Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

RECENZE: Hearthstone: Voyage to the Sunken City je promarněná příležitost

Hearthstone: Voyage to the Sunken City není jen třetí slabá expanze v řadě, ale zároveň promarněná příležitost obrousit problematický design mnoha karet. Blizzard si nějaké problémy zřejmě ani nepřipouští.
30

Hearthstone: Voyage to the Sunken City

Platforma: PC, Android, iOS, macOS
Výrobce: Blizzard

  • Nové klíčové slovo, Nagy
  • Ze hry se vytratila hravost a zábava
  • Nový rok mnoho nového nepřinesl
  • Problematické archetypy a karty
  • Otravná meta
  • Nízká interaktivita
  • Staré problémy v novém balení

Herní karta

Na start první expanze nového roku se vždy celkem těším – z režimu standard totiž odrotují předloňské expanze. Dočasně se tak zmenší celkový počet dostupných karet, vynahrazují to ovšem změny zažitých pořádků, nové archetypy balíčků a experimentování se staronovými strategiemi. Nic takového se ovšem letos nestalo. Po vydání dál dominoval Ramp Druid, jehož hrdinská karta Wildheart Guff stále poskytuje neskutečnou hodnotu, a pokud ho rychle nerozbil některý z velmi rychlých aggro balíčků, většinou vyhrál.

Příliš se nezměnil ani Pirate Warrior, který sice na legendárním ranku trochu ztrácí dech, ale minimálně do prvního vyvažovacího patche to byla stále dobrá volba, zejména k levelování. Design tohoto archetypu se mi nelíbí už od začátku, protože nemá žádnou zásadní nevýhodu – oproti ostatním aggro balíčkům mu nikdy nedojde úplně dech. Naopak kvůli omezenému množství karet je větší šance, že si vytáhne pořádnou zbraň či Mr. Smite, ať už přes The Juggernauta nebo Nellie.

Hearthstone: Voyage to the Sunken City

Po vyvažovacím patchi se na výsluní probojoval Demon Hunter se svým aggro balíčkem, který, když mu to přijde, je opravdu velmi rychlý. Další stálicí je neoblíbený Quest Hunter, který protihráče i nadále trestá za to, že vykládá miniony.

Novinkou, která nakonec nebude tak silná, ale hráči si na ni často stěžují, je nový Mech Mage. Nějaká snaha o kontrolu hrací desky je zde bohužel opět pouze iluzí – cílem je si přes Seafloor Gateway zlevnit mechy, následně skrze Mecha-Sharka všechno rozstřílet a dorazit Gaiou.

Priestům Blizzard nadělil meme deck, který, když mu to přišlo, mohl ve vašem třetím kole vyložit dva miniony s hodnotami 12/12. Balíček, i když nebyl kompetitivní, nakonec zrušil první vyvažovací patch. Otázkou ovšem je, proč vůbec vznikl – proč tvůrcům přišlo jako dobrý nápad něco takového vytvořit?

Vyvážit hru bude vždycky výzva. Zatímco na počátečních rancích může některý balíček působit problémově, na opačném spektru už může tahat za kratší konec provazu. Blizzard tak postupně řeší win rate a až různými zásahy vytvoří metu, která má pode něj dostatečné zastoupení archetypů, tak to nechá. To, zda jsou dané balíčky zábavné, nebo je zábavné proti nim hrát, už neřeší. A ve Voyage to the Sunken City se toho sešlo víc.

Z mého pohledu všechno špatné zůstalo, ať už to je podobná meta, neinteraktivní balíčky či příšerný design. Když Ben Brode, tvůrce Hearthstone (Blizzard opustil už před lety), vysvětloval některá designérská rozhodnutí a filozofii, zmínil, že trestat hráče za to, že hraje miniony, je frustrující. Dnešnímu týmu to ovšem vůbec nevadí.

Co se novinek týče, klíčové slovo Dregde umožní podívat se na tři karty ve spodní části balíčku, vybrat jednu z nich a dát ji navrch. Není to nic originálního, ale umožňuje to lépe pracovat s balíčkem, což je fajn. Obrovská monstra Colosall, s nimiž se po zahrání vyloží i jejich přídavek, ještě úplně nepasují do současné rychlé mety, ale hrají se a jejich čas ještě může přijít. Obecně navázat velkou hodnotu na jednu kartu bez splnění dodatečných podmínek je problematické, minimálně už z toho důvodu, že se stává povinnou součástí při tvorbě balíčku.

Letos se nám vrátil Reno Jackson, který položil základ jednokartovým balíčkům. Nicméně doba se změnila a bez nějakých dalších karet, které zřejmě přijdou až s další expanzí, to žádné terno není. To, že se vyléčíte do maxima, dnes neznamená, že přežijete další kolo nebo dvě.

Problémem hry je minimální interaktivita. Vy i soupeř máte nějakou strategii, kterou si můžete narušit navzájem jen minimálně, takže čekáte jen na to, komu přijdou ty správné karty, aby zahrál své kombo. Žádné velké taktizování. A těch pár her, ve kterých jsem skutečně musel počítat a udělat nějaké rozhodnutí na základě tahů soupeře, mi to nevynahradí.

Vždy jsem si rád stavěl vlastní balíčky, protože je to zábava, a můžete tak zaskočit hráče, kteří čekají to, co vídají stále dokola. Tentokrát (mi) to bohužel moc nejde. Není prostor. Všechny hlavní synergie jsou zřejmé. Aggro je příliš rychlé, midrange neexistuje a Ramp Druid či Control Warrior jsou zkrátka efektivnější než většina ostatních kontrolních balíčků. Pokud druid situaci ustojí, ocitá se oproti ostatním v komfortní situaci s manou.

Ze hry se úplně vytratila nejenom radost z hraní, ale i z vítězství. Za mě je na tom Hearthstone nejhůře v historii, nebaví mě už ani odehrávat úkoly kvůli zlaťákům. Světlo na konci tunelu bohužel nevidím. Možná přišel čas, aby Activision Blizzard svěřil hru jinému studiu.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

30 %

Čtenáři

65 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 56 čtenářů

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný první víkend....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...