Varšavská ulice v centru Karlových Varů. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Řidiči i přes zákaz jezdí do Varšavské, strážníci rozdali desítky pokut

  • 4
Ani týden nestačil motoristům, aby si zvykli na dopravní omezení ve Varšavské ulici v centru Karlových Varů. V úseku mezi ulicemi Zeyerova a Jugoslávská tam nesmí žádná doprava s výjimkou vozidel dopravního podniku a stavby. Strážníci na tomto místě více než šedesátkrát řešili případ, kdy řidiči nerespektovali zákazové značky.

Dopravní omezení souvisí s pokračováním prací na rekonstrukci centrální zastávky autobusů městské hromadné dopravy Tržnice. Řidiče, kteří přijíždějí od světelné křižovatky, na omezení upozorňují značky přikázaný směr jízdy, zákaz vjezdu. Stejně je tomu ve směru od nábřeží Osvobození.

„Lidé značky nesledují, jezdí po paměti,“ vysvětluje si nelichotivou statistiku přestupků v této části krajského města velitel pořádkové služby městské policie Jindřich Lát.

Za necelý týden uložili strážníci ve Varšavské ulici 56 pokut za 14 200 korun. „Dalších dvanáct v hodnotě 2 200 korun je na místě nezaplacených,“ doplňuje Lát.

Dá se očekávat, že se tato statistika ještě rozroste, uzavírka je totiž na samém počátku. „Potrvá až do konce rekonstrukce Tržnice, tedy do 15. května,“ upozorňuje velitel pořádkové služby městské policie. 

Její hlídky přitom na místě působí jen pár hodin denně. „V prvním týdnu byly na místě nárazově, od pondělí hlídkují pravidelně v ranních hodinách kvůli zajištění bezpečnosti hlavně dětí, které chodí na autobus. S chodci problémy nejsou, s motoristy ano,“ popisuje situaci Lát.

K vidění jsou tak například momenty, kdy strážníci řeší ve Varšavské ulici prohřešky řidičů z obou stran. I přesto v tom samém okamžiku do úseku vjedou další vozy. „Jen během pár minut úterního rána řešila hlídka pět přestupků,“ popisuje Lát.

Stavební ruch se k centrálním zastávkám vrátil okamžitě, jakmile to povětrnostní podmínky dovolily. Město za jejich kompletní rekonstrukci zaplatí zhruba 30 milionů, většinu nákladů pokryje dotace. Zatím se i přes komplikace s inženýrskými sítěmi daří rozpočet držet. 

Při samotné akci se přišlo na to, že rozvody inženýrských sítí nejsou správně zakreslené. Týkalo se to především rozvodů plynu a částečně také kanalizace. Některé její části dokonce nebyly v podkladech vůbec uvedené.

Město řeší v této části také parkování. Po dobu aktuálních prací je totiž zavřené parkoviště v Horově ulici. Držitelům parkovacích karet tak magistrát uvolnil po dobu rekonstrukce bezplatně parkoviště na nábřeží Jana Palacha. Na rozdíl od loňského roku je pro ně ale určena jen ta jeho část, která je opatřena závorou. Ve spodní části zůstává režim stejný, tedy na parkovací automaty. 

Jen pár dní po dokončení rekonstrukce přijde ve Varšavské ulici další, byť krátkodobé omezení kvůli půlmaratonu, který se uskuteční 21. května. Jeho trasa totiž s největší pravděpodobností povede právě tímto úsekem.