Úterý 4. srpna 2020, svátek má Dominik
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 4. srpna 2020 Dominik

Diskuse k článku

RECENZE: Xenoblade Chronicles jsou skvělé RPG, ale plýtvají hráčovým časem

Vylepšená edice jednoho z vůbec nejlepších japonských RPG vás tak uchvátí svým epickým příběhem a krásnou grafikou, že jí nejspíše odpustíte i obrovské množství dokola se opakujících soubojů a odbyté nepovinné questy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O30n11d73ř64e62j 94K58o36z12á84k 3538820521336

Recenzí na tuto hru jsem příjemně překvapen a máte u mě plus, přestože s některými závěry recenzenta nemohu souhlasit.

Musím říct, že poslední co by mne při popisování soubojů napadlo je to, že jsou založeny na statistikách a nikoli hráčovu umění. V bojích funguje komplexní systém pasivních schopností a úderů, které se musí vhodně doplňovat a trénovat aby člověk našel funkční cyklení úderů, jehož účinnost se mění s různými nepřáteli.

Dalším, přinejmenším zajímavým, aspektem je nahlížení do budoucnosti během boje, kdy v určitých chvílích hlavní postava dostane informaci o blížícím se úderu, který některou z postav zabije a v následujícím několikasekundovém okně je možné této události zabránit použitím některé ze schopností.

Také je možné postavy střídat a každá disponuje naprosto odlišnou sadou schopností a způsobem boje.

Samozřejmě, každý máme jiný vkus, ale nejsem si jistý, jak je možné mít u této hry takto diametrálně odlišný dojem ze soubojů. Když vezmu v potaz můj dojem ze soubojů na Wii a 3DS, tak shrnutí způsobem: postavy bojují automaticky a vy jen kontrolujete postavení a sem tam nějakou superschopnost mi přijde skoro neuvěřitelné.

Jinde jsem četl o nových možnostech nastavení obtížnosti oproti Wii a 3DS verzím, což je myslím informace, která u této recenze chybí. Je možné, že recenzent upravil v tomto nastavení obtížnost soubojů a ty se mu poté zdály jednoduché, až nudné?

+1/0
28.5.2020 9:06
Foto

H10o61n73z72a 76S21r95p 9934413692598

Díky za slušnou reakci, i když se naše názory tak kategoricky liší, to tu bohužel není zvykem.

Po většinu času jsem hrál za Shulka, který těch schopností příliš na výběr nemá. Přiznám se, že většinu soubojů jsem jen běhal dokola kolem nepřátel tak, abych měl u dobíjejících se úderů vykřičník (tzn. využil je na plno) a čekal, kdy se mi dobije Monado. S automatickým healerem v zádech to stačilo na pohodlný průběh celou hrou, a když jsem čas od času narazil, vygrindoval jsem si dva nebo tři levely a zkusil to znova. Výjimkou je jen několik boss fightů, kterých je v minimálně šedesátihodinové hře jen pár.

S ostatními postavami je to pravda trochu složitější, ale princip je v podstatě stejný. Mechanismus nahlížení do budoucnosti mi přijde přeceněný - pokud jsem zrovna neměl dobitý break, stačilo jen kolegy varovat, případně trochu podběhnout.

Ve hře je možné si zapnout casual mod, kterému jsem se ale důrazně vyhýbal.

+1/0
28.5.2020 10:48

O51n98d70ř51e23j 60K33o65z97á48k 3988330651716

Puvodni verze na Wii na me ve sve dobe udelala velky dojem. Dokonce jsem ji nedavno ve fanouskovskem pruzkumu tituloval moji hrou dekady.

Je to dlouho co jsem ji dohral, ale protoze je tak casove narocna, minimalne 2x jsem ji pred dohranim odlozil. Nakonec jsem ji skutecne dohral az kdyz vysla na 3DSku, protoze jsem mohl hrat i na cestach a v posteli.

Jasne si pamatuji, ze mi po prestavce navrat do soubojoveho systemu uprostred hry delal vazne problemy. Pamatuji si i na souboje s bossy, ktere jsem opakoval vicekrat, nez jsem prisel na spravny pristup.

Proste, pro me byl soubojovy system jednim z velkych plusu hry. Ale treba jsem proti vam jen nesika. Byl by to paradox, kdyby mi neco takoveho umoznilo si hru lepe uzit :-)

Jeste jednou diky za recenzi, na hru se zatracene tesim.

+1/0
28.5.2020 11:21

Tajemství zlatých adres. Pražská vila za půl miliardy je na prodej

Premium Mohutná, ale v rámci okolní zástavby celkem nenápadná cihlová stavba v srdci diplomatické čtvrti pražské Bubenče je...

Kůže je zrcadlem vnitřních chorob, říká lékař. Jaké nemoci může ukázat?

Premium Vyrážka s pupínky, puchýřky i problémová pigmentová znaménka dokážou pěkně znepříjemnit život, ale mohou být také...

Jak se dělá byznys za miliardy. Agent Paska o přestupu Součka i dalších

Premium Jak se zrodil rekordní přestup záložníka Součka do Anglie? Kam asi tak půjde střelec Schick? Co očekává od zázračného...