají s částkou kolem 400 milionů. Podle karlovarské primátorky Andrey Pfeffer Ferklové se magistrát snaží sehnat dotační prostředky ve výši dosahující alespoň 30 procent z celkových nákladů. Zbývající peníze na rekonstrukci musí zajistit město Karlovy Vary.
Chebský most přes řeku Ohři byl v Karlových Varech postupně budován v letech 1867 až 1968. Současná mostovka je z doby rekonstrukce v 80. letech minulého století. Technický stav celé stavby posoudili odborníci na mostní konstrukce, kteří jednoznačně určili, že celková rekonstrukce přemostění je už více než nutná.