The Witcher: Assassin´s of Kings

The Witcher: Assassin´s of Kings

Zaklínač 2 slibuje být temným eposem s antihrdinou

  • 15
První díl Zaklínače byl přes chyby velmi výraznou hrou. Poučení autoři slibují, že dvojka bude opravdovou peckou.

Zaklínač (číst recenzi) byl jednou z mála východoevropských her, které v posledních letech dokázaly uspět na světových trzích. Prodalo se ho přes milion kusů.

Herní zpracování stejnojmenné knižní ságy Andrzeje Sapkowského sledovalo osudy zaklínače Geralta, kterého hráči v rámci systému her na hrdiny mohli postupně vylepšovat a vybavovat novými schopnostmi. Pochvalu si hra vysloužila i za dobře zvládnutou příběhovou kostru a drsné dialogy.

Vývoj pokračování začal krátce po vydání jedničky, která vedle četných předností "proslula" i značnou chybovostí. Nejrůznější mušky autoři odstraňovali ještě rok po vydání. To už ale jádro týmu pracovalo na dvojce. A tentokrát se prý chyby vychytají ještě před vydáním, tudíž by Zaklínač 2 neměl být zatížen negativním závažím.

The Witcher: Assassin´s of KingsTo ale neznamená, že by v polském CD Projekt Red Studiu ustupovali ze svých ambic. Naopak, pro druhého Zaklínače si připravili zcela nový grafický motor, jenž má zvládnout pohánět hru umístěnou do o poznání rozlehlejšího a především interaktivnějšího světa.

Také Zaklínač 2 bude svou atmosféru a sílu čerpat z dobře napsaného příběhu, který nekopíruje, ale přesto se drží knižní předlohy. "Myslím, že příběh, který jsme napsali pro Zaklínače 2 má rozhodně větší rozměry," chlubí se producent Tomek Gob v rozhovoru pro časopis PC Gamer.

"Vždycky, když učiníte nějaké rozhodnutí nebo prostě něco uděláte, uvidíte, že následky neovlivňují jen jednoho dva lidi. Mohou změnit celou historii. Zakládáme si na morálníThe Witcher: Assassin´s of Kings dvojznačnosti a volbách postavených před hráče. Nedáváme je do hry, protože musíme naplnit penzum deseti rozhodnutí na kapitolu. Dáváme je tam proto, že si myslíme, že přirozeně pasují do příběhu, který jsme vytvořili."

Pravdou je, že něco takového jsme slyšeli už několikrát a výsledky podobného snažení bývají polovičaté a často evidentně naroubované. Pokud ale autorům uvěříme, musíme se začít těšit na to, co slibují dále. "Rozdíl oproti prvnímu dílu je ten, že sám svět se bude na základě rozhodnutí měnit. Jednotlivá místa budou vypadat opravdu odlišně, když se v předchozí kapitole rozhodnete tak či onak," říká Tomek Gob.

Antihrdina Geralt se ve druhém díle dostane do masivního konfliktu, který sžírá fantasy svět Temerii. Opět se můžeme těšit i na špetku toho politikaření, jehož nositelem bude i Geralt.The Witcher: Assassin´s of Kings Ono skloubit zájmy několika národů a ras není jednoduché. I proto výše zmíněným slibům autorům docela věříme, protože politická rozhodnutí mohou změnit mnohé.

Geralt přitom nebude jen tak nějaký poskok. Na konci minulého dílu zachránil krále Foltesta a dostal se tím, trochu proti své vůli, do jeho služeb. Král vidí, že Geralt je schopný, tudíž ho neváhá vyslat na nelehkou misi, jejímž cílem je přivést do říše zpět pořádek.

Tento úkol nicméně Geralta na čas odvádí od vyřešení zásadního úkolu, a sice identifikování zabijáků, kteří se rozhodli vymýtit všechny zaklínače, případně zúčtování s nimi. Hra začíná na hradě La Vallette, kde se jakási baronka snaží vyhlásit nezávislost. Nemusíte se ale bát, že vás čekají tak dětinské problémy, jako je dávání říše do pořádku. Zanedlouho na hrozbu zabijáků zaklínačů opět narazíte a vydáte se po jejich stopě.

The Witcher: Assassin´s of KingsZměny v technologii budou tentokrát důležité i pro hratelnost. Nové technické zázemí umožňuje vytvářet mnohem větší lokace, což je zároveň i důvod, proč se Geralt nebude vracet na již známá místa. "Rozhodně přemýšlíme v mnohem větší měřítku," upřesňuje Tomek Gop. "Při pohybu po městě nebudete muset nahrávat další části lokace. Při vstupu do domů také nebude třeba nahrávat. Prostě otevřete dveře a vstoupíte."

Geralt sice nenavštíví známá místa, ale určitě se setká se starými známými postavami nejen z prvního dílu, ale třeba i z románových předloh. A jak to bude s ženským elementem? Bude stále omezen na poněkud neohrabané sbírání kartiček?

"Zásadně jsme předělali prezentaci dospělého obsahu," odpovídá Tomek Gop. To znamená, žeThe Witcher: Assassin´s of Kings můžete zapomenout na erotické kartičky, které zmizí ve prospěch mnohem autentičtějšího zpracování románků, vztahů a sexu. Zaklínač 2 zůstává dospělou hrou a zřejmě bude ještě dospělejší než originál.

Pokud jde o interakci s charaktery, na něž narazíte, čekejte jí hlubší než minule. Autoři tvrdí, že vztah s nimi bude určovat vaše celkové jednání, nikoliv jen několik křižovatek, na nichž se rozhodnete zachovat tak nebo onak.

Tvůrci se odhodlali i k přepracování soubojového systému. Ten na někoho v prvním Zaklínači mohl působit kostrbatě, zejména proto, že každá změna postavení zhatila útočnou kombinaci. Nově budou bitky mnohem flexibilnější, což by jim ale nemělo ubrat na taktičnosti. Do určité míry se jimi sice půjde proklikat, ale proti těžším protivníkům či na vyšší obtížnost to bude hodně těžké. Tam už je třeba využít všech možných fines, mezi něž se počítá třeba magie nebo možnost házet předměty.

Rovněž vývoj postavy bude konzistentnější a ne tak rozkouskovaný. Sice zmizí některé The Witcher: Assassin´s of Kingskategorie schopností, ale ty stávající budou lépe držet pohromadě a ve výsledku toho nabídnou více.

Někdo by mohl namítnout, že prezentované změny se dějí ve prospěch uvazovaných konzolových verzí. Tomek Gop ale ujišťuje, že Zaklínač 2 je v první řadě počítačovou hrou a na konzole se bude případně portovat až po vypuštění PC verze.

Zaklínač sice nebyl dokonalou hrou, stal se ale titulem, na který hodně hráčů rádo vzpomíná. Je třeba si také uvědomit, že šlo o prvotinu polského týmu. Druhý díl už vypadá mnohem vyspěleji, především pak po technické stránce. Obsahově byl ostatně velmi dobře zvládnut už originál a vypadá to, že pokračování za ním rozhodně nebude zaostávat.


Témata: bitka, Zaklínač