Splinter Cell: Pandora Tomorrow

  12:00
Další teroristická hrozba znamená další povinnosti pro speciálního agenta jménem Sam Fisher, který se tak pomalu ale jistě začíná řadit po bok známých herních ikon jako je James Bond, Solid Snake či Gabe Logan.

Splinter Cell: Pandora Tomorrow Společným jmenovatelem pro dobrodružství všech v perexu uvedených pánů je očividná početní nevýhoda v akci, kterou alespoň částečně negují mimořádné schopnosti jednotlivých agentů a spousta udělátek, s nimiž nepřítel tak nějak moc nepočítal.

V případě druhé kapesní inkarnace Sama Fishera se nadějete více méně stejného představení, jaké již nabídnul první díl. Pár nových nápadů jako je držení nepřítele coby štítu jsou jednak docela minoritní prvky a druhak to pro hratelnost nemá nijak zásadní význam. Což je samozřejmě škoda tím více, že stealth akcí do kapsy není na trhu zrovna přehršel.

Tenhle nápad je rozhodně prima a není zdaleka jediným světlým momentem hry.

Ale k věci. Pandora Tomorrow je znovu klasická 2D chodička, využívající však hodně šikovně třetího rozměru pro pravidelné schovávání se ve stínech, za rozličnými objekty či ve výklencích, čímž tak hlavní hrdina unikne pozornosti jednak v lokaci stále špacírujících stráží a jednak bezpečnostních kamer. Tenhle nápad je rozhodně prima a není zdaleka jediným světlým momentem Splinter Cell: Pandora Tomorrow hry. Možnost posouvání obrazu pro prohlédnutí lokace před/pod/nad vámi je naprosto příkladný a následováníhodný prvek! Pochvalu zaslouží i model otevírání zámků či sejfů, čemuž se děje na speciální obrazovce a jde vždy o čas, přičemž v případě neúspěchu se nic zásadního neděje, jenom si to vyzkoušíte znovu. Horší to je v situaci, kdy vás zabijí, nebo uvidí a spustí poplach na místech, kde to není žádoucí - pak začínáte od posledního checkpointu dané mise a tady předesílám, že některé delší a obtížnější úseky budete opakovat skutečně mnohokrát. Vedle klasických stráží se párkrát utkáte i s podařenými puzzly (znovu v časovém limitu), rafinovaně umístěnými nášlapnými bombami a v neposlední řadě se dočkáte i obvyklých miniher.

Pandořina skříňka

V řecké mytologii byla Pandora vůbec první ženou, jež chodila po světě. Za jejím zrodem stál bůh Héfaistos, který tak vyšel vstříc přání samotného Dia, osnovujícího odplatu vůči lidskému plemeni. Šlo o reakci na předchozí čin Titána Prométhea, díky němuž se lidem dostalo ohně. Prométheus měl bratra Epimetheuse, ke kterému lstivý Zeus Pandoru záhy poslal a tento byl její krásou natolik okouzlen, že nedbal varování svého bratra, aby bohům nevěřil, a Pandoru pojal za svou ženu. Pandora pak jednoho dne podlehla zvědavosti a otevřela skříňku, kterou od Bohů dostala darem s tím, že se do ní nemá nikdy podívat. Na svět se tak dostaly rozličné strasti a nemoci a když Pandora v panice skříňku zase uzavřela, zůstala na jejím dně uzavřena naděje. V jiné verzi se však praví, že skříňka obsahovala požehnání, kterých se lidem nikdy nemělo dostat a pouze díky Pandoře se svět stal lepším místem k žití. Buď jak buď i v tomto příběhu platí okřídlené, že za vším hledej ženu;o)












Vaším pomocníkem v akci jsou co do počtu nábojů hodně omezený automat (s pistolí se dají zase likvidovat statické kamery) a pak zejména bohaté pohybové dispozice - Sam dokáže sprintovat, skákat s přichycením se nějaké vyšší platformy, šplhat či ručkovat po k tomu určených objektech, je tu k vidění i efektní kotoul a taktéž kradmé připlížení k oběti s možností její rychlé Splinter Cell: Pandora Tomorrow pacifikace. Minihry pak představují žádané zpestření koncepce, patří sem například slaňování po zdi domu či hledání konkrétního subjektu v řadě temných oken při nemilosrdně ubíhajícím čase. Nejenom zde pak využijete režimy nočního, resp. termálního vidění. Ještě je třeba zmínit celkem pravidelná textová připomenutí z hlavního stanu, díky čemuž se příběh posouvá o kus dál a vy hlavně víte, co se po vás vlastně chce a čeho se vyvarovat.

Potud tedy ano, jenomže tu je jedno velké ALE. Tohle všechno už tady bylo předtím a stejně jako v případě prvního dílu se občas dostaví pocit jisté herní monotónnosti, zkrátka přes vizuální obměnu lokací si někdy (někdy i docela často) připadáte jako v Splinter Cell: Pandora Tomorrow továrně u výrobního pásu. Navíc audiovizuální zpracování vám dech také zrovna nevyrazí, byť své kvality má, ale od minulosti ani zde není žádný viditelný pokrok kupředu.

Pandora Tomorrow je klasická 2D chodička, využívající však šikovně třetího rozměru pro schovávání se ve stínech, za rozličnými objekty či ve výklencích.

Pandora Tomorrow je sice vcelku podařená stealth akce (navíc poměrně dlouhá), ale její renomé citelně sráží fakt, že mohla býti variabilnější, nepřátelé inteligentnější a že by si hráči zasloužili něco víc, než jen provaření dřívějších nápadů a mechanismů.

Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Výrobce/Distributor Ubisoft / Ubisoft
Platforma GameBoy Advance
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Na GBA nepříliš často viděná stealth záležitost, jejíž největší vadou na kráse je skutečnost, že vás od prvního dílu téměř ničím nepřekvapí.
Hodnocení: 60% (info)

Autor:
Témata: Ubisoft

Nejčtenější

KVÍZ: Vzpomenete si na hry, u kterých jsme si v devadesátkách málem zavařili mozek?

Dnes už je všeobecná povědomost o videohrách lepší, dříve v nich ale mnoho lidí spatřovalo jen hloupou zábavu pro hloupé lidi. Ano, akčních titulů, ve kterých nešlo o nic jiného než pobít co nejvíc...

Geniální Zaklínač 3 slaví deset let, pro mnohé je to nejlepší hra vůbec

Možná vám to stále přijde jako včera, ale nenechte se mýlit: od vydání úspěšného Zaklínače 3: Divoký hon právě uběhlo deset let.

Největší svět, natřásání zadků. Dvacet zajímavostí o nejočekávanější hře

Městská akce Grand Theft Auto 6 je nejočekávanější hra současnosti. Ačkoliv vychází až za rok, venku už je spousta zajímavostí. Pojďme se na dvacet z nich podívat.

Jeden z nejstarších internetových memů slaví 20 let. Je zábavný i po letech

Pamatujete se na jeden z nejstarších internetových memů, který se týkal postavy Leeroy Jenkins z World of Warcraftu? Pokud ano, nerad vám to připomínám, ale od této události už uběhlo dvacet let....

Není to jenom Zaklínač. Tyto hry slaví letos desáté výročí

Už celých deset let uplynulo od vydání těchto známých videoherních titulů. U spousty z nich vám však možná přijde, že vyšly teprve nedávno, tak vás jdeme vyvést z omylu.

Toto jsou prodejní trháky dubna na PC. Hráli jste některý?

Steam zveřejnil dvanáct nejprodávanějších her, které vyšly během dubna. Ačkoliv pořadí je náhodné, dává nám to celkem dobrou představu, o co mají hráči zájem. Pojďme se na to podívat.

24. května 2025 0

Videoherní šeredové. Jsou oškliví jako noc, ale stejně jsme si je zamilovali

Premium

Ne každá postava musí být sexy. V poslední době se poměrně intenzivně vede diskuse o tom, zda mají být ústřední videoherní postavy vizuálně krásné nebo jestli to nehraje vysloveně důležitou roli....

24. května 2025 1

Nesmlouvavý Elden Ring míří na filmové plátno

O tom, že se chystá hraný film Elden Ring, existovalo několik náznaků, nyní ovšem přichází oficiální oznámení přímo od Bandai Namco Entertainment.

23. května 2025  14:35 1

Stahujte zdarma vynikající kung-fu akci Sifu a právě vydanou novou hru

Digitální obchod Epic Store rozdává tento týden zdarma rovnou tři hry. Za pozornost stojí zejména výborná kung-fu akce Sifu. Hrát ji je jako sledovat kung-fu film z osmdesátých let. Potěší ovšem i...

23. května 2025  10:11 0

„Pravého fanouška drahá hra neodradí,“ provokuje šéf herní firmy

Ředitel herního studia Gearbox, Randy Pitchford, vyvolal poprask svým odvážným tvrzením ohledně možné vyšší ceny u chystané hry Borderlands 4. Podle něj ani vyšší cena pravého fanouška této herní...

23. května 2025 9

Jste nadšení z Kingdom Come 2? Potom byste neměli minout tuto luxusní knihu

The Art of Kingdom Come: Deliverance II není jen obrázková knížka z vývoje hry, ale i příležitost, jak nakouknout za oponu vývoje a dozvědět se něco z české historie. Radost udělá všem fanouškům hry.

23. května 2025 2

Další exkluzivita Xboxu zamíří v létě na PlayStation 5

Senua’s Saga: Hellblade II je psychologický horor zasazený do prostředí severské mytologie. Zhruba rok po vydání na PC a Xbox Series X/S zamíří na PlayStation 5.

22. května 2025  11:04 0

Hráli jsme jej snad všichni. Legendární Solitaire slaví narozeniny

Karetní hra Microsoft Solitaire dnes slaví 35 let od svého vzniku. Ačkoliv už dlouhou dobu není základní součástí systémů Windows, stále je snadno přístupná a v mnohých z nás tato legendární karetní...

22. května 2025 8

Nový Doom se nechytl? Má skvělé recenze, ale počet hráčů není přesvědčivý

Střílečka Doom: The Dark Ages sbírá velmi dobrá hodnocení, ale hráčů na Steamu je méně než u předešlých dílů. Proč? To si pojďme rozebrat v následujícím textu.

21. května 2025  10:22 18

Není to jenom Zaklínač. Tyto hry slaví letos desáté výročí

Už celých deset let uplynulo od vydání těchto známých videoherních titulů. U spousty z nich vám však možná přijde, že vyšly teprve nedávno, tak vás jdeme vyvést z omylu.

21. května 2025 2

Jak často myslíte na slávu Římské říše? Ano. Tedy vlastně Anno

Jeden z internetových memů, který před pár měsíci trendoval na sociálních sítích, říká, že muži myslí častěji na slávu Římské říše než na sex. A na sex myslí aspoň jednou denně. Připravovaná...

20. května 2025  12:03 1

Geniální Zaklínač 3 slaví deset let, pro mnohé je to nejlepší hra vůbec

Možná vám to stále přijde jako včera, ale nenechte se mýlit: od vydání úspěšného Zaklínače 3: Divoký hon právě uběhlo deset let.

20. května 2025  9:52 48
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.