V době největšího náporu na stavbě silnice podle hlavního stavbyvedoucího Martina Vidimského pracovalo až 500 lidí. "Záleží to na počasí. Když je pěkně, pracuje tu více dělníků, v srpnu jsme museli kvůli dešti část prací přerušit," vysvětli Vidimský. "Harmonogram to ale neohrozilo, jsme na vrtochy počasí připraveni. Když je hezky, tak například prodlužujeme směny," naznačil.
Při stavbě dělníci s pomocí těžké techniky vykopali téměř 800 tisíc metrů krychlových zeminy, z toho 350 tisíc metrů skončilo v násypech. Hotové jsou mimoúrovňové křižovatky i šestice mostů. "Čekají nás ještě dokončovací práce, musí se udělat vodorovné i svislé dopravní značení, na některých úsecích musíme ještě položit asfalt," vysvětlil stavbyvedoucí.
A co způsobilo stavebníkům největší starosti? "Velký problém byl se zakládáním stavby kvůli tomu, že rychlostní silnice vyrůstá na hranici důlní výsypky a museli jsme podloží zpevnit lomovými kameny," řekl Vidimský.
Složité podmínky se odrazí i v ceně stavby. Podle informace Ředitelství silnic a dálnic dosáhnou náklady bez daně téměř 2,5 miliardy korun.
"Stavba je prakticky před dokončením, se zprovozněním se počítá v březnu příštího roku," sdělil projektant stavby Petr Hradil. "Hlavní částí stavby je čtyřproudová rychlostní silnice v délce asi 5,5 kilometru zhruba od obce Černý mlýn okolo Březové až k Dolnímu Rychnovu před Sokolovem," připomněl Petr Hradil.
"Kromě hlavní trasy stavba zahrnuje dvě mimoúrovňové křižovatky u Černého mlýna a u Březové. Z šesti mostů jsou asi nejzajímavější dvě estakády. První u přes silnici na Černý mlýn a přes říčku Tisová je dlouhá asi 300 metrů, druhá u Březové je asi o padesát metrů kratší," naznačil Hradil.