Důvodem posunu termínu byly podle Jiřího Balouna, vedoucího provozního úseku karlovarského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), pouze klimatické podmínky. „Nebyli jsme kvůli počasí schopni aplikovat přechodné vodorovné značení. Navíc ještě hrozily noční mrazy a do zúženého profilu dálnice by se nevešly posypové vozy. S dodavatelem jsme se proto dohodli na posunutí termínu zahájení stavby,“ vysvětlil Jiří Baloun.
„Aktuálně probíhá frézování v jízdním pásu ve směru na Karlovy Vary, který je pro řidiče uzavřen, a obousměrná doprava je vedena v jízdním pásu ve směru na Cheb. Opravovaný úsek začíná přibližně 800 metrů před mimoúrovňovou křižovatkou Globus a končí asi 400 metrů za mimoúrovňovou křižovatkou Nové Sedlo ve směru na Cheb,“ popsala rozjezd opravy Dana Zikešová, mluvčí ŘSD.
Na kritická místa dohlédnou policisté
Zatěžkávací zkouškou pro dopravu v Karlových Varech bude období, po které bude uzavřen sjezd u Globusu. Vzhledem k tomu, že se oprava dálnice kryje s pracemi na Ostrovském mostě, budou muset zbylá přemostění pojmout i dopravu směřující na Plzeň.
Už nyní přitom provoz v centru krajské metropole kvůli uzavřenému Ostrovskému mostu houstne. Jeho oprava, která má prodloužit životnost konstrukce o deset let, má skončit nejpozději 30. června.
„Tomu se bohužel nemůžeme vyhnout,“ komentoval nutnost zřídit objízdnou trasu Jiří Baloun. „Na druhou stranu budou vzhledem k etapizaci celého projektu jednotlivé sjezdy uzavřené jen na nezbytně nutnou dobu,“ zdůraznil vedoucí provozního úseku karlovarského pracoviště ŘSD.
Práce si silničáři rozdělili do čtyř etap. Právě kvůli zneprůjezdnění sjezdů budou na dopravu v nejkritičtějších místech, tedy u sjezdu na Chodov a Loket a na Jenišov, dohlížet policisté.
Změní se šířka jízdních pruhů
Právě mimoúrovňovému křížení u Jenišova ovšem budou věnovat silničáři velkou pozornost. „V místech největšího poškození, kterými jsou zejména větve této mimoúrovňové křižovatky, dojde také k výměně ložné vrstvy,“ potvrdila Dana Zikešová. Hlavním cílem stavby je přitom výměna vrchní asfaltové vrstvy. Ta má zaručit prodloužení životnosti dálnice.
Součástí projektu je podle mluvčí pročištění odvodnění dálnice i oprava mostu. Dálnice mezi Karlovými Vary a Chebem bude po skončení prací také bezpečnější. Podle nových nařízení se změní šířka jednotlivých jízdních pruhů. „Dojde k rozšíření zpevněné krajnice kvůli bezpečnějšímu odstavení vozidla u svodidel,“ dodala mluvčí.