Když úřední šiml zařehtá
Problémy s dotacemi ale nepůsobily jen chyby v projektech nebo zištnost některých politických představitelů, občas si důkladně zařehtal i úřednický šiml ve službá EU. Jako například v železniční dopravě.
Motorové vozy řady 844 nazývané Regioshark pořídil Karlovarský kraj z dotace od ROP Severozápad. Jenže vlaky pořízené na severozápadě Čech nemohly jezdit do jiné oblasti. A tak cestující, kteří se těšili na klidnou jízdu například z Chebu do Plzně byli nepříjemně překvapeni, když museli přesedat v Plané u Mariánských Lázní.
„Jedná se bohužel o nutnost, vyvolanou čerpáním prostředků na pořízení vozidel z Regionálního operačního programu NUTS Severozápad. Vozidlo může podle pravidel jezdit pouze deset procent výkonu mimo dotační území,“ uvedl v roce 2013 Petr Navrátil, tehdejší náměstek hejtmana Karlovarského kraje pro dopravu a zároveň předseda ROP Severozápad.
Evropská dotace na soupravy RegioShark činila 227 milionů korun. České dráhy jich pro Karlovarský kraj pořídily celkem osm.