Coffee Break

  12:01aktualizováno  13. července 10:45
Simulátorů je dnes celá řada, jak ale dopadla v naší recenzi simulace kancelářského života, ve které nepředvádíte úplně příkladný přístup k práci?
42

Coffee Break

Platforma: PC
Výrobce: Abell Entertainment

Herní karta

Coffee Break V poslední době jsme si zvykli na různé simulátory, ať už v podobě tycoonů, kde můžete například řídit zoo, safari či vodní svět, nebo usednout do kokpitu různých letadel, vesmírných lodí či aut. Zhruba před rokem se objevila i simulace z nemocničního prostředí na motivy známého seriálu Pohotovost (55%), kde vaším úkolem bylo léčit pacienty, ale plnit i jiné sekundární úkoly. V neposlední řadě je tu samozřejmě simulátor lidských vztahů v podobě nesmrtelných Sims, či jiných klonů v podobě Singles či Playboye. Dílko, o kterém si povíme dneska však přináší něco, co tu ještě nebylo, a to simulaci kancelářského života. Hra nese název Coffee Break, za jejímž vývojem stojí společnost Abell Entertainment. Jak už je z názvu patrné, velká část hry se bude točit kolem kafe. Coffee Break se používá jako výraz pro chvilku, kdy si zaměstnanci dají kafčo, a na čas se odpoutají od práce, něco jako rauch pauze, nepochybuji, že tento výraz zná většina pracujících.

K tomu, aby se vám podařilo znemožnit vedení budete potřebovat i pomoc od kolegů.

V Coffee Breaku ale nepůjde o to, vést příkladný kancelářský život, spíše naopak. Vaším úkolem bude plnit své denní povinnosti, ale zároveň pomalu ale jistě podkopávat židle managementu. Coffee Break K tomu budete muset využít všechny dostupné prostředky, jako například odposlouchávání telefonů, nabourávání počítačů šéfům, znemožnění jednoho z nich mezi ostatními zaměstnanci a mnoho dalšího. Ve hře na vás čekají dvě postavy, za které můžete hrát, David a John. Za každého z nich máte dostupné 2 mise, přičemž jedna mise ztvárňuje 1 týden. Oba z hlavních hrdinů mají za úkol jiné věci, hlavně co se týče zdiskreditování osob.

K tomu, aby se vám podařilo znemožnit vedení budete potřebovat i pomoc od kolegů, jejich náklonnost si však musíte získat. A čím jiným, než zaplaceným kafíčkem, či drby z kanceláře si ji získat. To, jaké sympatie (antipatie) k vám kolega chová, poznáte ihned díky barvě v bublině, ve které je napsané jeho jméno. Aby s vámi začal komunikovat, případně vám poradil je zapotřebí, aby bublina byla alespoň žlutá, lépe však zelená. Následuje pak ještě jeden stupeň, a to růžová, která značí zamilovanost. Při dobré náladě vám kolegové pomohou najít různé předměty, prásknou nějaké drby na své kolegy, případně pokud si s vaším problémem nevědí rady, pošlou vás za někým, kdo si poradí. Veškeré důležité informace si pak John i David zapisují do poznámek, do kterých se můžete kdykoliv podívat. Zároveň zde i máte vypsané všechny kolegy a šéfy, a jejich současnou náklonnost k vaší osobě. Můžete si i kontrolovat, zda jste splnili denní a vedlejší úkoly.

Jak jsem již zmínila výše, jedním z úkolů ve volné hře bude pak naštvat 15 lidí. Je zajímavé, že náklonnost lidí si získáte velice snadno, stačí opravdu Coffee Break párkrát pokecat či koupit kafe, ale naštvat některé z nich, je opravdu oříšek. Několikrát jsem se při hře pozastavila nad tím, zda to autoři nezamýšleli naopak, kde by to bylo daleko logičtější. Ale k jádru pudla. Prvním, čím kolegu můžete naštvat, je přehození vašich úkolů na jeho bedra, což ovšem jde jen do chvíle, dokud je osoba v zeleném. Pak už ji další úkoly zadat nemůžete, takže pokud se chcete zbavit dalších povinností, stačí s ním prohodit pár slov, kolega zezelená, a šup další porci vašich úkolů. Ale je vám asi jasné, že jen tudy cesta nepovede. K dalšímu úspěchu slouží opět kafe, ale ne ledajaké, ale kupříkladu se slanou, projímadlovou či uspávací příchutí. Tyhle fígle ale využijete nejen ve volné hře, ale i v misích. Po projímadle totiž osoba v okamžiku letí na záchod a stráví tam krásnou hodinku. V případě uspávacích prášku si zase hodí čelíčko v kanceláři, a propásne tak třeba důležitou poradu. Nevýhodou pak je, že nemůžete prohledávat jeho skříně a něco si přivlastnit. A aby toho škození nebylo málo, můžete ještě zablokovat výtah či kopírku. Více asi prozrazovat nemusím, věřím, že další schválnosti objevíte sami.

Z velkého množství předmětů, které se v kancelářích dají najít, použili autoři jen zlomek.

Coffee Break Po skončení obou misí se vám u každého z hlavních hrdinů otevře ještě volná hra, kde na vás čekají další každodenní úkoly, ale i vedlejší, na které již není takové časové omezení jako v misích, ono by se to totiž ani stihnout nedalo. Čekají na vás totiž takové úkoly, jako například naštvat 15 lidí, nebo naopak, aby se do vás 15 lidí zamilovalo, případně osouložit 10 kolegů, nehledě na pohlaví.

Coffee Break se ovládá pouze myší, a je velmi jednoduché, horší už je to s hratelností jako takovou. Hra má totiž hodně technických much, spíše masařek. Jednu z nich jsem již zmínila, a tou je velmi snadné získávání přátel, jejich náklonnost si totiž udržíte aniž byste se museli nějak snažit. Nálada nijak neovlivňuje děj a události v kanceláři, což je docela velká škoda. Velmi nepropracovaný je i pohyb postav, které se velmi často o někoho zasekávají, a osvobodíte je, když do nich vrazíte.Coffee Break Z velkého množství předmětů, které se v kancelářích dají najít použili autoři jen zlomek, a úkoly se točí jen kolem toho samého. Okopírovat, zavolat, jít na meeting či projít životopisy v počítači. Potenciál určitě hra měla, ale zdaleka nebyl využit tak, jak by mohl.

Po grafické stránce je prostředí zpracováno docela slušně, o postavách se to již říci nedá. Je fakt, že hra měla vyjít již před rokem, ale díky neustálým odkladům vyšla až nyní, ale i přesto si myslím, že i před rokem mohla být grafická stránka postav zpracována lépe. Možná by neškodilo trochu větší prostředí, které vás po první misi už začne nudit. Když k tomu připočtete další 2 týdny s druhou postavou a volnou hru, moc inovace si zkrátka neužijete. Zvukový doprovod také není z těch nejlepších, ale to jste asi nečekali, pokud jste recenzi dočetli až sem.

Klady a zápory

Plus Nápad

Mínus Stereotypní úkoly
Mínus Hratelnost
Mínus Technické zpracování

Co říci na závěr? Od hry jsem čekala daleko víc, měla docela slušný potenciál, dobrý nápad, ale vše bohužel zůstalo nevyužito. Hru sráží stále stereotypní hloupé úkoly, kterých je bohužel daleko větší množství než těch dobrých, malá interakce s ostatními kolegy, technické chyby ve hře, žádná inovace prostředí. Ale abych jen nekritizovala, hru jsem si ze začátku docela užívala, ale po zjištění, že další týden je stejný jako předchozí už přišlo zklamaní. Takže místo Coffee Breaku raději sáhněte po osvědčených hrách jako jsou Sims.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

42 %

Čtenáři

32 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 8 čtenářů

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Najdete na iDNES.cz