Haló, šéfe, jdeme na pivko?
Hranice mezi kolegou nebo zákazníkem a kamarádem se čím dál více stírají. Na tom není nic špatného, ovšem jen pokud to zvládnete ukočírovat. Navazování kontaktů a pomoc druhým lidem jsou jistě dobrý způsob, jak získat nové obchodní příležitosti a pořádně nastartovat svou kariéru. Nicméně podle marketingových odborníků je mnohem lepší strategie při získávaní kontaktů být upřímným a iniciativním společníkem než strkat navštívenky všem na potkání. To znamená, že se musíte s lidmi opravdu vídat a zajímat se o ně, ne jen zavolat, když něco potřebujete. Buďte aktivní, sama si hledejte příležitost, kdy můžete někomu prospět, propojujte své známé s jinými a snažte se okruh svých přátel neustále rozšiřovat.
Přátelství je důležité v každé sféře života, včetně práce, což vám potvrdí každý psycholog. Člověka emočně nabíjí – a chceme-li něčeho dosáhnout, spojenec a podpora se vždycky hodí. Výzkumy ukazují, že u lidí, kteří mají na pracovišti přátele, existuje sedmkrát vyšší pravděpodobnost, že budou v práci spokojení. To všechno je ovšem podmíněno vaší schopností dodržet patřičné hranice. Je fajn přátelit se se šéfovou, ale vaše přátelství by mělo vždy zůstat mimo kancelář. Pracovní hierarchii je třeba dodržovat, a to i v případě, že jste se spolu včera večer opily. Ráno jste zase až do šesti její podřízená. Omezení, která s sebou takové přátelství přináší, je nutné dodržovat, jinak riskujete, že přijdete nejen o kamarádku, ale možná i o zaměstnání.