To samé platí i o počtu laviček nebo odpadkových košů ve městě. „Vše začalo dávno před oběma peticemi na diskusních fórech města. Lidé chtěli, aby magistrát vyřešil dopravu v ulicích Anglická, Vrchlického i blízkém okolí, jako je Palackého náměstí,“ vzpomínal mluvčí magistrátu Jan Kopál.
A tak se město v roce 2013 na regulaci dopravy zaměřilo. Loni v létě vzniklo po jednání s veřejností i dopravní policií řešení: Anglická a Vrchlického ulice se zjednosměrní a obě se na konci propojí. Ve zbylém jízdním pruhu tak zbude místo na parkovací místa. Jenže na konci Anglické ulice několik míst k parkování ubude.
„Loni v září nám petenti napsali, že něco takového jsme měli udělat už dávno. A prý ať si se stavbou za dva miliony korun pospíšíme. Zadali jsme zpracování projektů, a do toho letos v únoru přišla protipetice, která je proti zjednosměrnění a spojení ulic, aby jimi nemohlo projíždět velké množství aut a nezvyšovalo se tak dopravní nebezpečí. Dostali jsme i jeden písemný protest,“ vysvětlil mluvčí Jan Kopál.
Projekt pro stavební povolení je zpracovaný, ale město o jeho vydání dosud nepožádalo. V nejbližších týdnech se totiž sejdou u kulatého stolu všichni petičníci i zástupci dopravní policie.
Petice a antipetice nejsou nic neobvyklého. Lidé si například stěžují, že na Moskevské ulici směrem do čtvrti Tuhnice je málo laviček. Jenže rok předtím byly z vnitrobloků stažené, aby se na nich nescházeli bezdomovci a další pochybné existence.
Radní často řeší i počet odpadkových košů na cyklostezkách a podobných vzdálenějších končinách. Pejskaři si stěžují, že je košů málo, takže musí psí exkrementy nosit až do města. Když se počet košů zvýší, tak je vandalové rozkopávají a házejí do vody. A lidé zase píší - zrušte koše!