Neděle 19. září 2021, svátek má Zita
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 19. září 2021 Zita

Werewolf: the Apocalypse - the Heart of Gaia

  12:03aktualizováno  31. ledna 2000 12:04
Werewolf: the Apocalypse - the Heart of Gaia
Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

"...Jsme prastaří. Žijeme mezi vámi déle než lidská paměť sahá. Jsme strážci a ochránci. Po staletí hlídáme poklad nejvzácnější: naši Zem. Je společnou matkou nás všech, a přece ji vy, lidé, ničíte více než kdokoliv jiný. A mnozí z nás se proto obrátili proti vašemu rodu. Byla to chyba. Nyní jsme pro vás zrůdy, ne bratři, a musíme se skrývat. Bojíte se nás a nenávidíte nás, ač neprávem. Ale vytrváme a splníme svůj úkol. Neboť my jsme Garou, my jsme... vlkodlaci!"

A o mýtických vlkodlacích bude i nová, velmi slibná hra od DreamForge a ASC Games jménem Werewolf: The Apocalypse- The Heart of Gaia (podtitul by v češtině mohl znít "Srdce Matky Země"). Půjde o hybrida akce a adventury s (jak jinak) výraznými RPG prvky. Hra je založena na tzv. Světě Temnoty, velmi oblíbené sérii stolních RPG od nakladatelství White Wolf. Je to v podstatě naše současnost, jenže viděná ze strany neviděných- upírů, duchů, a ovšem, vlkodlaků. Ti jsou ale až druzí, jimž se dostává pořádného počítačového zpracování- prvenství patří upírům a toužebně očekávané Vampire: The Masquerade. Jsem zvědavý, kdy se někdo ujme i třetího "rodu prokletých", a vytvoří remake neméně skvělé Wraith: The Oblivion (Přízrak: Zapomnění - o koho půjde je vám jistě jasné).

Leč, zpět k vlčímu lidu. Jak jsem naznačil v úvodu, nabízí se nám velmi nevšední pojetí tohoto tématu, na hony vzdálené starým legendám. Ve Světě Temnoty jsou vlkodlaci pastýři a ochránci Matky Země, kterou nazývají Gaia, a považují v podstatě za bohyni. Již dávno se rozkmotřili s lidskou rasou. Vždyť lidé jsou, jak známo, největší ničitelé modré planety... a od takových úvah je jen krůček k utrhaným končetinám a vyrvaným srdcím, a od nich zase k pogromům, divokým honům na čarodějnice, a ovšem k hořícím hranicím. K velké spoustě hranic. A přitom lidé nejsou největší nepřátelé vlkodlaků...

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

To si velmi rychle uvědomí i Ryan, mladík jež se jedné temné londýnské noci stane svědkem vraždy své matky. Celkem pochopitelně se rozzuří- totiž ROZZUŘÍ, najednou se s ním stane cosi zvláštního, a pak už jen s otevřenou hubou a vyplazeným jazykem :-) sleduje krvavou sekanou která ze zabijáků zbyla. Vlkodlaci se mohou samozřejmě měnit kdykoliv chtějí, ale občas se jich zmocní krvavý amok, a pak se prostě neudrží... A jak tak Ryan sedí nad těmi smutnými zbytky, a diví se že má pár desítek zubů a drápů a pár miliard chlupů navíc, promluví k němu jeho vnitřní Hlas. Zkoprnělému mladíkovi se rozbřeskne v hlavě poznání, kým je a jaké je jeho místo ve světě vezdejším. Dostal do vínku skutečně prokleté dědictví. Je jedním z posledních svého klanu, kdysi vznešeného a mocného, ale nyní obráceného k temnotě. Jejich slavné jméno, White Howlers (Bělostrstí vyjící), je téměř zapomenuto. Nyní jsou Black Spiral Dancers (Tanečníci v černé spirále), odporné kreatury, sloužící strašlivému Wyrmu.

Wyrm není ze života, z rostlin, ni z kamene. Je to nadpřirozená síla, samotná esence zkázy. Je jednou ze tří bytostí ovládající naši realitu- jména dalších znějí Weaver (Tkadlec: esence řádu, a pravděpodobně Bůh nás smrtelníků) a Wyld (Divoký: symbolizuje chaos a entropii). Na začátku příběhu se Weawer pomalu ale jistě propadá do šílenství, což nachyluje váhy světa ve prospěch Wyrmu. A ten dělá to co umí nejlépe: ničí svět. Ryanovi je souzeno sjednotit ostatní vlkodlaky, a skrze pouť hluboko do skrytého duchovního světa zachránit Zemi. Nebude to mít jednoduché- jeho protivníky budou lidé, Garou sami, a samozřejmě nestvůry Wyrmu. Musí zničit příšernou stínovou zem zvanou Labyrint tanečníků, očistit jméno svého rodu, a nalézt vlastní osud. Ale o ničem z toho nemá na začátku ani ponětí, snaží se pouze zjistit proč byla jeho matka zavražděna a kdo byl vlastně jeho otec. Je sám, bez kmene a bez vůdce, a nová identita ho spíše děsí, než aby mu dávala sílu. A tehdy přicházíme my hráči.

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

Je vidět, že Vlkodlak má slušné filozofické pozadí (v něčem mi trochu připomíná Sandmana), a disponuje na hororovou akci slušným příběhem. Upírská epopej to není, a děj se navíc bude odehrávat " po levelech" (něco jako v Jedi Knightovi), ale přesto je za "story" významné plus. Snad se slibný začátek nezvrhne v bezduchou mlátičku. A myslím že motivy společenské vykořeněnosti a nepochopení najdou jistě u velké části hráčské veřejnosti silnou odezvu.

Po technické stránce bude hra akčnější kus, založená na přepracovaném enginu Unrealu v primárně third-person zobrazení. Autoři slibují 20 levelů natřískaných nápady, z obyčejných ulic a domů se dostaneme do zvláštního světa duchů, kde platí jiné fyzikální zákony a mnoho známého nabývá nové významy. Trochu mě zklamalo že pod pojmem "interakce s NPC" se skrývají filmečky a animace bez možnosti hráčova zásahu. Co naopak vypadá přímo výtečně je animace hlavního hrdiny. Jste Garou, a tak můžete kdykoliv změnit podobu- vedle lidské (Homid) máte ještě vlčí (Lupus) a klasickou "napůl člověk napůl vlk" (Crinos). Podle zvolené podoby se mění i perspektiva a ovládání- vlk má hlavu metr nad zemí a "vidí" pachy (vzpomínáte na Discworld Noir?), člověk je jasný, ale dívat se na svět očima obří vlkodlačí "pravé podoby" vám jistě spraví náladu :-). Protože většinou uvidíme Ryana z pohledu třetí osoby, můžeme se těšit na real-time morfování, a pro lepší orientaci má při přiblížení se k předmětům a zdem postava "zprůsvitnět". Jsem zvědavý, jak tohle dopadne v praxi...

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

Bojový systém je jedna z nejdůležitějších věcí ve hře, a podle toho je také propracovaný. Každá podoba má své klady a zápory. Jako člověk můžete chodit po ulici a nepřilákat nevítanou pozornost, nejlépe se manipuluje s předměty, a k dispozici je velký arzenál zbraní. Od olověné trubky a nepostradatelné brokovnice přes samopaly až po experimentální laserovou pušku. Vlk je nejrychlejší a snadno se skryje, naopak jeho schopnost "vidět pachy" odhaluje skryté nepřátele. Ale Crinos bude zřejmě to pravé ořechové- šestimetrový kolos vyzbrojený tesáky, drápy a nadlidskou silou, schopný svými spáry doslova trhat smrtelníky na kousky. (Už pro ten pocit... :-)) Později získáte magický meč Klaive, který způsobuje nehojící se zranění- nezapomínejte že většina tvorů Světa Temnoty je citlivá pouze na stříbro a oheň, a jinak velmi rychle regeneruje. (Na kouzelnou zbraň to má trochu zvláštní jméno- "Sudlice". Posuďte sami).

A tím vaše možnosti nekončí. Máme tu ještě Dary (přírody), magické schopnosti. Například- Flame Spirit je základní fireball, Seed of Gaia zabijácká ostnatá koule, máme tu léčení pod názvem Babiččin dotek (Grandmother's touch),a zajímavě vypadající "břitvodrápy" Razor Claws. Tyto Dary pochopitelně časem zesílí, stejně jako některé fyzické vlastnosti, a naučíte se i nové kousky s mečem. Zkrátka, možností je obrovské množství, a každý hráč si pravděpodobně vyvine vlastní styl. Ve stolním vzoru Vlkodlaka existuje 13 klanů, každý má své zvláštní schopnosti, a autoři slibují že nejinak tomu bude i v počítačové verzi. Uvidíme jak to vyřeší.

Werewolf:the Apocalypse-the Heart of Gaia

Podle obrázků bude hra skutečnou pastvou pro oči. Jako v Unrealu průsvitné textury, barevné osvícení, mlha... Navíc změny podob, a až psychedelické (ne-li psychopatické) prostory Labyrintu s "divnou" gravitací, stěnami po kterých se dá chodit, a místnostmi ve 45ti stupňovénm pokřivení... Ale říkáte si, každá sranda něco stojí, a také že ano- minimální hardwarové požadavky znějí PII 233 s 32 MB RAM, a chcete-li si užít všechny detaily, potřebujete grafický akcelerátor druhé generace. Nejmíň. Zkrátka, Werewolf bude o hodně náročnější než Unreal.

Sečteno, podtrženo, půjde spíše o akci než o čistokrevné RPG. Oproti tématicky podobné Vampire: the Masquerade má velice slabou interakci, zato vypadá nepoměrně dynamičtěji. Pokud už bych měl srovnávat, napadá mě spíš výše zmíněný DFII- Jedi Knight. Myslím ale že právě kvůli své akčnosti a nekomplikovanosti má Werewolf šanci stát se hrou široce oblíbenou, ne-li kultovní. Těšmě se tedy na jaro magického roku 2000, kdy vlkodlaci začnou výt i v našich luzích a hájích...

Autor:

Dny NATO v Ostravě a Dny Vzdušných sil AČR se budou konat 18. a 19. září.

Témata: Země (planeta)
  • Nejčtenější

Vývojář originálním způsobem urazil fanouška, stálo ho to ale místo

Mezi vývojáři válečné akční hry World of Warships a jejich fanoušky to v posledních měsících doslova vře. Po...

Světové televize opakovaně vydávají videohry za exkluzivní záběry z bojišť

Indická televize Republic použila realisticky vypadající záběry z české vojenské simulace Arma 3 v reportáži o údajné...

KVÍZ: Jak moc se vyznáte ve hrách z druhé světové války?

Druhá světová válka je z herního hlediska vděčným tématem, jen málokterý titul si ovšem zaslouží, aby se na něj...

KOMENTÁŘ: Už bylo dost GTA 5, je na čase se posunout

Minulý týden jsme mezi ukázkami na chystané tituly pro PlayStation 5 viděli také hodně starého známého: Grand Theft...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

PlayStation 5 zřejmě nebude ani příští rok. Čipové sucho pokračuje

Nových konzolí od Sony je stále málo a naděje, že jich v obchodech bude dostatek, se tenčí nejenom na konec letošního...

Nesmysly o inflaci v Česku. Znovu bude nízká, uvidíte, tvrdí ekonom Michl

Premium ČSÚ zveřejnil, že inflace je nejvyšší od roku 2008, 4,1 %. Hned v pátek jsem k tomu vydal v MF DNES článek „Nebojte se...

Chci přidat 20 tisíc. Generaci Z kuráž nechybí, s trpělivostí už je to horší

Premium Sedmatřicetiletý Libor vede pobočku banky v krajském městě. Za poslední měsíce přijal několik mladých lidí, dvacátníků...

Hladovění je to nejlepší, co pro sebe lidé mohou udělat, říká neurolog

Jde o největší problém současné medicíny, a to bez ohledu na covid-19 - Alzheimerova nemoc, nejčastější typ demence....

  • Další z rubriky

Strategie Two Point Campus slibuje při budování univerzity víc volnosti

Two Point Campus je oficiální pokračování výborné strategie Two Point Hospital. Ačkoliv základní info před časem omylem...

Atomic Heart ukáže alternativní Sovětský svaz. Hrát budeme za agenta KGB

Slibná střílečka Atomic Heart bude zasazena do alternativní verze Sovětského svazu padesátých let minulého století.

Horor House of Ashes bude poctou osmdesátkovým krvákům

Ani třetí díl série The Dark Pictures nehodlá přinést do oblíbeného žánru interaktivních hororů žádnou zásadní novinku....

PREVIEW: Z Sherlocka Holmese je namyšlený hezoun, hra je však vynikající

Zahráli jsme si první dvě hodiny z chystané hry Sherlock Holmes: Chapter One a nemůžeme se dočkat, až dostaneme zbytek....

Gabriela Soukalová je poprvé maminkou, narodila se jí holčička

Bývalá biatlonistka Gabriela Soukalová (31) se stala maminkou. S partnerem Milošem Kadeřábkem přivítala moderátorka na...

Když dva jsou málo. 5 pravd o sexu ve třech, které vám zatím nikdo neřekl

Premium Sex ve třech. Někdy o něm snil kdekdo z nás. Pojďme ovšem pohlédnout pravdě do očí. Pokud do své ložnice přizvete další...

Začalo to jako chřipka, pak vzal Tereze meningokok nohy a zničil ledviny

Před čtyřmi lety si Tereza myslela, že nastydla na kole. Jenže druhý den už ležela na JIP a kvůli meningokokové infekci...

Žena nemá žádné kamarádky, aby nesváděla svou postavou jejich partnery

Sedmadvacetiletá Moriah Millsová z Georgie se živí jako modelka a na své křivky je velmi hrdá. Nepodstoupila údajně...

Probudila mě bolest nehtů. Od té doby nemohu chodit, říká Alfred Strejček

Už téměř čtyři roky je Alfred Strejček (79) zcela odkázaný na péči druhých. Herci, recitátorovi, moderátorovi a...