Střevo je branou do těla. Prochází jím vše, co zkonzumujeme a většina z toho se zde také vstřebává. Jakékoliv poškození či disbalance střevní mikroflóry se může ošklivě podepsat na našem zdraví a potažmo psychice.

Držte se těchto jednoduchých 6 tipů a detox pro vás bude radostí.

Vláknina


Doporučená denní dávka vlákniny je pro dospělého člověka 30 – 35 g, běžně ji ale zkonzumujeme jen 10 g. Deficit vlákniny přitom znamená zvýšené riziko obezity a civilizačních chorob. Během detoxikace tak dbejte na její dostatečný přísun.

Vláknina vám „vydrhne“ střevo a pomůže se vstřebáváním dalších složek potravy. Velké množství vlákniny najdeme v luštěninách, otrubách a překvapivě i v ořechách.

Čtěte také: Ořechy = zázrak přírody?

Luštěniny


Dejte si masný půst. Ulevíte tak svému zažívacímu traktu. A jak do sebe i přes absenci masa dostat dostatek bílkovin? Zapojte do jídelníčku luštěniny. Jsou zdrojem kvalitních bílkovin a zajistí, že vaše snaha opravdu k něčemu bude. A že jsou nudné a vy nechcete stále jíst jen čočkovku a hrachovku?

To už dávno neplatí. Existuje nespočet receptů. Luštěniny použijte do polévek, rozmixujte v pomazánky, ale můžete je použít i na samotný hlavní chod. Inspirujte se v zahraničí a uvařte si čočkový dhál nebo vsaďte na mexickou kuchyni a připravte si fazole na tisíc způsobů.

Náš tip: Jak se vyznat v luštěninách

  15:00,  aktualizováno  31. března 14:11