Úterý 18. ledna 2022, svátek má Vladislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 18. ledna 2022 Vladislav

S černým ořem na kapotě: Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

  0:01
Ferrari patří k největším legendám automobilismu. Díky této hře se můžeme v jednom z mnoha modelů projet třeba po okruhu ve Fioranu.
70

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Platforma: PlayStation 3
Výrobce: Eutechnyx

  • Škála vozů od Ferrariho
  • Reálné okruhy
  • Univerzální hratelnost
  • Celkově nevýrazné
  • Tupí soupeři

Univerzální závodní hra, která může zaujmout jak zaryté závodníky, tak především příležitostné hráče a fanoušky Ferrari.

Herní karta

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Ferrari Challenge Trofeo PirelliZávodní hry patří obecně k těm nejoblíbenějším, a tak není divu, že se na nich snaží přiživit kde kdo. Přesto, a nebo typicky spíše právě proto, se ale utvořila skupina silných značek, u nichž je o kvalitu postaráno prakticky již jen díky jménu dané závodní série. Není ale úplně nejvhodnější předem odepisovat řekněme „druholigové“ projekty, protože se mezi nimi čas od času může objevit příjemné překvapení, což je ostatně i případ dnes recenzovaného Ferrari Challenge.

Pokud patříte k pamětníkům a nyní skáčete radostí, že jste se konečně dočkali nástupce F355 Challenge od Segy, pak ale raději hned vychladněte, protože tyto hry toho přílš moc společného nemají. Rozdílem budiž třeba již jen prostá skutečnost, že nyní nejsme vázáni pouze na model F355, ale zajezdíme si v celé řadě starších i novějších modelů z produkce italské automobilky, což je pro mnoho automobilových fandů jistě již samo o sobě dostatečně pádným důvodem ke koupi, nemluvě o skutečnosti, že si zde budou moci zajezdit na reálných tratích v rámci Ferrari Challenge Trofeo Pirelliseriálu Ferrari Challenge.

Závodní lajně se nedá věřit úplně všechno, což ostatně platí i o celé hře.

Se skutečností, že hra cílí na podstatně širší obec uživatelů než jsou jen hardcore závodníci, ale souvisí i několik nepříjemností. Tou nejzásadnější je pravděpodobně jízdní model vozů, případně celková obtížnost. I když ve druhém případě je potřeba připsat spíše kladné body, jelikož jak známo, právě starší F355 Challenge dokázala svou nekompromisní obtížností a silně realistickým přístupem k fyzice jízdního modelu docela kvalitně odradit nejednoho hráče.

S jízdním modelem je to ale již poněkud horší. Stručně řečeno zde totiž nemáte příliš věrný pocit, že byste ovládali skutečný nabouchaný sporťák, ale spíše ferrárka jen tak nějak mechanicky vodíte po zdejších tratích. V menu se sice dá prostřednictvím Ferrari Challenge Trofeo Pirelliněkolika ukazatelů nastavit například míra kontroly trakce a podobně, ale zaprvé jsou tyto možnosti značně chudé například oproti takovému Gran Turismu, z čehož plyne, že zadruhé se vám stejně nepodaří nastavit všechno tak, abyste byli úplně spokojeni a zkrátka pořád budete mít pocit, že to není úplně ono.

A pak tu máme ještě zatřetí – ve výsledku se různá nastavení stejně nemusejí projevovat úplně přesvědčivě. Příkladem budiž tzv. „racing line“, ohyzdná to pomůcka „amatérů“, která vám naznačuje ideální stopu plus nutnost brzdit či možnost dupnout na plyn. Z jiných her jsme již zvyklí, že tato lajna mění barvy podle toho, jak brzdíme nebo zpomalujeme, což zde vlastně funguje taky, ale ne úplně dokonale.

Ferrari Challenge Trofeo PirelliDost často se totiž zdá, jako by tato čára měla jakési zpoždění za tím, co provádí auto. Klidně se tak stane, že nestačíte dobrzdit první zatáčku do šikany a až ji se stěstím prolítnete „na červenou“, ve druhé zatáčce stále visí „zelená“, což je při dané rychlosti přinejmenším podivné. Jinými slovy – závodní lajně se nedá věřit úplně všechno, což ostatně platí i o celé hře.

Celkově ale nelze jízdní model příliš důrazně kritizovat, protože funguje přesně tak, jak již bylo naznačeno v úvodu – tedy aby dokázal oslovit co nejširší skupinu potenciálních zákazníků. Takže pokud někomu jde pouze o značku Ferrari, bude spokojen, dobře si zazávodí a ještě bude mít příjemný pocit, že hraje „opravdické závody.“ Naproti tomu vyznavači maximálního realismu se nebudou cítit uraženi a dokáží tuto hru přežít.

Grafické zpracování je na první pohled značně líbivé.

Ferrari Challenge Trofeo PirelliHlavním režimem je Challenge, v němž se oproti obecným videoherním zvyklostem nenachází nejrůznější úkoly ke splnění, ale oficiální šampionát Ferrari Challenge, jenž se pořádá v Itálii, v rámci Evropy a na americkém kontinentu. Vedle toho je zde mód Arcade, v němž se účastníme sérií závodů, v nichž je potřeba dojet na požadovaném místě, abychom se dostali dál a třetím do party je režim Trophy, jenž je variací na Arcade, akorát že zde nestartujeme pokaždé z posledního místa.

Hry s jedinou značkou

Myšlenka videohry, v níž se objevují pouze vozy jediné značky není nikterak nová. V našich končinách je asi nejzámějším počinem tohoto druhu pátý díl Need for Speed, kde se objevovaly pouze vozy značky Porsche, stejně jako ve starém PSone titulu Porsche Challenge. Vcelku známá je i série Ford Racing a samotní vývojáři z Eutechnyxu, kteří mají na triku aktuální Ferrari Challenge již v minulosti vytvořili mimo jiné i hru Hummer: Badlands. Sporťáky od Ferrariho se pak objevily v již zmíněné F355 Challenge od Segy, jež na domácích konzolích příliš úspěchu nepobrala, zato na automatech se jedná dodnes o vynikající a vyhledávanou hru.
Věčná škoda, že nakonec nikdy nedošlo k vydání hry Lamborghini, která před lety vypadala hodně nadějně. Při jejím zpětném dohledávání jsme ale zjistili, že v roce 2004 vyšla pro PS2, GameCube, Xbox a PC hra Lamborghini FX, o které jsme upřímně řečeno v životě neslyšeli.

Ferrari Challenge Trofeo PirelliNa první pohled je tato nabídka poměrně chudá a upřímně řečeno, ona je chudá i na jakýkoliv další pohled, ale pár zajímavých zpestření se zde najít naštěstí dá. Prvním je systém kreditů a druhým pak speciální karetní hra, přičemž oboje souvisí s tím, jak dobře si vedete na tratích.

Kredity představují zdejší platidlo, za něž se nakupují nové vozy a které lze vydělat tím, jak dobře si vedeme v závodech. Hodnotí se nejen umístění, ale například i počet předjetí či doba strávená ve vedení závodu. S tím ale souvisí i jeden paradox. Jelikož za vedení můžete získat maximálně 1000 kreditů, tak při startu z první pozice a následném poražení zbytku pole na hlavu si vyděláte méně než při startu ze zadních pozic. Předjíždění soupeřů je totiž zjevně hodnoceno lépe.

Karty pak představují příjemnou kratochvíli, která sice nemá se závoděním společného zhola nic, ale aspoň se tím můžeme dozvědět pár základních informací o mnoha modelech Ferrari. Na každé kartičce je totiž vedle obrázku uvedeno i několik Ferrari Challenge Trofeo Pirelliúdajů jako například rok výroby, maximální rychlost, zdvihový objem nebo výkon. Vaším úkolem pak je vybrat si jednu z kategorií, o níž si myslíte, že v ní trumfnete protihráče. Obecně platí pravidlo „větší bere“, akorát u roku výroby vyhrává starší. Pokud má váš soupeř v dané kategorii hodnotu nižší, pak jeho kartu získáváte a pokračujete dál, pokud ne, získává vaši kartu soupeř a následně si u další karty kategorii volí on. Vyhrává ten, kdo získá všechny soupeřovy karty. A jen pro doplnění, nové kartičky lze pochopitelně získat v závodech.

Grafické zpracování je na první pohled značně líbivé, ale záhy vyjde najevo, že technicky to žádný zázrak není. Výrazné barvy jsou sice fajn, ale dříve nebo později začnete objevovat různé nedodělky. Například že mnohdy se při vzájemné kolizi auta vlastně vůbec nedotýkají. Jistou shovívavost pak musíte projevit i směrem k počítačem ovládaným soupeřům, kteří povětšinou krouží v ideální stopě jako přibití, aby z ní čas od času naprosto nesmyslně vyjeli v okamžiku, kdy je nijak neatakujete Ferrari Challenge Trofeo Pirellia kdy ani před sebou nemají nikoho, koho by mohli předjíždět.

Nicméně tyto výtky mohou být zásadní víceméně pouze pro ty, kteří tráví se závodními hrami dlouhé desítky či stovky hodin. Pokud ale patříte spíše mezi příležitostné závodníky, vůbec se nemusíte obávat, že byste si zde dobře nezahráli. Ona je totiž tato hra v prvé řadě určena právě vám a davům hysterických příznivců značky Ferrari.

CES 2022 - největší veletrh spotřební elektroniky

Veletrh CES je největší událost v oblasti spotřební elektroniky a IT každoročně pořádaný v lednu v Las Vegas.

Další témata: Koronavirus  Omikron  Sonda Parker Solar Probe Dalekohled Jamese Webba 

Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

76 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 121 čtenářů

  • Nejčtenější

Nejen hry a prsa. Policisté odhalili, že se přes Twitch perou peníze

Turecká policie zadržela koncem loňského roku čtyřicet lidí, kteří se dopouštěli podvodných finančních operací. Za...

Dohrál střílečku Halo Infinite na nejtěžší obtížnost bez jediného vystřelu

Speedrunner s jednoduchou přezdívkou Tom rozebral čerstvý díl série Halo na kousky, když hru dokázal dokončit na...

Streamerka Pokimane dostala dočasný zákaz, porušovala autorská práva

Jedna z nejoblíbenějších herních streamerek Imane Anys, známá pod přezdívkou Pokimane, dostala na Twitchi dvoudenní...

KOMENTÁŘ: Ta pravá nostalgie. Mod od fanoušků to natřel velkým korporátům

V poslední době se objevuje čím dál víc různých pokusů, jak z hráčů dostat peníze za vzpomínky na staré dobré časy....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Od Battlefieldu se odvrací už i výrobci cheatů, hra je prý rozbitá a umírá

Poslední díl oblíbené série Battlefield v recenzích propadl a ve velkém ztrácí svou hráčskou základnu. Od nepovedené...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nečekaný příbuzenský vztah. Vévodkyně Kate a Meghan pojí krev Přemyslovců

Premium Učebnice mluví jasně. Přemyslovci vymřeli po meči v roce 1306, kdy byl mladičký král Václav III. zákeřně zavražděn...

Češi investují do kryptoměn ve velkém. Stát řeší, jak je přinutit přiznat zisky

Premium Ještě nedávno byly virtuální měny jako bitcoin investicí především pro lidi, kteří chtěli experimentovat a nebáli se...

  • Další z rubriky

RECENZE: Remake Destroy All Humans! je stejně tak praštěný jako originál

Patnáct let stará akční adventura Destroy All Humans! se dočkala moderní grafiky, jinak zůstalo vše při starém. Obstojí...

RECENZE: Marvel’s Iron Man VR ukazuje omezení virtuální reality

Tony Stark se vrátil jako Iron Man do herního světa v titulu určeném výhradně pro virtuální realitu. To zní jako skvělý...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops Cold War je nevýrazná sázka na nostalgii

Letošní díl série Call of Duty se vrací do studené války. Krátká kampaň bohužel opakuje řadu chyb, z nichž se značka...

RECENZE: Oddworld: Soulstorm je depresivní, umí potrápit a stojí za to

Oddworld se vrací ve formě. Je náročný, temný a vizuálně podmanivý. Fandy původních her nezklame, ale jestli okouzlí...

Co bolí nejvíc? Ani porod, ani kopanec do varlat. Lékaři sestavili žebříček

Bolí nejvíc porod, nebo když muže nakopnete do varlat? Ani jedno. Podle průzkumu britské Národní zdravotnické služby...

Ženy před objektivem: Když činžák ukrývá milovnici BDSM

Je to jako nahlédnout do života neobyčejné obyvatelky obyčejného domu. Fotoset slovenské modelky Patrície naznačuje, že...

Chybné ceny Lega vyvolaly vlnu nákupů. E-shop objednávky stornoval

První lednový víkend byl plný slev napříč všemi kategoriemi. Ovšem pro milovníky Lega se stal infarktovým momentem. Na...

Zemřela Adalia Rose. Holčička, která předčasně stárla

Adalia Rose byla velkou bojovnicí. Podle lékařů měla zemřít kvůli progerii krátce po porodu. Dožila se ovšem patnácti...

Německá pošta startuje diesely. Elektrododávky v zimě nevyjedou kopec

Německá Deutsche Post DHL provozuje největší flotilu elektrických dodávek, které si navíc sama vyvinula. V horském...