Stavební firma v těchto dnech dokončuje opravy pravého jízdního pásu. Jedná se o směr na Jihlavu. Ten je stejně jako jeho nájezdové větve i sjezd z D1 od léta uzavřený. Provoz je veden obousměrně v levém jízdním pruhu.
V sobotu se provoz po přivaděči i sjezdech a nájezdech na dálnici vrátí do normálu. „V době zimní údržby se po přivaděči bude jezdit v obou jízdních pásech bez omezení,“ informoval Martin Buček z tiskového odboru Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Pro řidiče vracející se z práce v průmyslové zóně znamená uzavírka přivaděče a zejména nájezdových větví velký problém. Místo pohodlné cesty po přivaděči musí jet centrem města. Kvůli tomu se v dopravní špičce tvoří v Jihlavě kolony. Největší problémy se týkají ulic Sokolovská, Havlíčkova a Pávovská.
Značné zpoždění kvůli tomu nabírají také linky vozů městské hromadné dopravy. „Problémy jsou hlavně odpoledne mezi čtrnáctou až šestnáctou hodinou. Naše autobusy se dostávají do výrazného zpoždění, v rozsahu patnáct až dvacet minut. Velký vliv mají uzavírky i na naše expresní autobusové linky, které slouží k rychlé přepravě do zaměstnání v průmyslové zóně,“ vítá zklidnění dopravy Radim Rovner, šéf jihlavského dopravního podniku.
Úleva bude trvat ale jenom do jara. Se začátkem stavební sezony se firma na přivaděč vrátí. V podobném režimu uzavírek bude opravovat levý jízdní pás přivaděče a jeho nájezdové větve.
Pokládka vozovky skončila první říjnový den
Dvouletá rekonstrukce dálničního přivaděče v délce 5,6 kilometru mezi dálnicí a křižovatkou s ulicí Romana Havelky začala letos v březnu. Nejprve se do konce června pracovalo ve středovém dělicím pásu na jeho přejezdech, na přeložkách kabelů a na budování nové optické trasy. V červenci se práce přesunuly na pravý jízdní pás, kde vznikl zcela nový povrch a jednotlivé vrstvy vozovky.
„Prvního října dokončil zhotovitel pokládku obrusné konstrukční vrstvy a v současné době probíhá instalace vodorovného a svislého dopravního značení. Dokončuje se též krajnice spolu s částí zádržného systému,“ popsal Martin Buček.
Součástí oprav bylo i zabezpečení svahu proti padající zemině, práce se týkaly rovněž svodidel a odvodnění. Souběžně se dělalo i na opravě mostu přes přivaděč v lokalitě Lesnov. Zakázku za 338 milionů korun bez daně dostala od Ředitelství silnic a dálnic firma Strabag.
Dálniční přivaděč je nejvytíženějším úsekem silnic první třídy na Vysočině, podle posledního sčítání dopravy po něm za den a noc projede 27,5 tisíce vozidel.
Opravám na přivaděči letos předcházela také dvouměsíční uzavírka jihlavského tunelu, který je součástí stejné silnice na obchvatu města.