Ovládat hada je těžší, než se může zdát. Recenze Snake Pass
Snake Pass
Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Sumo Digital Ltd
- Neotřelá hratelnost
- Spousta chytrých rébusů
- Milá grafika i animace
- Některé pasáže jsou hodně frustrující
- Systém záchytných bodů by nemusel být tak přísný
Snake Pass trochu připomíná hry od Rare na Nintendo 64, z minulosti ovšem čerpá i vyšší obtížnost a systém záchytných bodů. Kvůli tomu budete mnohé pasáže opakovat do zblbnutí, než se vám je podaří zdolat. To ovšem nelze brát jako nutně špatnou věc.
Hlavním hrdinou je had Noodle, který se s parťákem Doodlem, což je kolibřík, pokusí zachránit oblačné království Haven Tor. To se mu podaří v okamžiku, kdy ve všech patnácti úrovních posbírá tři barevné krystaly, které aktivují portály.
Když jsem hravě zdolal první svět ze čtyř, říkal jsem si, že je to nějaké podezřele snadné. Jenže pak konečně přišla výzva. Ovládání hada není komplikované, ale chce to trochu cviku, než se naučíte pohybovat v prostoru a nepadat.
Základem je pohyb kupředu, přičemž bočním vlněním had zrychlí. Dále tu máme tlačítka pro zvednutí hlavy, přilnutí a ponor ve vodě. Dále lze dát kolibříkovi příkaz, aby hadovi nadnesl ocas. Přepnout lze i na jednodušší variantu ovládání, v níž chybí přímé ovládání hlavy hada, ale na něj jsem si nezvykl.
Bezpodmínečně nutné je zvládnout techniku pohybu. To znamená opatrně se obmotávat kolem bambusových kolíků či jiných záchytných věcí a pomalu se propracovávat ke svému cíli. Od něj vás často dělí zdánlivě málo, ve skutečnosti však mohou dostat vaše nervy pořádně zabrat.
I když si časem dovolíte frajeřinky, jako je rychlý přesun nad propastí po bambusové tyči, tempo je pomalé a zbrklost se nevyplácí. Pokud se vám přestane dařit, je lepší hru na chvíli odložit, než frustraci živit dalšími neúspěšnými pokusy.
Postupem času samozřejmě přituhuje. Úrovně se zvětšují, objevují se v nich přepínače, voda, otočné mechanismy, budete přesouvat kouli do jamky a podobně.
Ohrožuje vás nejen pád do propasti, ale i bodáky či žhavé kameny. Později se přidává vítr, díky kterému se sice dostanete na nedostupná místa, ale častěji budete řešit, aby vás neshodil z plošiny.
Na frustraci se asi nejvíce podílí systém ukládání, řešený přes záchytné body. Kdykoliv se s hadem přes nějaký přeplazíte, hra se uloží. Někdy je lepší se trochu vrátit a po náročné části hru uložit. Jindy to nejde a musíte neustále opakovat tu samou pasáž, někdy krátkou, jindy dlouhou, než ji zdoláte.
Otravné je, že při smrti přijdete o všechny věci, které jste posbírali od posledního uložení. Autoři mohli být trochu přívětivější, na obtížnosti by to neubralo, ale na frustraci ano.
Ačkoliv grafika hry je vyloženě roztomilá, zejména pak ztvárnění Noodleho, a k vašemu snažení hraje příjemná hudba, není to relaxační hra. Zkušení lamači joysticků ji mohou dohrát za necelé čtyři hodiny, troufám si však tvrdit, že většina k tomu bude potřebovat mnohem více času.
Kdo si chce hru ještě ztížit, může se pokusit posbírat v každé úrovni dvacet bublin a pět mincí. Právě mince bývají velmi dobře poschovávané a dostat se k nim patří k těm největším výzvám. Tady už se herní doba citelně prodlužuje.
Snake Pass klame tělem. Za dvacet eur, tedy zhruba 550 korun, získáte sympatickou, ale zároveň stresující logickou jednohubku. Není pro každého, ale mezi dnešní produkcí se určitě neztratí.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 31 čtenářů
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita
Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku
Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...
Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk
Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří
Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....
Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami
V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...
Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2
Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...
Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu
Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...
Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?
Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...