Omezit příjem cukru není snadné, protože je téměř všude. Ale zkuste to, změnu pocítíte brzy. 

Výzkumy dokázaly, že příjem cukru ovlivňuje vznik zánětlivých procesů v těle. Když je cukru mnoho, může to mít vliv i na akné, vyrážky a další záněty. Pokud přestanete pít sladké nápoje a nahradíte je čistou vodou, pleť se vám pročistí a budete se cítit lépe.



Energie


Správné stravování je věda. Že je cukr zdrojem energie, víme, ale je také důvodem, proč se vám chce po jídle spát. Cukr spouští vylučování kortizolu v těle, a ten vyvolává potřebu dát si 20. Čím méně cukru během dne zkonzumujete, tím méně se budete cítit ospale.



Mozek


Univerzita v Los Angeles přišla s výzkumem, že konzumace sladkého může snížit schopnost mozku pamatovat si a poznávat. Takže vám dortíček při učení nebo při pracovním stresu nepomůže, spíš naopak. Pokud příjem cukru omezíte, mozek bude pracovat lépe.



Pozitiva


Méně cukru znamená lepší postavu, zdravější pleť a tělo, bystrý mozek. Zkuste nejprve vynechat slazené nápoje a pozorujte, jak vaše tělo reaguje. Pokud se budete cítit lépe, vynechte cukr i ve stravě. Čtěte důkladně etikety, budete překvapeni, kde všude najdete cukr. 


Čtěte také: Cukr nebo pečivo? Co je větší hrozba?