Project Sylpheed

Pokud se řekne Square Enix a Game Arts, tak se každému hráči vybaví celá řada kvalitních RPG. Nyní však tato dvojice, výrobce a vydavatel, oznámila nový titul z úplně jiného žánrového soudku.

Project Sylpheed Nenechte se v názvu zmást záměnou měkké samohlásky za tvrdou. Opravdu se jedná o následovníka kdysi populární scrollovací střílečky, která má již jeden neúspěšný pokus o vzkříšení za sebou. Proč byste se tedy měli o Project Sylpheed zajímat? Krom slibně znějící kombinace, výrobce a vydavatel, má totiž hra nabídnout vysokorychlostní spád, akčně-arkádovou hratelnost a typický manga/anime styl, který poslední dobou výrazně boduje i u nás. Nový Sylpheed bude oproti svým předchůdcům kompletně 3D, a to nejenom po vizuální, ale i po herní stránce. Prostě nic ve stylu PS2 verze, proto se opravdu nemusíte bát žádných kompromisů. Project Sylpheed je totiž první ohlášenou hrou od výše zmíněné dvojice, která je určena exkluzivně pro Xbox 360. Opětovně se setkáme s vesmírnými boji ve vesmírných stíhačkách létajících rychlostí světla.

Celý herní vesmír bude obrovský a pohybovat se mezi jeho jednotlivými úseky bude možné pomocí rozsáhlé mapy.

Project Sylpheed Díky plně 3D prostředí budou boje daleko variabilnější a nově se v sérii dočkáme zběsilého manévrování vesmírným prostorem. Celý herní vesmír bude obrovský a pohybovat se mezi jeho jednotlivými úseky bude možné pomocí rozsáhlé mapy. Na její podrobnější variantě bude v brífinku před každou misí též možné zformovat celou svojí letku a její postup. Lehké přirovnání k Star Fox: Assault se tak přímo samo nabízí, i když v případě Project Sylpheed půjde o daleko méně lineární zábavu. V předchozích dílech jsme bojovali krom nepřátelských korábů i s řadou neméně nebezpečných forem života, adaptovaných na život ve vesmíru. O nich v souvislosti s novým dílem nepadlo zatím ani slovo. Zato protivníků ve vesmírných letounech se dočkáme celých zástupů. K jejich eliminaci má dopomoci obsáhlý HUD zobrazující všechny potřebné informace k pohybu i boji. Nepřátele bude možné též pronásledovat podle stop jejich trysek, které za sebou zanechávají. Maximální počet vesmírných letounů, ať už spřátelených, či nikoliv, se má pohybovat okolo několika desítek najednou.

Mnohdy se tak postavíte četné převaze, se kterou se budete muset velmi rychle vypořádat.

Project Sylpheed Plynulost frameratu bude přitom údajně absolutně stabilní, což můžeme z dosud zveřejněného materiálu dosvědčit i my. Mnohdy se tak postavíte četné převaze, se kterou se budete muset velmi rychle vypořádat. K tomu vám dopomůže celá řada zbraní. Ať už je řeč o laserech, kulometech či raketách, v naváděcí formě či nikoliv, tak každá zbraň by měla být up-gradovatelnou, stejně jako vaše loď. Ta je před útoky dorážejících nepřátel chráněna štítem, pod kterým je obrněna ještě řádně silným pancířem. Stav obojího bude znázorněn ukazateli na již jednou zmíněném HUDu. Jak už je u Game Arts poslední dobou zvykem, tak přestože není jejich první připravovaný titul RPG, dočkáme se i zde příběhu v klasicky japonském stylu. Vyprávěn bude jak střihovými scénami, tak přímo při hraní a to pomocí obrazu v obraze. Takto se vám totiž bude zobrazovat komunikace s vašimi okolo letícími přáteli. Představte si takový Wing Commander v anime stylu či spíše Kojimovu Zone of Enders. Celkový styl poslední jmenované hry a chystané akční střílečky Project Sylpheed si je mimochodem velmi podobný. Navíc se mužská část herní obce dočká nemenšího počtu sexy Japonek v přiléhavých kombinézách. Původně měla být hra určena pouze pro distribuci v zemi vycházejícího slunce, ale již teď prosakují na světlo informace, že tomu tak nebude. My osobně bychom se toho v případě nového dílu Sylpheed opravdu nebáli.