Diskuze

RECENZE: Strategie Phoenix Point je klenot utopený v chybách

Jako někdo, kdo vyrůstal na původních X-COMech z 90. let, jsem se na Phoenix Point od jednoho z původních autorů Juliana Gollopa neskutečně těšil. Jak už to bohužel často bývá, očekávání nemají šanci přežít střet s realitou. A Phoenix Point to bohužel dokazuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Impasso

3. 2. 2020 12:39

Zdravím pro ty co vydrží az bude hra na steamu mam zajimavost s týmem backeru tvoříme češtinu zde naleznete informace

https://prekladyher.eu/tema/phoenix-point.2321/

Zde discord https://discord.gg/Nh2yDKw tam podáváme info o patchich a češtině

0 0
možnosti

Přijde mi, že všechny zápory jsou relativně snadno řešitelné patchem. Nevím no, podle mě vytýkat v roce 2019 počáteční zabugovanost, je takové krátkozraké. I proto hraju většinou hru tak nejdřív rok od vydání, až je pořádně opatchovaná, vybalancovaná a nejlépe už vyšla všechna DLC.

1 1
možnosti

Přesně kvůli tomu koukám víc na Steam než na recenze. Tam je ten rozdíl mezi nedávným a celkovým hodnocením často dost vidět.

0 0
možnosti

Po prvním pokusu o patch se mimochodem změnila poloha uložených her, takže to bylo, jako by se smazaly. Snad ty chyby autoři opraví.

0 0
možnosti

Mam koupeny, hraju.. a mam z toho smiseny pocity. Nebudu chodit kolem horke kase.. proste se mi to nehraje "az tak moc dobre". Kdyz to srovnam s novym XCOMEM 2 (a s War of the Chosen).. tak z toho sem mel vyrazne lepsi pocit.. tady mam takovej neurcitej.. divnej.. nevim no, proste mi to nejak nesedlo.

1 0
možnosti

Xcom 2 s datáčem je skvělý

0 0
možnosti

D61a24v53i57d 19D69i38r49g26a

19. 12. 2019 13:27

Mě hlavně chybí jakýkoli pocit, že se někam posouvám. V xcomech of firaxisu byl každý level důvod k oslavě a většina schopností použitelná až skvělá. Tady mám převážně pocit, že nové zbraně jsou stejné jako staré a vycvičení vojáci rychlejší, ale jinak skoro stejní jako zelenáči.

Ten pocit vzduchovky na slona mám hodně. Rozstřílet sirénu je na hodinu. Nepřátelská artilerie na otevřené mapě dokáže každé kolo zlikvidovat vojáka, zatímco soustředěná palba na ně je téměř bez efektu.

Mise jsou nemastné neslané. Jsou srovnatelné s původními xcomy (ufo defense a TftD), bohužel firaxis ukázal, že to jde i zajímavěji.

Ještě tomu zřejmě dám přes Vánoce šanci, ale upřímně řečeno jsem z toho dost zklamaný. Co je platný návrat k akčním bodům, když ta hra prostě nefunguje na úrovni motivace hrát dál.

3 0
možnosti

Dávám do wish listu, protože mám slabé nervy a popsané nedostatky bych nezvládl. Ale po dlouhé době vidím titul, který nejde cestou debilizace (jako moderní XCOM klony) a pokud vývojáři ještě trochu zamakají, bude to zatraceně kvalitní porce zábavy.:-)

1 0
možnosti

Loadovani trva strasne dlouho (SSD a 32GB RAM). Obtiznost silena (pandorian lair). Zbrane nemastne neslane (granatomet co mate hned na zacatku je prakticky nejlepsi zbran az do konce). Bugy (mise nejde dokoncit kvuli ztracenym cervum, zasek na zemekouli po dokonceni mise, loading error).. Skoda, jinak dobra hra.

0 0
možnosti

Pro mě jsou hry na bázi "Ufo Enemy Unknown" povinnost. Moje srdcovka. Phoenix Point zatím musím brát jako povinný komerční díl/průzkum trhu před vychytanější dvojkou, která snad někdy přijde.

Zrovna včera večer jsem hrál mapu tak otevřenou, že hned v druhém kole jsem čelil asi devíti emzákům (tři sirény, dva červometi,tritoni a banda krabů s granátometama). Zvlášť proti těm granátometům se na otevřené mapě nehraje zrovna nejlíp. Tady mě zachránila právě možnost odstřelit ruku s granátometem. Tak za tento herní nápad spíše plus.

Líbilo by se mi víc, kdyby spojenectví s nějakou frakcí bylo spíš doplňkové, ale tady je absolutně nutné, protože organizace Phoenix Point nemá žádný "army" výzkum. Proto MUSÍ používat výzkum další strany.

U mnoha a mnoha předmětů nechápu absenci dalších vývojových levelů. Paralyzer - kde je metač ochromujících bomb, který byl už ve stařičkém otci žánru? Lepší zbroj jsem zatím nevykoumal, než ty úvodní. FAIL. Stejně tak jsem zatím vyzkoumal jedinou novou budovu. Možná to ještě přijde, jelikož nemám dohráno, ale kde je nějaký lepší radar na složení potvor? Kde je možnost vyměnit střeleckou věž vozidel. Kde je třeba možnost pokropit letecky mapu před výsadkem? ATd...

Dalším failem jsou pro mě skilly vojáků. Vylučovací systém skillů v konkurenci "XCOM" je pro mě daleko použitelnější. Stejně tak mi přijde výsekový "overwatch" zbytečný a zdlouhavý. Využil jsem jej cíleně na určitou potvoru jen opravdu minimálně snad jednou dvakrát.

Celkově mě hra i tak baví, ale na každým rohu se člověk zastaví a řekne si, že to mohlo být vychytanější a dotaženější. Snad tedy v dalším díle.

2 0
možnosti

tak u starých X-COM se většina technologií schovávala za "výslech" živých emzáků (a pravidelně vůdců nebo velitelů) takže jejich přísun byl velice pomalý a než je zkoušet všechny paralizovat tak spíš šlo o náhodou přeživší po boji.

vzhledem k tomu jak věrně se některé otravnosti povedlo přenést bych se nedivil kdyby se shockbomb launcher objevil až po nějakých 50 hodinách hry. měnit věže u vozidel nešlo v klasiku nikdy, vždycky se muselo koupit/vyrobit nové.

0 0
možnosti

No, tak jednak bych řekl, že tyhle chyby se budou dát odstranit patchem. Co se týká mikromanagementu, to ve starých UFO hrách bylo také a nijak to nevadilo (ačkoliv tuším tam se po návratu z mise náboje doplnily). Ale hlavně, konečně se vrátily akční body. To mne štvalo na nových xcomech hodně.

Jinak, výborná hra, obdobná starým UFO hrám jsou Xenonauts. A je docela tuhá. Momentálně se vyvíjí dvojka.

1 0
možnosti